Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Nádraží Holešovice (stanice metra v Praze)
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Fotogalerie, Externí odkazy) |
||
Řádka 7: | Řádka 7: | ||
== Fotogalerie == | == Fotogalerie == | ||
- | <center><gallery | + | <center><gallery> |
- | + | File:Prague metro station Nadrazi Holesovice.jpg|Stanice s vjíždějící soupravou | |
- | + | File:Praha, Nádraží Holešovice, cedule.jpg|Pamětní cedule věnovaná otevření úseku metra III.C roku 1984 | |
- | + | File:Praha, Nádraží Holešovice, jižní vestibul.jpg|Povrchový jižní vestibul | |
- | + | File:Praha, Nádraží Holešovice, nástupiště.jpg|Nástupiště s odjíždějící soupravou | |
- | + | File:Praha, Nádraží Holešovice, obratiště.jpg|Obratiště za stanicí | |
- | + | File:Praha, Nádraží Holešovice, tramvajová zastávka (02).jpg|Tramvajová zastávka u severního vestibulu | |
+ | File:Autobusové stanoviště Nádraží Holešovice (01).jpg|Autobusové nádraží (září 2013) | ||
+ | File:Nádraží Holešovice (bird view).jpg|Letecký pohled na Jižní vestibul | ||
</gallery></center> | </gallery></center> | ||
Řádka 19: | Řádka 21: | ||
* {{Geo dms|50|6|33|N|s|14|26|24|E|v|type:landmark_region:CZ}} | * {{Geo dms|50|6|33|N|s|14|26|24|E|v|type:landmark_region:CZ}} | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | * [ | + | * [https://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/NH/NH.htm Fotografie a (starší) informace na metroweb.cz] |
- | * [http://www.prahamhd.vhd.cz/Metro/nadrhol.htm Informace a fotografie] | + | * [https://web.archive.org/web/20070929084155/http://www.prahamhd.vhd.cz/Metro/nadrhol.htm Archive.org – Informace a fotografie] |
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Nádraží Holešovice (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | [[Kategorie:Stanice metra v Praze]] |
Aktuální verze z 9. 12. 2024, 11:04
Nádraží Holešovice (do 22. 2. 1990 Fučíkova) je stanice trasy C metra u stejnojmenného nádraží ve čtvrti Holešovice. Byla postavena jako konečná úseku III.C, kteroužto roli plnila od otevření v listopadu 1984 do prodloužení metra do Kobylis v červnu 2004.
Obsah |
Charakteristika stanice
Stanice je hloubená, s dvěma obratovými kolejemi, s dvěma vestibuly. Nachází se jen 7 m pod zemí, což v letech 2000-2004 působilo inženýrům pracujícím na výstavbě úseku IV.C1 velké potíže; nakonec museli odstavné koleje ohnout dolů, aby vůbec mohla trasa vést pod Vltavou. (Původní plány z 80. let počítaly s tím, že Vltava bude překonána mostem) Povodně v srpnu 2002 stanici zatopily a voda následně pronikla i na stavbu prodloužení a do již vybudovaných a vysušených tunelů pod Vltavou (zpřístupněných krátce předtím na dni otevřených dveří).
Z nástupiště vedou dva výstupy – jižní, který vede po eskalátorech do povrchového proskleného vestibulu k tramvajové zastávce a terminálu autobusů (do roku 2004 významný přestupní bod pro MHD ze sídlišť na Severním městě; více viz Holešovice#Doprava) a severní, vedoucí po pevném schodišti (nedávno dostavěn také výtah) k odbavovací hale nádraží Praha-Holešovice. Stanice byla stavěna na začátku 80. let, celkové náklady činily 319 mil. Kčs.
Fotogalerie
Souřadnice
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |