Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Škoda 105
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 22. 5. 2013, 14:26
Automobily Škoda 105/120 jsou vozidla, která se objevila v roce 1976 jako nástupci řady Škoda 100/110. Jednalo se vlastně o modernizaci původního modelu, ke které došlo z čistě politických důvodu po zastavení vývoje nového modelu s předním pohonem, na kterém Škodovka spolupracovala s automobilkami v NDR. Z tohoto prototypu převzaly i základní karosářské linie. Oproti staré řadě měla různé změny, největší z nich je použití náporového chladiče v přední části vozu s elektrickým větrákem. Motor zůstal v principu stejný, dostal ovšem moderní dvoustupňový karburátor EDSR.
Základním provedením celé této modelové řady byla Š105S, která ze samého počátku výroby neměla ani zpětné světlomety, výstražné blikače, madla u dveří (místo madel byla textilní poutka), stahování zadních oken apod. Dále 105 L, která disponovala výbavou „LUX“. V letech 1981 až 1983 se vyráběla též Š 105 GL, výbavou odpovídající 120 GLS. Zvláštním provedením byla Škoda 105 SP, která neměla zadní sedačky a za předními sedačkami byla prosklená pevná mezistěna a dále byla vybavena odpojovačem akumulátoru. V roce 1983 (modelový rok 1984) se uskutečnila modernizační změna na model „M“. Vozy dostaly např. širší nápravy, tvarové přední světlomety, zadní vodorovně orientované svítilny, modernější karburátor SEDR a jiné přínosné změny. Výroba typu 105 S byla ukončena roku 1986, typ 105 L se vyráběl ještě rok poté.
Mezi nejčastější poruchy patří občasné prasknutí těsnění pod hlavou či prasknutí struny plynu.
Tyto vozy mají ohromnou výhodu - v zimě prakticky neexistuje kopec který by nebyly schopny vyjet, a také náklady na jejich údržbu (která sama o sobě je velmi jednoduchá) a provoz jsou velmi nízké.
Vůz na obrázku Š105S je modelem roku 1983, má gumy zřetelné okolo skel bočních dveří, model v roce 1976/7 měl 14" palcové kola a neměl vzadu plastový výdech motoru upevněný na kapotě.
Obsah |
Specifikace
Motor
Druh | Řadový benzinový čtyřválec OHV typ 742.10 |
Obsah | 1046 cm3 |
Výkon | 33,1 kW při 4800 ot/min |
Maximální rychlost | 130 km/h |
Rozměry a hmotnosti
Délka | 4160 |
Šířka | 1595 |
Výška | 1400 |
Zavazadlový prostor | 0.4 m³ |
Rozvor | 2400 mm |
Rozchod | 1300/1270 mm |
Spotřeba paliva | 6,5-8,5 l/100 km, benzin Special 91 |
Pohotovostní hmotnost | 855-915 kg (dle provedení) |
Celková hmotnost | 1255-1290 kg (dle provedení) |
Model 1983 105M | |
---|---|
Délka | 4200 |
Šířka | 1610 |
Výška | 1400 |
Ceny
- 1978 – Škoda 105 S – 52 000 Kč, Škoda 105 L – 53 000 Kč
- 1984 – Škoda 105 S – 55 200 Kč, Škoda 105 L – 58 200 Kč
Související články
- Škoda 120
- Škoda Auto
Externí odkazy
- Oficiální stránky Škoda Auto – další informace o automobilu Škoda 105
- Auta5p.eu - Škoda 105
- Katalog-automobilu.cz - Škoda 105
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |