Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Yo Frankie!
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Vylepšení) |
||
Řádka 33: | Řádka 33: | ||
Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]]. | Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]]. | ||
- | ==Cíle <ref>(anglicky)[http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>== | + | ==Cíle <ref>(anglicky) [http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>== |
* Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality | * Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality | ||
* Vývoj Crystal Space: [[HDR]] nasvícení, herní logika, animace postav | * Vývoj Crystal Space: [[HDR]] nasvícení, herní logika, animace postav | ||
- | * Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline<ref>(anglicky)[http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Source/Render/Pipeline Specifikace Render Pipline API]</ref>, prototypování animace, [[GLSL]] (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky | + | * Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline<ref>(anglicky) [http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Source/Render/Pipeline Specifikace Render Pipline API]</ref>, prototypování animace, [[GLSL]] (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky |
* Zrealizování hry jako [[Open Source]] pod licencí [[GPL]]/[[LGPL]] | * Zrealizování hry jako [[Open Source]] pod licencí [[GPL]]/[[LGPL]] | ||
* Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD | * Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD | ||
Řádka 57: | Řádka 57: | ||
* Crystal Space Vývojář game enginu | * Crystal Space Vývojář game enginu | ||
Pablo Martin ‘caedes’ (Spain) | Pablo Martin ‘caedes’ (Spain) | ||
- | * B2CS<ref>(anglicky)[http://projects.blender.org/projects/blend2cs/ Blender to CrystalSpace converter]</ref> vývojář | + | * B2CS<ref>(anglicky) [http://projects.blender.org/projects/blend2cs/ Blender to CrystalSpace converter]</ref> vývojář |
* Crystal Space Herní logika | * Crystal Space Herní logika | ||
Pablo Vazquez ‘venomgfx’ ([[Argentina]]) | Pablo Vazquez ‘venomgfx’ ([[Argentina]]) | ||
Řádka 66: | Řádka 66: | ||
* Logo, grafika a web design | * Logo, grafika a web design | ||
- | == | + | == Galerie == |
- | + | <gallery widths="200px" heights="200px"> | |
- | + | File:Yofrankie02.jpg|Yo Frankie! | |
- | + | File:Yofrankie01.jpg|Yo Frankie! | |
+ | File:Yofrankie03.jpg|Yo Frankie! | ||
+ | </gallery> | ||
=== Reference === | === Reference === |
Verze z 31. 5. 2015, 10:14
Yo Frankie! (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem Blender Institute. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu Big Buck Bunny (2008), který má na svědomí také Blender Institute.
Obsah |
O hře
Hra byla primárně vyvíjena s cílem cross-platform (Windows, Linux, OS X) za použití Blenderu pro modelování a animaci. 3D engine byl použit Crystal Space a Blender Game Engine.[1][2] Pro skriptování byl použit jazyk Python.
Cíle [3]
- Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality
- Vývoj Crystal Space: HDR nasvícení, herní logika, animace postav
- Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline[4], prototypování animace, GLSL (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky
- Zrealizování hry jako Open Source pod licencí GPL/LGPL
- Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD
Tým
Campbell Barton ‘Ideasman42′ (Austrálie)
- Blender vývojář
- Herní logika (Blender Game Engine)
- Editace levelů (Blender Game Engine)
Christopher Plush ‘Blengine’ (USA)
- Hlavní herní designer
- Design a modelování levelů
- Textury a nasvícení
- Herní logika (Blender Game Engine)
- Animace postav
Dariusz Dawidowski (Polsko)
- Crystal Space Herní logika
- Crystal Space Design levelů
Frank Richter ‘res’ (Německo)
- Crystal Space Vývojář game enginu
Pablo Martin ‘caedes’ (Spain)
- B2CS[5] vývojář
- Crystal Space Herní logika
Pablo Vazquez ‘venomgfx’ (Argentina)
- Design a modelování postav
- Dodatečné modelování
- Textury a nasvícení
- Animace postav
- Logo, grafika a web design
Galerie
Reference
- ↑ Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine
- ↑ Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine
- ↑ (anglicky) O hře
- ↑ (anglicky) Specifikace Render Pipline API
- ↑ (anglicky) Blender to CrystalSpace converter
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |