Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Suchoj Su-80
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Aktualizace) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
|název = Suchoj S-80 | |název = Suchoj S-80 | ||
|typ = víceúčelový dopravní letoun | |typ = víceúčelový dopravní letoun | ||
- | |výrobce = | + | |výrobce = Suchoj |
- | |image = | + | |image = [[Soubor:Sukhoi Su-80 at MAKS-2007 airshow (2).jpg|250px]]<br />[[Soubor:Sukhoi Su-80 at MAKS-2007 airshow.jpg|250px]] |
|text = Suchoj S-80 | |text = Suchoj S-80 | ||
|konstruktér = | |konstruktér = | ||
- | |první let = [[4. září]] [[ | + | |první let = [[4. září]] [[2001]] |
|hlavní uživatel = [[Rusko]] | |hlavní uživatel = [[Rusko]] | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
}} | }} | ||
- | '''Suchoj S-80 Copper''' je ruský víceúčelový dopravní letoun, který má schopnost přistání a vzletu na nezpevněných plochách. Konstrukční práce na tomto stroji se rozeběhly již roku [[1988]], ovšem první verze S-80 nebyla v 90. letech schválena do provozu. | + | '''Suchoj S-80 Copper''' je ruský víceúčelový dopravní letoun, který má schopnost přistání a vzletu na nezpevněných plochách. Konstrukční práce na tomto stroji se rozeběhly již roku [[1988]], ovšem první verze S-80 nebyla v 90. letech schválena do provozu. |
- | * | + | == Vývoj == |
- | * | + | První prototyp vzlétl [[4. září]] [[2001]]. |
- | * | + | |
- | * | + | V únoru 2002 začal výrobce s produkcí čtyř předsériových Su-80GP, které se měly podrobit certifikačním zkouškám. V roce 2003 byla zahájena výroba první dvojice sériových letadel, se kterými bylo počítáno při dokončovacím procesu certifikačních zkoušek. Na rok 2004 výrobce deklaroval zahájení výroby osmi souprav konstrukčních dílů pro výrobu první výrobní série Su-80 GP. |
- | * | + | |
- | * | + | Celý projekt, včetně výroby, byl však na podzim 2006 kompletně zastaven bez ukončení certifikačních zkoušek. |
- | * | + | |
+ | Neúspěšné byly také pokusy o prodej projektu do [[Čína|ČLR]] v období 2006 až 2007. | ||
+ | |||
+ | == Plánované verze == | ||
+ | * S-80 GP – kombinovaná osobní a nákladní verze pro transport nákladu do 3 500 kg nebo pro přepravu 26 cestujících. | ||
+ | * S-80 GR – geologická průzkumná verze. | ||
+ | * S-80 M – zdravotnická verze. | ||
+ | * S-80 P – verze k přepravě pasažérů na regionálních linkách | ||
+ | * S-80 PT – vojenská verze k průzkumným úkolům podél pobřeží a nad mořem. | ||
+ | * S-80 R – verze sloužící především k detekci ryb. | ||
+ | * S-80 TD – [[Transportní letoun|transportní]] verze určená do pouštních nebo arktických podmínek, sloužící také k výcviku [[Parašutista|parašutistů]]. | ||
==Technické údaje== | ==Technické údaje== | ||
- | *Rozpětí: 23,26 m | + | * Rozpětí: 23,26 m |
- | *Délka: 17,12 m | + | * Délka: 17,12 m |
- | *Výška: 4,98 m | + | * Výška: 4,98 m |
- | *Nosná plocha: 44 | + | * Nosná plocha: 44 m<sup>2</sup> |
- | *Hmotnost prázdného stroje: | + | * Hmotnost prázdného stroje: 6 500 kg |
- | *Maximální vzletová hmotnost: | + | * Maximální vzletová hmotnost: 14 200 kg |
- | *Pohonné jednotky: 2× TVD-1500S | + | * Pohonné jednotky: 2× TVD-1500S |
**Výkon motoru: 1395 kW | **Výkon motoru: 1395 kW | ||
- | *Maximální rychlost: 500 km/h | + | * Maximální rychlost: 500 km/h |
- | *Dostup: | + | * Dostup: 8 000 m |
- | *Dolet: | + | * Dolet: 4 500 km |
- | *Výzbroj vojenské verze: 1× kanón SPPU-22-01, 1× dvojkanón DŠ-23L, raketová výzbroj | + | * Výzbroj vojenské verze: 1× kanón SPPU-22-01, 1× dvojkanón DŠ-23L, raketová výzbroj |
Aktuální verze z 4. 2. 2024, 15:05
Suchoj S-80 | ||
| ||
Suchoj S-80 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | víceúčelový dopravní letoun | |
Výrobce | Suchoj | |
Konstruktér | ||
První let | 4. září 2001 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Rusko | |
Suchoj S-80 Copper je ruský víceúčelový dopravní letoun, který má schopnost přistání a vzletu na nezpevněných plochách. Konstrukční práce na tomto stroji se rozeběhly již roku 1988, ovšem první verze S-80 nebyla v 90. letech schválena do provozu.
Vývoj
První prototyp vzlétl 4. září 2001.
V únoru 2002 začal výrobce s produkcí čtyř předsériových Su-80GP, které se měly podrobit certifikačním zkouškám. V roce 2003 byla zahájena výroba první dvojice sériových letadel, se kterými bylo počítáno při dokončovacím procesu certifikačních zkoušek. Na rok 2004 výrobce deklaroval zahájení výroby osmi souprav konstrukčních dílů pro výrobu první výrobní série Su-80 GP.
Celý projekt, včetně výroby, byl však na podzim 2006 kompletně zastaven bez ukončení certifikačních zkoušek.
Neúspěšné byly také pokusy o prodej projektu do ČLR v období 2006 až 2007.
Plánované verze
- S-80 GP – kombinovaná osobní a nákladní verze pro transport nákladu do 3 500 kg nebo pro přepravu 26 cestujících.
- S-80 GR – geologická průzkumná verze.
- S-80 M – zdravotnická verze.
- S-80 P – verze k přepravě pasažérů na regionálních linkách
- S-80 PT – vojenská verze k průzkumným úkolům podél pobřeží a nad mořem.
- S-80 R – verze sloužící především k detekci ryb.
- S-80 TD – transportní verze určená do pouštních nebo arktických podmínek, sloužící také k výcviku parašutistů.
Technické údaje
- Rozpětí: 23,26 m
- Délka: 17,12 m
- Výška: 4,98 m
- Nosná plocha: 44 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 6 500 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 14 200 kg
- Pohonné jednotky: 2× TVD-1500S
- Výkon motoru: 1395 kW
- Maximální rychlost: 500 km/h
- Dostup: 8 000 m
- Dolet: 4 500 km
- Výzbroj vojenské verze: 1× kanón SPPU-22-01, 1× dvojkanón DŠ-23L, raketová výzbroj
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |