V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Micubiši Ki-51

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Doplnění)
 
Řádka 3: Řádka 3:
  |typ = [[bitevní letoun]]
  |typ = [[bitevní letoun]]
  |výrobce = Micubiši Džúkógjó Kabušiki Kaiša
  |výrobce = Micubiši Džúkógjó Kabušiki Kaiša
-
  |image = Image:Mitsubishi Ki-51-1.jpg
+
  |image = [[Soubor:Mitsubishi Ki-51-1.jpg|250px]]
  |text = Micubiši Ki-51
  |text = Micubiši Ki-51
  |konstruktér =
  |konstruktér =
Řádka 10: Řádka 10:
  |vyřazen =
  |vyřazen =
  |výroba =
  |výroba =
-
  |vyrobeno kusů = 2385 ks
+
  |vyrobeno kusů = 2 385 kusů
  |hlavní uživatel = [[Japonsko]]
  |hlavní uživatel = [[Japonsko]]
  |více uživatelů =
  |více uživatelů =
}}
}}
-
'''Micubiši Ki-51 Guntei''' (japonsky: 三菱 キ-51) byl japonský armádní bitevní letoun užívaný ve [[Druhá světová válka|druhé světové válce]]. Spojenci byl znám pod kódovým označením '''Sonia'''. V japonské armádě dostal označení '''armádní bitevní letoun typ 99''' (九九式襲撃機, ''Kjúkjúšiki šúgekiki''). Prototyp poprvé vzlétl v létě roku [[1939 v letectví|1939]] a o rok později se začal sériově vyrábět. Letoun měl pevný podvozek, avšak na bojištích v Barmě byl celkově úspěšný, takže výroba pokračovala až do roku [[1944 v letectví|1944]]. V závěru války se však ukázalo, že stroj je zastaralý. Letadlo též sloužilo, stejně jako většina japonských typů, k sebevražedným misím [[kamikaze]].
+
'''Micubiši Ki-51 Guntei''' (japonsky: 三菱 キ-51) byl japonský armádní bitevní letoun užívaný ve [[Druhá světová válka|druhé světové válce]]. Spojenci byl znám pod kódovým označením '''Sonia'''. V japonské armádě dostal označení '''armádní bitevní letoun typ 99''' (九九式襲撃機, ''Kjúkjúšiki šúgekiki''). Prototyp poprvé vzlétl v létě roku [[1939 v letectví|1939]] a o rok později se začal sériově vyrábět. Letoun měl pevný podvozek, avšak na bojištích v Barmě byl celkově úspěšný, takže výroba pokračovala až do roku [[1944 v letectví|1944]]. V závěru války se však ukázalo, že stroj je zastaralý. Letadlo též sloužilo, stejně jako většina japonských typů, k sebevražedným misím [[kamikaze]].
==Technické údaje==
==Technické údaje==
-
 
*Osádka: 2
*Osádka: 2
*Motor:  Micubiši Ha-26-II o výkonu 701 kW
*Motor:  Micubiši Ha-26-II o výkonu 701 kW
Řádka 25: Řádka 24:
*Výška: 2,73 m
*Výška: 2,73 m
*Nosná plocha: 24,02 m²
*Nosná plocha: 24,02 m²
-
*Hmotnost prázdného letounu: 1873 kg
+
*Hmotnost prázdného letounu: 1 873 kg
-
*Vzletová hmotnost: 2920 kg
+
*Vzletová hmotnost: 2 920 kg
*Max. rychlost: 425 km/h
*Max. rychlost: 425 km/h
-
*Dostup: 8270 m
+
*Dostup: 8 270 m
-
*Dolet: 1060 km
+
*Dolet: 1 060 km
 +
 
 +
== Externí odkazy ==
 +
* [http://www.warbirdsresourcegroup.org/IJARG/mitsubishiki51.html Mitsubishi Ki 51 Sonia at Warbirds Resource Group (anglicky)]
 +
* [http://www.pilotfriend.com/photo_albums/timeline/ww2/Mitsubishi%20Ki%2051%20Sonia.htm Mitsubishi Ki 51 Sonia at Pilotfriend (anglicky)]
 +
 
-
{{Článek z Wikipedie}}  
+
{{commonscat|Mitsubishi Ki-51}}{{Letouny Japonské armády druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
-
{{Letouny Japonské armády druhé světové války}}
+
[[Kategorie:Japonské bombardéry]]
-
[[Kategorie:Japonské bombardéry]]
+
[[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-51]]
[[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-51]]

Aktuální verze z 21. 9. 2013, 20:10

Micubiši Ki-51
Mitsubishi Ki-51-1.jpg
Micubiši Ki-51
Základní charakteristika
Určení bitevní letoun
Výrobce Micubiši Džúkógjó Kabušiki Kaiša
Konstruktér
První let červen 1939
Zařazen 1940
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 2 385 kusů
Varianty
Uživatel Japonsko

Micubiši Ki-51 Guntei (japonsky: 三菱 キ-51) byl japonský armádní bitevní letoun užívaný ve druhé světové válce. Spojenci byl znám pod kódovým označením Sonia. V japonské armádě dostal označení armádní bitevní letoun typ 99 (九九式襲撃機, Kjúkjúšiki šúgekiki). Prototyp poprvé vzlétl v létě roku 1939 a o rok později se začal sériově vyrábět. Letoun měl pevný podvozek, avšak na bojištích v Barmě byl celkově úspěšný, takže výroba pokračovala až do roku 1944. V závěru války se však ukázalo, že stroj je zastaralý. Letadlo též sloužilo, stejně jako většina japonských typů, k sebevražedným misím kamikaze.

Technické údaje

  • Osádka: 2
  • Motor: Micubiši Ha-26-II o výkonu 701 kW
  • Výzbroj: 3 kulomety ráže 7,7 mm, později 2x 12,7 mm a 1x 7,7 mm, pumy do celkové hmotnosti 200 kg
  • Rozpětí: 12,10 m
  • Délka: 9,20 m
  • Výška: 2,73 m
  • Nosná plocha: 24,02 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 1 873 kg
  • Vzletová hmotnost: 2 920 kg
  • Max. rychlost: 425 km/h
  • Dostup: 8 270 m
  • Dolet: 1 060 km

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Micubiši Ki-51
Letouny Japonské armády za druhé světové války
Stíhací letouny Bombardovací letouny
Ki-10Ki-27Ki-43 Ki-21Ki-30Ki-32Ki-48Ki-49Ki-51Ki-66Ki-67
Průzkumné letouny Transportní letouny Ostatní letouny Kluzáky
Ki-15Ki-46Ki-36 Ki-34Ki-54Ki-56Ki-57 Ki-115Ki-167Ka-1 Ku-1Ku-8Ku-11
Experimentální letouny a prototypy
Ki-74Ki-78Ki-83Ki-87Ki-94-I a IIKi-96Ki-108Ku-6Ku-7