Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
ATR 42
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nový VIDEO článek) |
m (+ Typo) |
||
Řádka 99: | Řádka 99: | ||
== YouTube == | == YouTube == | ||
- | {| border="4" width=" | + | {| border="4" width="442" align="left" |
| {{#widget:YouTube|id=45BFZdAFPC4}} | | {{#widget:YouTube|id=45BFZdAFPC4}} | ||
|- align="center" | |- align="center" | ||
| '''Take-off ATR-42 Catania-Lampedusa Avanti Air''' | | '''Take-off ATR-42 Catania-Lampedusa Avanti Air''' | ||
|} | |} | ||
- | {| border="4" width=" | + | {| border="4" width="442" align="right" |
| {{#widget:YouTube|id=VpGcpn7-gps}} | | {{#widget:YouTube|id=VpGcpn7-gps}} | ||
|- align="center" | |- align="center" |
Aktuální verze z 27. 9. 2013, 11:59
ATR 42 | ||
ATR 42MP (MM62166) patřící italské celní správě | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | dopravní letoun | |
Výrobce | ATR | |
Konstruktér | ||
První let | 16. srpna 1984 | |
Zařazen | 1985 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ATR 72 | |
Uživatel | ||
ATR 42 je dvoumotorový turbovrtulový dopravní letoun určený pro kratší regionální tratě. Je výrobkem italsko-francouzské společnosti Aerei di Trasporto Regionale (Avions de Transport Régional, ATR).
První ze dvou prototypů ATR 42 vykonal svůj první let 16. srpna 1984, francouzská a italská certifikace následovala v září 1985 a první let s platícími pasažéry v prosinci 1985.
Obsah |
Verze
Letoun existuje v několika verzích. ATR-42-300 byl standardní verzí až do roku 1996, ATR-42-320 se lišil pouze silnějšími motory (výroba byla také zastavena v roce 1996), ATR-42 Cargo je nákladní verzí 42-300 s možností operativní přeměny na standardní (cestovní) verzi.
ATR-42-500 je výrazněji modernizovaná verze z roku 1995. Liší se od předchozích modelů přepracovaným interiérem, silnějšími motory PW-127E (a vyšší cestovní rychlostí 565 km/h), šestilistými vrtulemi, maximálním doletem 1 850 km, EFIS kokpitem, křidélky a kormidlem z většího ATR 72, novými brzdami a přistávacím podvozkem a zpevněnou konstrukcí křídel a trupu.
Zajímavosti
Mezi letecké společnosti, které používají na svých linkách ATR-42, patří i České aerolinie.
Technická data a výkony
Parametr | ATR 42-300 | ATR 42-320 | ATR 42-500 |
---|---|---|---|
Délka | 22,67 m | 22,67 m | 22,67 m |
Rozpětí | 24,57 m | 24,57 m | 24,57 m |
Výška | 7,59 m | 7,59 m | 7,59 m |
Šířka kabiny | 2,57 m | 2,57 m | 2,57 m |
Výška kabiny | 1,91 m | 1,91 m | 1,91 m |
Dolet (s 48 pasažéry) | 1 150 km | 1 150 km | 1 550 km |
Rychlost | 491 km/h | 498 km/h | 556 km/h |
Max. vzletová hmotnost | 16 700 kg | 16 700 kg | 18 600 kg |
Max. užitečný náklad | 4 950 kg | 4 950 kg | 5 450 kg |
Max. množství paliva | 4 500 kg | 4 500 kg | 4 500 kg |
Max. kapacita | 50 | 50 | 50 |
Motory (2x) | Pratt & Whitney Canada PW120 1340 kW | Pratt & Whitney Canada PW121 1417 kW | Pratt & Whitney Canada PW127E 1610 kW |
Vrtule (2x) | Hamilton Standard 4 listy | Hamilton Standard 4 listy | Hamilton Standard 6 listů |
YouTube
Take-off ATR-42 Catania-Lampedusa Avanti Air |
Praha-Hannover CSA ATR42 |
Externí odkazy
- www.letadla.info – ATR-42
- (anglicky) Stránky Avions de Transport Regional
- (německy) airliners.de: ATR 42
- (anglicky) airliners.net: ATR 42
- ATR 42 Českých aerolinií
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |