Peugeot 405

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
(+ Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Sakra, úplně nové krásné auto za 160 000 Kč...neváhal bych ani minutu !)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Peugeot 405-Mi16 Front.jpg|thumb|Peugeot 405]]
+
[[Soubor:Peugeot 405 Mi16 at Schaffen-Diest 2015.JPG|thumb|230px|Peugeot 405 (2015)]]
'''Peugeot 405''' byl [[automobil]]em [[Střední třída|střední třídy]], který v letech [[1987]] až [[1997]] vyráběla francouzská automobilka Peugeot. Jeho předchůdcem byl [[Peugeot 404]] a nástupcem se stal [[Peugeot 406]]. Vyráběl se jako [[sedan]] nebo [[kombi]].
'''Peugeot 405''' byl [[automobil]]em [[Střední třída|střední třídy]], který v letech [[1987]] až [[1997]] vyráběla francouzská automobilka Peugeot. Jeho předchůdcem byl [[Peugeot 404]] a nástupcem se stal [[Peugeot 406]]. Vyráběl se jako [[sedan]] nebo [[kombi]].
== Popis ==
== Popis ==
-
[[Soubor:Peugeot 405 Break 1989.jpg|thumb|left|405 Break]]
+
[[Soubor:Peugeot 405 Break 1989.jpg|thumb|230px|405 Break]]
-
Peugeot 405 výhrál titul Auto roku [[1988]]. Design vytvořil Pininfarina. Celkem bylo prodáno kolem 2,5 milionu vozů. Byl posledním typem Peugeot, který se prodával ve Spojených státech. Kromě francouzského [[Sochaux]] a [[Velká Británie|britského]] [[Ryton]]u se montoval i v [[Zimbabwe]], [[Egypt]]ě, [[Irán]]u, [[Argentina|Argentině]] a [[Polsko|Polsku]]. Iránská verze určená pro místní trh se lišila pohonem zadních kol. Kombi bylo představeno v roce 1988. V roce [[1993]] prošel model malou modernizací. Byly použity nové světlomety a objevily se nové motory. Výroba sedanu skončila v roce [[1995]]. Kombi se přestalo vyrábět o dva roky později.
+
Peugeot 405 výhrál titul Auto roku [[1988]]. Design vytvořil Pininfarina. Celkem bylo prodáno kolem 2,5 milionu vozů. Byl posledním typem Peugeot, který se prodával ve Spojených státech. Kromě francouzského [[Sochaux]] a [[Velká Británie|britského]] [[Ryton]]u se montoval i v [[Zimbabwe]], [[Egypt]]ě, [[Írán]]u, [[Argentina|Argentině]] a [[Polsko|Polsku]]. Iránská verze určená pro místní trh se lišila pohonem zadních kol. Kombi bylo představeno v roce 1988. V roce [[1993]] prošel model malou modernizací. Byly použity nové světlomety a objevily se nové motory. Výroba sedanu skončila v roce [[1995]]. Kombi se přestalo vyrábět o dva roky později.
== Rozměry (sedan/kombi) ==
== Rozměry (sedan/kombi) ==
-
*Rozvor - 2670 mm
+
* Rozvor 2670 mm
-
*Délka - 4410 mm
+
* Délka 4410 mm
-
*Šířka - 1690 mm, 1714 mm
+
* Šířka 1690 mm, 1714 mm
-
*Výška - 1390 mm, 1450 mm
+
* Výška 1390 mm, 1450 mm
-
*Váha - 1020 kg, 1430 kg
+
* Váha 1020 kg, 1430 kg
== 405 T16 ==
== 405 T16 ==
-
[[Soubor:Peugeot 405 Turbo 16 3 .jpg|thumb|Peugeot 405 Turbo 16]]
+
[[Soubor:Peugeot 405 Turbo 16 3 .jpg|thumb|230px|Peugeot 405 Turbo 16]]
Závodní verze Turbo 16 se od civilního provedení velmi lišila. Měla karoserii [[kupé]] s motorem umístěním uprostřed. Měla stálý pohon všech kol. Technický základ speciálu byl převzat a vylepšen z typu [[Peugeot 205|205 T16]]. Byly vyrobeny pouze 2 vozy pro [[rallye Dakar]] a další pouštní maratony. V roce 1988 vyhrál Peugeot 405 T16 populární [[USA|americký]] závod do vrchu [[Pikes Peak]]. Ve stejném roce se Peugeot zúčastnil i Dakaru se dvěma vozy 205 a dvěmy vozy 405. Jedna čtyřistapětka bohužel měla technické potíže a vedoucí vůz [[Ari Vatanen]]a byl po odcizení a následném nalezení penalizován za promeškání časovéhu limitu nástupu na start etapy. V letech [[1989]] a [[1990]] však již tyto vozy vyhrály.
Závodní verze Turbo 16 se od civilního provedení velmi lišila. Měla karoserii [[kupé]] s motorem umístěním uprostřed. Měla stálý pohon všech kol. Technický základ speciálu byl převzat a vylepšen z typu [[Peugeot 205|205 T16]]. Byly vyrobeny pouze 2 vozy pro [[rallye Dakar]] a další pouštní maratony. V roce 1988 vyhrál Peugeot 405 T16 populární [[USA|americký]] závod do vrchu [[Pikes Peak]]. Ve stejném roce se Peugeot zúčastnil i Dakaru se dvěma vozy 205 a dvěmy vozy 405. Jedna čtyřistapětka bohužel měla technické potíže a vedoucí vůz [[Ari Vatanen]]a byl po odcizení a následném nalezení penalizován za promeškání časovéhu limitu nástupu na start etapy. V letech [[1989]] a [[1990]] však již tyto vozy vyhrály.
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
*[http://auto.idnes.cz/vykopavky-se-vraceji-peugeot-405-a-seat-toledo-i-f4s-/ak_aktual.asp?c=A070606_164230_ak_aktual_fdv Návrat 405 z Iránské produkce]
+
* [https://www.autoforum.cz/predstaveni/auto-roku-1988-legendarni-peugeot-405-definitivne-konci-do-posledni-chvile-prodejne-valel-diky-pohadkovym-cenam/ Autoforum.cz – Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám !]
 +
* [https://www.autoforum.cz/fascinace/ceny-a-prodeje-aut-v-cr-v-roce-1993-unikatni-pohled-o-ctvrtstoleti-zpatky/ Autoforum.cz – Ceny a prodeje aut v ČR v roce 1993. Unikátní pohled o čtvrtstoletí zpátky]
 +
* [https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/vykopavky-se-vraceji-peugeot-405-a-seat-toledo-i.A070606_164230_ak_aktual_fdv Vykopávky se vracejí: Peugeot 405 a Seat Toledo]
 +
* [https://www.autorevue.cz/peugeot-405-1987-sen-ceskych-podnikatelu-v-dobovem-prospektu Peugeot 405 (1987): sen českých podnikatelů v dobovém prospektu]
 +
* [https://www.auto.cz/za-volantem-peugeotu-405-t16-jeden-z-1046-kusu-95753 Auto.cz – Za volantem Peugeotu 405 T16: Jeden z 1046 kusů]
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Peugeot+405}}{{Commonscat|Peugeot 405}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Automobily Peugeot|405]]
[[Kategorie:Automobily Peugeot|405]]
[[Kategorie:Automobily střední třídy]]
[[Kategorie:Automobily střední třídy]]
[[Kategorie:Rallyeové automobily]]
[[Kategorie:Rallyeové automobily]]

Aktuální verze z 28. 2. 2024, 10:17

Peugeot 405 (2015)

Peugeot 405 byl automobilem střední třídy, který v letech 19871997 vyráběla francouzská automobilka Peugeot. Jeho předchůdcem byl Peugeot 404 a nástupcem se stal Peugeot 406. Vyráběl se jako sedan nebo kombi.

Obsah

Popis

405 Break

Peugeot 405 výhrál titul Auto roku 1988. Design vytvořil Pininfarina. Celkem bylo prodáno kolem 2,5 milionu vozů. Byl posledním typem Peugeot, který se prodával ve Spojených státech. Kromě francouzského Sochaux a britského Rytonu se montoval i v Zimbabwe, Egyptě, Íránu, Argentině a Polsku. Iránská verze určená pro místní trh se lišila pohonem zadních kol. Kombi bylo představeno v roce 1988. V roce 1993 prošel model malou modernizací. Byly použity nové světlomety a objevily se nové motory. Výroba sedanu skončila v roce 1995. Kombi se přestalo vyrábět o dva roky později.

Rozměry (sedan/kombi)

  • Rozvor – 2670 mm
  • Délka – 4410 mm
  • Šířka – 1690 mm, 1714 mm
  • Výška – 1390 mm, 1450 mm
  • Váha – 1020 kg, 1430 kg

405 T16

Peugeot 405 Turbo 16

Závodní verze Turbo 16 se od civilního provedení velmi lišila. Měla karoserii kupé s motorem umístěním uprostřed. Měla stálý pohon všech kol. Technický základ speciálu byl převzat a vylepšen z typu 205 T16. Byly vyrobeny pouze 2 vozy pro rallye Dakar a další pouštní maratony. V roce 1988 vyhrál Peugeot 405 T16 populární americký závod do vrchu Pikes Peak. Ve stejném roce se Peugeot zúčastnil i Dakaru se dvěma vozy 205 a dvěmy vozy 405. Jedna čtyřistapětka bohužel měla technické potíže a vedoucí vůz Ari Vatanena byl po odcizení a následném nalezení penalizován za promeškání časovéhu limitu nástupu na start etapy. V letech 1989 a 1990 však již tyto vozy vyhrály.

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Peugeot 405
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Peugeot 405