OT-810

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Vylepšení)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 16. 7. 2013, 10:53

OT-810
The 10th International Rally of Historical Army Vehicles in Darlowo (13).JPG
OT-810, kamuflované jako SdKfz.251
v německém označení z roku 1939 na 10. mezinárodní
rallye historických vozidel, Darłowo, Polsko
Základní charakteristika
Posádka 1 + 10 (zákl. verze)
Délka 5,71 m
Výška 2,1 m
Šířka 2,19 m
Hmotnost 7,6 t
Pancéřování a výzbroj
Pancéřování
Hlavní zbraň 1x kulomet vzor UK 59 ráže 7,62 mm
Sekundární zbraň zbraně posádky
Pohon a pohyb
Pohon Tatra T-928-3 8-válec
88,3 kW
Odpružení
Poměr výkonu
Dojezd 600 km

OT-810 byl československý kolopásový obrněný transportér, který byl vyráběn podle německých obrněnců SdKfz 251, které se na území Protektorátu vyráběly již za 2. světové války. Po ukončení války se uvažovalo o pokračování této výroby a vznikl tak projekt OT-810, který však nebyl uskutečněn. K němu se čs. armáda vrátila až v padesátých letech, kdy bylo rozhodnuto obnovení projektu OT-810 v podniku Tatra. Zkoušky zmodernizovaného „československého Haklu“ se uskutečnily roku 1959 a stroj dostal název OT vz. 59, který se však neujal a v armádě se tento nový obrněný transportér označoval jako OT-810. V letech 1958 a 1959 proběhla výroba ověřovací série v Podpolianských strojírnách Detva. Do roku 1962 bylo vyrobeno kolem 1 500 kusů různých obměn.

Poslední kusy OT-810 byly vyřazeny ze skladů Armády České Republiky v roce 1995.

Verze

  • OT-810 - obrněný vůz pro přepravu pěchoty, osádka řidič a 10 mužů výsadku
  • OT-810/R2, OT-810/R3 - velitelsko - štábní pracoviště
  • OT-810 pro výcvik řidičů
  • OT-810 - vozidlo technické pomoci
  • OT-810 - zdravotní verze
  • OT-810DPP - dělostřelecká pohyblivá pozorovatelna
  • OT-810D - lehký stíhač tanků s 82 mm bezzákluzovým kanón vz.59A, osádka 4 muži.