Toyota 7
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Toyota 7 | + | [[Soubor:Toyota 7 Turbo front-left 2012 Suzuka Circuit Time Machine Exhibition.jpg|thumb|240px|Toyota 7 na okruhu Suzuka (2012)]] |
- | '''Toyota 7''' byl v sedmdesátých letech závodní [[automobil]], který se měl učastnit závodů [[CanAm]]. Ještě než v továrně [[Toyota|Toyoty]] vůz technici připravili na závod, při testovací jízdě se v něm zabili dva mladí japonští piloti. Automobilka program raději zastavila. Na svou dobu, ale i v současnosti, se jedná o velice výkonný vůz | + | [[Soubor:Toyota 7 Turbo side 2012 Suzuka Circuit Time Machine Exhibition.jpg|thumb|240px|Toyota 7 na okruhu Suzuka (2012)]] |
+ | '''Toyota 7''' byl v sedmdesátých letech závodní [[automobil]], který se měl učastnit závodů [[CanAm]]. Ještě než v továrně [[Toyota|Toyoty]] vůz technici připravili na závod, při testovací jízdě se v něm zabili dva mladí japonští piloti. Automobilka program raději zastavila. Na svou dobu, ale i v současnosti, se jedná o velice výkonný vůz. | ||
- | Poháněno je pětilitrovým vidlicový [[osmiválec|osmiválcem]] s [[turbodmychadlo|turbodmychadlem]]. V sedmdesátých letech bylo přeplňování na začátku svého vývoje, takže tato Toyota měla velmi velkou prodlevu turbodmychadla (tzv. [[turboefekt]] - doba mezi sešlápnutím plynu a následné reakce motoru). Na silnici se přenáší všechen výkon pomocí zadních kol. Vůz měl žebřinový rám, což byla na tuto dobu zastaralá konstrukce oproti konkurentům se skořepinou. Z 0 na [[rychlost]] 160 [[kilometr|kilometrů]] za hodinu zrychlí Toyota 7 za necelých | + | Hmotnost činí 620 [[kilogram]]ů a [[výkon]] je kolem 800 [[koňská síla|koní]]. Překonává tedy ''magickou'' hranici tisíce koní na tunu. |
+ | |||
+ | Poháněno je pětilitrovým vidlicový [[osmiválec|osmiválcem]] s [[turbodmychadlo|turbodmychadlem]]. V sedmdesátých letech bylo přeplňování na začátku svého vývoje, takže tato Toyota měla velmi velkou prodlevu turbodmychadla (tzv. [[turboefekt]] - doba mezi sešlápnutím plynu a následné reakce motoru). Na silnici se přenáší všechen výkon pomocí zadních kol. Vůz měl žebřinový rám, což byla na tuto dobu zastaralá konstrukce oproti konkurentům se skořepinou. Z 0 na [[rychlost]] 160 [[kilometr|kilometrů]] za hodinu zrychlí Toyota 7 za necelých 5 sekund a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h. | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
Řádka 8: | Řádka 11: | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Toyota 7}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Závodní automobily]] | [[Kategorie:Závodní automobily]] | ||
[[Kategorie:Automobily Toyota|7]] | [[Kategorie:Automobily Toyota|7]] |
Aktuální verze z 14. 6. 2018, 11:27
Toyota 7 byl v sedmdesátých letech závodní automobil, který se měl učastnit závodů CanAm. Ještě než v továrně Toyoty vůz technici připravili na závod, při testovací jízdě se v něm zabili dva mladí japonští piloti. Automobilka program raději zastavila. Na svou dobu, ale i v současnosti, se jedná o velice výkonný vůz.
Hmotnost činí 620 kilogramů a výkon je kolem 800 koní. Překonává tedy magickou hranici tisíce koní na tunu.
Poháněno je pětilitrovým vidlicový osmiválcem s turbodmychadlem. V sedmdesátých letech bylo přeplňování na začátku svého vývoje, takže tato Toyota měla velmi velkou prodlevu turbodmychadla (tzv. turboefekt - doba mezi sešlápnutím plynu a následné reakce motoru). Na silnici se přenáší všechen výkon pomocí zadních kol. Vůz měl žebřinový rám, což byla na tuto dobu zastaralá konstrukce oproti konkurentům se skořepinou. Z 0 na rychlost 160 kilometrů za hodinu zrychlí Toyota 7 za necelých 5 sekund a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h.
Externí odkazy
- Popis Toyoty 7 (anglicky)
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |