Švecov AŠ-82
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 15. 5. 2013, 16:17
Švecov AŠ-82 (M-82) byl vzduchem chlazený hvězdicový motor vyvinutý konstrukční kanceláří A. D. Švecova (ten předtím pracoval na licenční výrobě motoru Wright R-1820 Cyclone, v Rusku vyráběného pod označením M-25 a dále vyvíjeného jako M-62 a M-63). M-82 (později AŠ-82) se začal vyrábět v roce 1940, byl používán v mnoha typech sovětských letadel. Poháněl bombardéry Tupolev Tu-2 a Petljakov Pe-8 a slavné a úspěšné stíhací letouny Lavočkin La-5 a Lavočkin La-7. Celkem bylo vyrobeno více než 70 000 kusů AŠ-82.
Varianty
- AŠ-82F (M-82F) - identický jako AŠ-82 pouze s vylepšeným chlazením a mazáním, které umožnilo neomezenou dobu běhu na vzletový výkon.
- AŠ-82FN (M-82FN) - AŠ-82F s přímým vstřikováním paliva, vzletový výkon zvýšen na 1 380 kW (1 850 k) s pouze 30kg nárůstem hmotnosti motoru, používaný v bombardérech s dlouhým doletem Pe-8.
Specifikace (AŠ-82)
Technické údaje
- Typ: 14válcový, vzduchem chlazený, dvouhvězdicový motor
- Vrtání: 155,5 mm
- Zdvih: 155 mm
- Objem válců: 41,2 l
- Suchá hmotnost: 868 kg
Součásti
- Chladicí soustava: chlazení vzduchem
Výkony
- Výkon:
- Měrný výkon: 30,8 kW/l
- Poměr výkon/hmotnost: 1,46 kW/kg
- Kompresní poměr: 6,9:1
- Specifická spotřeba paliva:
- 0,381 kg/(kW·h) při nominálním výkonu na zemi
- 0,435 kg/(kW·h) při vzletovém výkonu
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |