V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Yo Frankie!

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Vylepšení)
Řádka 33: Řádka 33:
Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]].
Hra byla primárně vyvíjena s cílem [[cross-platform]] ([[Windows]], [[Linux]], [[OS X]]) za použití [[Blender|Blenderu]] pro modelování a animaci. [[3D]] [[engine]] byl použit [[Crystal Space]] a [[Blender Game Engine]].<ref>[http://download.blender.org/apricot/yofrankie_1_1b_bge.zip Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine]</ref><ref>[http://crystalspace3d.org/downloads/YoFrankie/YoFrankie.msi Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine]</ref> Pro [[Skriptovací jazyk|skriptování]] byl použit jazyk [[Python]].
-
==Cíle <ref>(anglicky)[http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>==
+
==Cíle <ref>(anglicky) [http://www.yofrankie.org/about-apricot/ O hře]</ref>==
* Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality
* Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality
* Vývoj Crystal Space: [[HDR]] nasvícení, herní logika, animace postav
* Vývoj Crystal Space: [[HDR]] nasvícení, herní logika, animace postav
-
* Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline<ref>(anglicky)[http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Source/Render/Pipeline Specifikace Render Pipline API]</ref>, prototypování animace, [[GLSL]] (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky
+
* Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline<ref>(anglicky) [http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Source/Render/Pipeline Specifikace Render Pipline API]</ref>, prototypování animace, [[GLSL]] (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky
* Zrealizování hry jako [[Open Source]] pod licencí [[GPL]]/[[LGPL]]
* Zrealizování hry jako [[Open Source]] pod licencí [[GPL]]/[[LGPL]]
* Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD
* Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD
Řádka 57: Řádka 57:
* Crystal Space Vývojář game enginu
* Crystal Space Vývojář game enginu
Pablo Martin ‘caedes’ (Spain)
Pablo Martin ‘caedes’ (Spain)
-
* B2CS<ref>(anglicky)[http://projects.blender.org/projects/blend2cs/ Blender to CrystalSpace converter]</ref> vývojář
+
* B2CS<ref>(anglicky) [http://projects.blender.org/projects/blend2cs/ Blender to CrystalSpace converter]</ref> vývojář
* Crystal Space Herní logika
* Crystal Space Herní logika
Pablo Vazquez ‘venomgfx’ ([[Argentina]])
Pablo Vazquez ‘venomgfx’ ([[Argentina]])
Řádka 66: Řádka 66:
* Logo, grafika a web design
* Logo, grafika a web design
-
==Screenshoty==
+
== Galerie ==
-
{|
+
<gallery widths="200px" heights="200px">
-
|[[Soubor:Yofrankie02.jpg|thumb|Yo Frankie!]] || [[Image:Yofrankie01.jpg|thumb|Yo Frankie!]] || [[Image:Yofrankie03.jpg|thumb|Yo Frankie!]]
+
File:Yofrankie02.jpg|Yo Frankie!
-
|}
+
File:Yofrankie01.jpg|Yo Frankie!
 +
File:Yofrankie03.jpg|Yo Frankie!
 +
</gallery>
=== Reference ===
=== Reference ===

Verze z 31. 5. 2015, 10:14


Yo Frankie! (projekt Apricot) je hra vytvořená studiem Blender Institute. Vývoj začal 1. února 2008 a skončil v srpnu téhož roku. Publikována na DVD a internetu byla v říjnu 2008. Základní předloha hlavní postavy vychází z filmu Big Buck Bunny (2008), který má na svědomí také Blender Institute.

Obsah

O hře

Hra byla primárně vyvíjena s cílem cross-platform (Windows, Linux, OS X) za použití Blenderu pro modelování a animaci. 3D engine byl použit Crystal Space a Blender Game Engine.[1][2] Pro skriptování byl použit jazyk Python.

Cíle [3]

  • Validita: vytvoření plně funkčního prototypu hry, průmyslové kvality
  • Vývoj Crystal Space: HDR nasvícení, herní logika, animace postav
  • Vývoj Blenderu: vylepšení pipeline[4], prototypování animace, GLSL (jedná se o stínovací [shading] jazyk pro OpenGL) Shading editor, základní vylepšení Blender Game Engine, vylepšení editace logiky
  • Zrealizování hry jako Open Source pod licencí GPL/LGPL
  • Vzdělání: školení/workshopy, dokumentace, prezentace, DVD

Tým

Campbell Barton ‘Ideasman42′ (Austrálie)

  • Blender vývojář
  • Herní logika (Blender Game Engine)
  • Editace levelů (Blender Game Engine)

Christopher Plush ‘Blengine’ (USA)

  • Hlavní herní designer
  • Design a modelování levelů
  • Textury a nasvícení
  • Herní logika (Blender Game Engine)
  • Animace postav

Dariusz Dawidowski (Polsko)

  • Crystal Space Herní logika
  • Crystal Space Design levelů

Frank Richter ‘res’ (Německo)

  • Crystal Space Vývojář game enginu

Pablo Martin ‘caedes’ (Spain)

  • B2CS[5] vývojář
  • Crystal Space Herní logika

Pablo Vazquez ‘venomgfx’ (Argentina)

  • Design a modelování postav
  • Dodatečné modelování
  • Textury a nasvícení
  • Animace postav
  • Logo, grafika a web design

Galerie

Reference

  1. Yo Frankie! Verze s Blender Game Engine
  2. Yo Frankie! Verze s Crystal Space engine
  3. (anglicky) O hře
  4. (anglicky) Specifikace Render Pipline API
  5. (anglicky) Blender to CrystalSpace converter

Externí odkazy