Šablona:Článek dne HL/2022/04

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Stránka Šablona:Článek dne HL/2018/94 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne HL/2019/94: Nahrazení textu „Článek dne HL/2018/“ textem „Článek dne HL/2019/“)
(++)
 
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
-
[[Soubor:SUN-Ultra40-2014-002.jpg|right|160px|Dvojice konektorů IEEE 1394a na předním panelu serveru SUN Ultra 40 M2.]]
+
[[Soubor:Just Cause 2-2021-001.png|right|160px|Just Cause 2 – Complete Edition]]
-
'''[[FireWire]]''' ('''IEEE 1394''') je standardní sériová [[sběrnice]] pro připojení periférií k [[počítač]]i. Díky své technické jednoduchosti a pořizovací ceně nahrazuje dříve používané způsoby připojení, především [[SCSI]].
+
'''<big>[[Just Cause 2]]</big>''' je akční adventura z roku [[2010]], kterou vyvinulo studio Avalanche Studios, vydala společnost Eidos Interactive a distribuovala společnost Square Enix. Hra je pokračováním hry Just Cause z roku 2006 a byla vytvořena na enginu Avalanche 2.0 od&nbsp;Avalanche Studios. Jeho&nbsp;hrdinou&nbsp;je '''Rico Rodriguez''', hlavní agent fiktivní Agentury, který přijíždí na Panau, aby svrhl diktátora Pandaka "Baby" Panaye a postavil se svému bývalému mentorovi Tomu Sheldonovi.
-
V současné době jsou k dispozici dvě verze FireWire: původní s šestipinovým kabelem označovaná dnes jako FireWire 400 neboli IEEE&nbsp;1394a s rychlostí 400 Mbit/s a FireWire 800 neboli IEEE&nbsp;1394b s rychlostí až 800&nbsp;Mbit/s a devítipinovým kabelem. Nyní se schvaluje nový&nbsp;standard IEEE 1394c s rychlostí až 3&nbsp;200&nbsp;Mbit/s. FireWire na rozdíl od USB není ale prozatím tak rozšířen a patrně už nikdy nebude. Dnes se používání tohoto rozhraní pro běžné uživatele zúžilo zejména k připojení digitálních videokamer, v profesionální sféře se používá k rychlému připojení externích disků a optických mechanik.
+
Panau je prakticky fiktivní dystopický ostrovní stát obklopený [[moře]]m v [[Jihovýchodní Asie|jihovýchodní Asii]]. Just Cause 2 zavádí systém Chaosu, v němž hráči musí plnit mise a ničit vládní majetek na Panau za body Chaosu. Tyto body jsou nezbytné pro další postup v&nbsp;příběhu.
-
FireWire může spojit až 63 zařízení ve stromové nebo daisy chain topologii (na rozdíl od sběrnicové topologie paralelního SCSI). To umožňuje komunikaci zařízení na principu [[peer-to-peer]], například mezi [[Scanner|skenerem]] a [[Počítačová tiskárna|tiskárnou]], bez potřeby využití systémové paměti nebo [[Procesor|procesoru]] počítače. FireWire také podporuje více hostitelských zařízení na jedné sběrnici. USB potřebuje na stejnou funkci speciální čipset, což v praxi znamená, že potřebuje speciální drahý kabel, přičemž FireWire postačuje běžný kabel se správným počtem pinů (standardně šest). FireWire podporuje technologie [[plug-and-play]] a hot swapping. Měděný kabel, který je použit nejčastěji, může mít délku až 4,5 metru a je flexibilnější než většina kabelů pro paralelní SCSI. Kabel se šesti nebo devíti piny dokáže napájet port až 45 [[watt]]y a 30&nbsp;[[volt]]y, což umožňuje energeticky středně náročným zařízením pracovat bez samostatného napájecího zdroje.
+
Hra vznikla jako vylepšení [[Just Cause|Just Cause 1]]. Její tým viděl v první hře nevyužité příležitosti, analyzoval je a vylepšil. Výsledkem bylo přepracování designu misí, umělé inteligence a většiny základních herních mechanismů. Fiktivní stát Panau, inspirovaný jihovýchodní Asií, považoval tým za dobrou lokaci pro velkou akční hru. Avalanche Studios při vývoji Just Cause 2 spolupracovalo se&nbsp;studii Square Enix. Hra byla oznámena v roce 2007 a její demo přilákalo přes 2&nbsp;miliony hráčů.
-
Dodatek IEEE 1394a, vydaný v roce 2000, upřesnil a vylepšil původní specifikaci. Přidal podporu pro asynchronní&nbsp;streaming, rychlejší rekonfiguraci sběrnice, spojování paketů a úsporný režim spánku. IEEE 1394a nabízí několik výhod oproti IEEE 1394. 1394a je schopen rozhodčích zrychlení, což sběrnici umožňuje urychlit rozhodčí řízení cyklů, což vede ke zlepšení efektivity. To také umožňuje řídit krátký restart sběrnice, při kterém mohou být přidány nebo odebrány uzly, aniž by došlo k&nbsp;velkému poklesu v isochronním přenosu.
+
Hra byla vydána v březnu 2010 pro [[Microsoft Windows]], [[PlayStation 3]] a [[Xbox 360]]. Hra Just Cause 2 získala vesměs pozitivní recenze od kritiků, kteří chválili její hratelnost, otevřenost, kaskadérské kousky, design světa a grafiku, zatímco kritizovali příběh, střelbu a design misí. Celosvětový prodej šesti milionů kopií překonal původní odhady. Hra byla při vydání podporována stahovatelným obsahem a nakonec byl jako přídavek schválen i fanouškovský projekt pro více hráčů.
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
 
