V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Heinkel He 177

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
m (1 revizi)

Verze z 1. 6. 2014, 06:53

Heinkel He 177
Soubor:He 177 A-5.jpg
He 177 A-5
Základní charakteristika
Určení těžký bombardér
Výrobce Heinkel, Arado Flugzeugwerke
Konstruktér
První let 1939
Zařazen 1942
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel Luftwaffe

Heinkel He 177 Greif byl německý těžký bombardér; největší jaký byl v Německu během druhé světové války vyráběn.

Vývoj letounu, který by unesl 2000 kg bomb na vzdálenost 1600 km rychlostí 540 km/h, začal v roce 1936. Vzhledem k tomu, že v té době neexistovaly v Německu dostatečně výkonné motory, byly nakonec zdvojeny motory DB 601 a tak vznikl motor DB 606 o výkonu 1911 kW. Dále RLM požadovalo, aby byl letoun schopen střemhlavého letu. Z toho později vznikla většina problémů stroje. Konstrukce musela být zesílena, tím se zvýšila hmotnost stroje, kvůli tomu musel být zesílen i podvozek.

První prototyp He 177 V-1 měl špatnou stabilitu a trpěl přehříváním motorů, druhý se za letu rozpadl. U zbývajících byly zesíleny ocasní plochy, ale i tak čtvrtý prototyp během střemhlavého letu spadl do Baltského moře a pátý shořel. Nakonec bylo 6 prototypů z 8 (předsérie A-0) zničeno při haváriích. Letoun byl tak náchylný ke vznícení, že dostal přezdívku létající zapalovač.

Přesto byl zařazen do výzbroje. Firma Arado postavila 130 ks verze A-1, firma Heinkel vyrobila 170 ks verze A-3 a poté vzniklo 826 ks verze A-5 s jinými a jinak uloženými motory a prodlouženým trupem. Tentokrát byly zdvojeny motory DB 605 na DB 610.

Letouny sloužily nad Anglií i na východní frontě. Střemhlavé útoky podnikaly rychlostí až 640 km/h, nebyly však vyzbrojeny odpovídajícím typem pum. Celkově stroj zklamal tak, že Göring další projekty těžkých bombardérů zakázal. Heinkel přesto pokračoval s vývojem ještě těžších letounů Heinkel He 274 a He 277.

Obsah

Varianty letounu

  • He 177 V1 : První prototyp
  • He 177 A-1 :
  • He 177 A-3 :
    • He 177 A-3/R3 :
    • He 177 A-3/R5 :
    • He 177 A-3/R7 :
  • He 177 A-5 :

Specifikace (He 177 A-5)

Během letu

Technické údaje

  • Osádka: 5
  • Rozpětí: 31,44 m
  • Délka: 22 m
  • Výška: 6,7 m
  • Nosná plocha: 101,5 m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 15 870 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 32 470 kg
  • Pohonné jednotky: 2× 24 válcový řadový invertní motor DB 610, každý o výkonu 2168 kW

Výkony

  • Maximální rychlost: 565 km/h
  • Dostup: 9400 m
  • Bojový dolet: 1540 km

Výzbroj

Externí odkazy