V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Šablona:Článek dne/2017/11

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Nový servisní článek)
m (Nahrazení textu „Kategorie:Článek DNE“ textem „Kategorie:Archiv Článků DNE“)
 
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
-
[[Soubor:SUN-Ultra40-2014-002.jpg|right|160px|Dvojice konektorů IEEE 1394a na předním panelu serveru SUN Ultra 40 M2.]]
+
[[Soubor:Warcraft-3-original-CD1.png|right|160px|Originální CD Warcraftu&nbsp;III]]
-
'''[[FireWire]]''' ('''IEEE 1394''') je standardní sériová [[sběrnice]] pro připojení periférií k [[počítač]]i. Díky své technické jednoduchosti a pořizovací ceně nahrazuje dříve používané způsoby připojení, především [[SCSI]].
+
'''[[Warcraft III: Reign of Chaos]]''' je [[Strategická počítačová hra|strategická]] [[počítačová hra]] společnosti Blizzard Entertainment vydaná [[5. červenec|5.&nbsp;července]] [[2002]].  
-
V současné době jsou k dispozici dvě verze FireWire: původní s šestipinovým kabelem označovaná dnes jako FireWire 400 neboli IEEE&nbsp;1394a s rychlostí 400 Mbit/s a FireWire 800 neboli IEEE&nbsp;1394b s rychlostí až 800&nbsp;Mbit/s a devítipinovým kabelem. Nyní se schvaluje nový&nbsp;standard IEEE 1394c s rychlostí až 3&nbsp;200&nbsp;Mbit/s. FireWire na rozdíl od USB není ale prozatím tak rozšířen a patrně už nikdy nebude. Dnes se používání tohoto rozhraní pro běžné uživatele zúžilo zejména k připojení digitálních videokamer, v profesionální sféře se používá k rychlému připojení externích disků a optických mechanik.
+
Jde o druhé pokračování hry ''[[Warcraft: Orcs & Humans]]'' a třetí hru ve fiktivním světě [[Warcraft]].  
-
FireWire může spojit až 63 zařízení ve stromové nebo daisy chain topologii (na rozdíl od sběrnicové topologie paralelního SCSI). To umožňuje komunikaci zařízení na principu [[peer-to-peer]], například mezi [[Scanner|skenerem]] a [[Počítačová tiskárna|tiskárnou]], bez potřeby využití systémové paměti nebo [[Procesor|procesoru]] počítače. FireWire také podporuje více hostitelských zařízení na jedné sběrnici. USB potřebuje na stejnou funkci speciální čipset, což v praxi znamená, že potřebuje speciální drahý kabel, přičemž FireWire postačuje běžný kabel se správným počtem pinů (standardně šest). FireWire podporuje technologie [[plug-and-play]] a hot swapping. Měděný kabel, který je použit nejčastěji, může mít délku až 4,5 metru a je flexibilnější než většina kabelů pro paralelní SCSI. Kabel se šesti nebo devíti piny dokáže napájet port až 45 [[watt]]y a 30&nbsp;[[volt]]y, což umožňuje energeticky středně náročným zařízením pracovat bez samostatného napájecího zdroje.
+
Datadisk ke hře ''[[Warcraft III: The Frozen Throne]]'' byl vydán s&nbsp;ročním odstupem [[1. červenec|1.&nbsp;července]] [[2003]].
-
Dodatek IEEE 1394a, vydaný v roce 2000, upřesnil a vylepšil původní specifikaci. Přidal podporu pro asynchronní&nbsp;streaming, rychlejší rekonfiguraci sběrnice, spojování paketů a úsporný režim spánku. IEEE 1394a nabízí několik výhod oproti IEEE 1394. 1394a je schopen rozhodčích zrychlení, což sběrnici umožňuje urychlit rozhodčí řízení cyklů, což vede ke zlepšení efektivity. To také umožňuje řídit krátký restart sběrnice, při kterém mohou být přidány nebo odebrány uzly, aniž by došlo k&nbsp;velkému poklesu v isochronním přenosu.
+
''Warcraft&nbsp;III'' obsahuje čtyři hratelné rasy, a to Lidi a Orky, kteří se již objevili v předešlých hrách, a noční elfy a nemrtvé, kteří jsou v&nbsp;příběhu ''Warcraftu'' novinkou. V single-player kampani si stejně jako ve ''[[StarCraft]]u'' zahrajete za všechny rasy v postupném příběhu. Mód multiplayer dovoluje hru proti jiným hráčům, přes internet, ale i hru proti počítačem kontrolovaným postavám stejně jako {{Nowrap|v single-player}} módu.
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
 