 +
Just Cause 2 je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které hráči ovládají Rica Rodrigueze, polního agenta Agentury, ve snaze svrhnout diktaturu na ostrově Panau: otevřený svět, který mohou hráči prozkoumávat. Hra má tři typy misí. Mise Agentury rozvíjejí příběh a jsou hlavní kampaní hry; mise frakcí dávají hráčům za&nbsp;úkol pomáhat třem frakcím ve hře a mise pevností dávají hráčům za úkol infiltrovat vládní základny a osvobodit je pro frakce. K postupu v misích kampaně musí hráč získat body chaosu, což je systém postupu zavedený ve hře. Hráči získávají body chaosu za plnění misí a ničení určeného vládního majetku. S rostoucím počtem bodů chaosu získávají frakce vliv a vláda se začíná hroutit. Kromě typických misí obsahuje Just Cause 2 i závodní výzvy, za které hráči dostanou [[peníze]].
 +
 
 +
Otevřený svět hry mohou hráči volně prozkoumávat, když zrovna neplní mise. Panau je popisováno jako oblast o rozloze přibližně 1 000 km<sup>2</sup> (390 mil čtverečních). Nachází se zde různé krajiny, včetně pouští, hor a džunglí, a více než tři stovky osad. V&nbsp;osadách se nacházejí vládní zařízení a nemovitosti, které lze zničit, a&nbsp;odemykatelné předměty, jako jsou skrýše s penězi a součástkami zbraní, vozidel a brnění. Nalezení všech sběratelských předmětů a zničení všech vládních nemovitostí pomůže hráčům osvobodit osadu a získat body chaosu. Když hráči vytvářejí chaos nebo vstupují do zakázaných oblastí, generují teplo, kterého si všimnou nepřátelští vládní bojovníci; teplo se snižuje, když se jim hráč vyhne. Mapa se zobrazuje v Ricově [[Personal Digital Assistant|PDA]] a jsou v ní vyznačeny body zájmu včetně míst, kde&nbsp;se&nbsp;plní mise, osad, vojenských stanovišť, závodních výzev a postupu hráče. Na [[Personal Digital Assistant|PDA]] lze nastavit body cesty.
 +
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 3. 1. 2024, 17:19

Just Cause 2 – Complete Edition

Just Cause 2 je akční adventura z roku 2010, kterou vyvinulo studio Avalanche Studios, vydala společnost Eidos Interactive a distribuovala společnost Square Enix. Hra je pokračováním hry Just Cause z roku 2006 a byla vytvořena na enginu Avalanche 2.0 od Avalanche Studios. Jeho hrdinou je Rico Rodriguez, hlavní agent fiktivní Agentury, který přijíždí na Panau, aby svrhl diktátora Pandaka "Baby" Panaye a postavil se svému bývalému mentorovi Tomu Sheldonovi.

Panau je prakticky fiktivní dystopický ostrovní stát obklopený mořem v jihovýchodní Asii. Just Cause 2 zavádí systém Chaosu, v němž hráči musí plnit mise a ničit vládní majetek na Panau za body Chaosu. Tyto body jsou nezbytné pro další postup v příběhu.

Hra vznikla jako vylepšení Just Cause 1. Její tým viděl v první hře nevyužité příležitosti, analyzoval je a vylepšil. Výsledkem bylo přepracování designu misí, umělé inteligence a většiny základních herních mechanismů. Fiktivní stát Panau, inspirovaný jihovýchodní Asií, považoval tým za dobrou lokaci pro velkou akční hru. Avalanche Studios při vývoji Just Cause 2 spolupracovalo se studii Square Enix. Hra byla oznámena v roce 2007 a její demo přilákalo přes 2 miliony hráčů.

Hra byla vydána v březnu 2010 pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360. Hra Just Cause 2 získala vesměs pozitivní recenze od kritiků, kteří chválili její hratelnost, otevřenost, kaskadérské kousky, design světa a grafiku, zatímco kritizovali příběh, střelbu a design misí. Celosvětový prodej šesti milionů kopií překonal původní odhady. Hra byla při vydání podporována stahovatelným obsahem a nakonec byl jako přídavek schválen i fanouškovský projekt pro více hráčů.

Just Cause 2 je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které hráči ovládají Rica Rodrigueze, polního agenta Agentury, ve snaze svrhnout diktaturu na ostrově Panau: otevřený svět, který mohou hráči prozkoumávat. Hra má tři typy misí. Mise Agentury rozvíjejí příběh a jsou hlavní kampaní hry; mise frakcí dávají hráčům za úkol pomáhat třem frakcím ve hře a mise pevností dávají hráčům za úkol infiltrovat vládní základny a osvobodit je pro frakce. K postupu v misích kampaně musí hráč získat body chaosu, což je systém postupu zavedený ve hře. Hráči získávají body chaosu za plnění misí a ničení určeného vládního majetku. S rostoucím počtem bodů chaosu získávají frakce vliv a vláda se začíná hroutit. Kromě typických misí obsahuje Just Cause 2 i závodní výzvy, za které hráči dostanou peníze.

Otevřený svět hry mohou hráči volně prozkoumávat, když zrovna neplní mise. Panau je popisováno jako oblast o rozloze přibližně 1 000 km2 (390 mil čtverečních). Nachází se zde různé krajiny, včetně pouští, hor a džunglí, a více než tři stovky osad. V osadách se nacházejí vládní zařízení a nemovitosti, které lze zničit, a odemykatelné předměty, jako jsou skrýše s penězi a součástkami zbraní, vozidel a brnění. Nalezení všech sběratelských předmětů a zničení všech vládních nemovitostí pomůže hráčům osvobodit osadu a získat body chaosu. Když hráči vytvářejí chaos nebo vstupují do zakázaných oblastí, generují teplo, kterého si všimnou nepřátelští vládní bojovníci; teplo se snižuje, když se jim hráč vyhne. Mapa se zobrazuje v Ricově PDA a jsou v ní vyznačeny body zájmu včetně míst, kde se plní mise, osad, vojenských stanovišť, závodních výzev a postupu hráče. Na PDA lze nastavit body cesty.