X-Ray Engine

Z Multimediaexpo.cz

X-Ray Engine je herní engine, který vytvořil ukrajinský vývojářský tým GSC Game World pro hru S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. První ukázka enginu proběhla v roce 2001. Zpočátku byl orientován na DirectX 8, ale byl mnohokrát upravován tak, aby odpovídal aktuálním herním požadavkům. Následně byla vypracována také podpora rozhraní DirectX 9.

  • S vydáním hry S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky také DirectX 10. Po uvolnění patche 1.5.07 pro S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky se ve hře se objevila podpora pro DirectX 10.1.
  • Ve hře S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat se objevila podpora pro DirectX 11.
  • Pro S.T.A.L.K.E.R. 2 byla naplánována verze X-Ray Engine 2.0.

Hry

Název hry Datum vydání Platforma Verze enginu
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl 20. březen 2007 Windows X-Ray Engine verze 1.0
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky 22. srpen 2008 Windows X-Ray Engine verze 1.5
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat 2. říjen 2009 Windows X-Ray Engine verze 1.6

Galerie