Toyota 7

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Toyota 7 1970.jpg|right|thumb|200px|Toyota 7 v automobilovém muzeu Toyoty.]]
+
[[Soubor:Toyota 7 Turbo front-left 2012 Suzuka Circuit Time Machine Exhibition.jpg|thumb|240px|Toyota 7 na okruhu Suzuka (2012)]]
-
'''Toyota 7''' byl v sedmdesátých letech závodní [[automobil]], který se měl učastnit závodů [[CanAm]]. Ještě než v továrně [[Toyota|Toyoty]] vůz technici připravili na závod, při testovací jízdě se v něm zabili dva mladí japonští piloti. Automobilka program raději zastavila. Na svou dobu, ale i v současnosti, se jedná o velice výkonný vůz. Hmotnost činí 620 [[kilogram]]ů a [[výkon]] je kolem 800 [[koňská síla|koní]]. Překonává tedy ''magickou'' hranici tisíce koní na tunu.  
+
[[Soubor:Toyota 7 Turbo side 2012 Suzuka Circuit Time Machine Exhibition.jpg|thumb|240px|Toyota 7 na okruhu Suzuka (2012)]]
 +
'''Toyota 7''' byl v sedmdesátých letech závodní [[automobil]], který se měl učastnit závodů [[CanAm]]. Ještě než v továrně [[Toyota|Toyoty]] vůz technici připravili na závod, při testovací jízdě se v něm zabili dva mladí japonští piloti. Automobilka program raději zastavila. Na svou dobu, ale i v současnosti, se jedná o velice výkonný vůz.  
-
Poháněno je pětilitrovým vidlicový [[osmiválec|osmiválcem]] s [[turbodmychadlo|turbodmychadlem]]. V sedmdesátých letech bylo přeplňování na začátku svého vývoje, takže tato Toyota měla velmi velkou prodlevu turbodmychadla (tzv. [[turboefekt]] - doba mezi sešlápnutím plynu a následné reakce motoru). Na silnici se přenáší všechen výkon pomocí zadních kol. Vůz měl žebřinový rám, což byla na tuto dobu zastaralá konstrukce oproti konkurentům se skořepinou. Z 0 na [[rychlost]] 160 [[kilometr|kilometrů]] za hodinu zrychlí Toyota 7 za necelých pět sekund a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h.
+
Hmotnost činí 620 [[kilogram]]ů a [[výkon]] je kolem 800 [[koňská síla|koní]]. Překonává tedy ''magickou'' hranici tisíce koní na tunu.
 +
 
 +
Poháněno je pětilitrovým vidlicový [[osmiválec|osmiválcem]] s [[turbodmychadlo|turbodmychadlem]]. V sedmdesátých letech bylo přeplňování na začátku svého vývoje, takže tato Toyota měla velmi velkou prodlevu turbodmychadla (tzv. [[turboefekt]] - doba mezi sešlápnutím plynu a následné reakce motoru). Na silnici se přenáší všechen výkon pomocí zadních kol. Vůz měl žebřinový rám, což byla na tuto dobu zastaralá konstrukce oproti konkurentům se skořepinou. Z 0 na [[rychlost]] 160 [[kilometr|kilometrů]] za hodinu zrychlí Toyota 7 za necelých 5 sekund a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h.
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
Řádka 8: Řádka 11:
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat|Toyota 7}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Závodní automobily]]
[[Kategorie:Závodní automobily]]
[[Kategorie:Automobily Toyota|7]]
[[Kategorie:Automobily Toyota|7]]

Aktuální verze z 14. 6. 2018, 11:27

Toyota 7 na okruhu Suzuka (2012)
Toyota 7 na okruhu Suzuka (2012)

Toyota 7 byl v sedmdesátých letech závodní automobil, který se měl učastnit závodů CanAm. Ještě než v továrně Toyoty vůz technici připravili na závod, při testovací jízdě se v něm zabili dva mladí japonští piloti. Automobilka program raději zastavila. Na svou dobu, ale i v současnosti, se jedná o velice výkonný vůz.

Hmotnost činí 620 kilogramů a výkon je kolem 800 koní. Překonává tedy magickou hranici tisíce koní na tunu.

Poháněno je pětilitrovým vidlicový osmiválcem s turbodmychadlem. V sedmdesátých letech bylo přeplňování na začátku svého vývoje, takže tato Toyota měla velmi velkou prodlevu turbodmychadla (tzv. turboefekt - doba mezi sešlápnutím plynu a následné reakce motoru). Na silnici se přenáší všechen výkon pomocí zadních kol. Vůz měl žebřinový rám, což byla na tuto dobu zastaralá konstrukce oproti konkurentům se skořepinou. Z 0 na rychlost 160 kilometrů za hodinu zrychlí Toyota 7 za necelých 5 sekund a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h.

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Toyota 7