 +
Děj hry začíná po mnohaletém klidu ve chvíli, kdy se mladému vůdci Hordy Thrallovi ve snu zjeví bývalý mocný kouzelník a nyní prorok [[Medivh]] a vyzve jej k ukončení bojů s lidskou Aliancí, opuštění země Lordaeronu a vyhledání západního kontinentu [[Kalimdor]]. Thrall toto varování poslechne a společně s&nbsp;osvobozenými azerothskými orky odpluje.
 +
 
 +
Medivh zatím v podobě havrana zaletí do Lordaeronu, kde právě Král Terenas jedná s Arcimágem Antonidasem o&nbsp;nákaze, jež postihla severní území. Medivh se k diskuzi přidá a přesvědčuje krále k tomtéž kroku jako přesvědčil Thralla. Terenas pokládá proroka za blázna a neuposlechne. Medivh poté letí do města kouzelníků, Dalaranu a zkusí totéž u&nbsp;Antonidase. Ten je však stejně skeptický jako Terenas. Jejich rozhovor tajně sledovala Antonidasova studentka Jaina&nbsp;Proudmoore. Antonidas jí pošle na pomoc lordaereonskému princi Arthas&nbsp;Menethilovi, který mezitím se svým paladinským mistrem, Utherem&nbsp;Lightbringerem, zlikvidovali orkské pány mečů klanu Blackrock. Všichni se potom poprvé střetávají s nemrtvými, které řídí kult "Zatracených" pod vedením necromancera Kel'Thuzada, kteří roztrušují po vesnicích nakažené obilí, které poddané změní na&nbsp;jeho zvrácené služebníky. Společně pak&nbsp;odhalují stále chmurnější informace...
 +
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 7. 1. 2019, 12:44

Originální CD Warcraftu III

Warcraft III: Reign of Chaos je strategická počítačová hra společnosti Blizzard Entertainment vydaná 5. července 2002.

Jde o druhé pokračování hry Warcraft: Orcs & Humans a třetí hru ve fiktivním světě Warcraft.

Datadisk ke hře Warcraft III: The Frozen Throne byl vydán s ročním odstupem 1. července 2003.

Warcraft III obsahuje čtyři hratelné rasy, a to Lidi a Orky, kteří se již objevili v předešlých hrách, a noční elfy a nemrtvé, kteří jsou v příběhu Warcraftu novinkou. V single-player kampani si stejně jako ve StarCraftu zahrajete za všechny rasy v postupném příběhu. Mód multiplayer dovoluje hru proti jiným hráčům, přes internet, ale i hru proti počítačem kontrolovaným postavám stejně jako v single-player módu.

Děj hry začíná po mnohaletém klidu ve chvíli, kdy se mladému vůdci Hordy Thrallovi ve snu zjeví bývalý mocný kouzelník a nyní prorok Medivh a vyzve jej k ukončení bojů s lidskou Aliancí, opuštění země Lordaeronu a vyhledání západního kontinentu Kalimdor. Thrall toto varování poslechne a společně s osvobozenými azerothskými orky odpluje.

Medivh zatím v podobě havrana zaletí do Lordaeronu, kde právě Král Terenas jedná s Arcimágem Antonidasem o nákaze, jež postihla severní území. Medivh se k diskuzi přidá a přesvědčuje krále k tomtéž kroku jako přesvědčil Thralla. Terenas pokládá proroka za blázna a neuposlechne. Medivh poté letí do města kouzelníků, Dalaranu a zkusí totéž u Antonidase. Ten je však stejně skeptický jako Terenas. Jejich rozhovor tajně sledovala Antonidasova studentka Jaina Proudmoore. Antonidas jí pošle na pomoc lordaereonskému princi Arthas Menethilovi, který mezitím se svým paladinským mistrem, Utherem Lightbringerem, zlikvidovali orkské pány mečů klanu Blackrock. Všichni se potom poprvé střetávají s nemrtvými, které řídí kult "Zatracených" pod vedením necromancera Kel'Thuzada, kteří roztrušují po vesnicích nakažené obilí, které poddané změní na jeho zvrácené služebníky. Společně pak odhalují stále chmurnější informace...