Polikarpov I-180
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
Verze z 27. 5. 2012, 20:35
Polikarpov I-180 | ||
Polikarpov I-180 (1939) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Státní letecký průmysl SSSR | |
Konstruktér | Nikolaj Nikolajevič Polikarpov | |
První let | 15. prosince 1938 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 10 kusů + 3 prototypy | |
Varianty | ||
Uživatel | SSSR | |
Polikarpov I-180 byl sovětský stíhací letoun, který byl produkován pouze v omezeném množství. Jeho historie sahá do roku 1937, kdy se sovětský konstruktér Nikolaj Nikolajevič Polikarpov snažil vylepšovat a modernizovat předchozí poměrně úspěšný typ I-16. Letoun I-180 nebyl rozhodně špatný, ovšem problémem bylo, že při zalétávání prototypů zahynuli dva zkušební letci, přičemž jedním z nich byl legendární Valerij Pavlovič Čkalov. Proto dostali přednost jiní konstruktéři.
Technické údaje
- Výrobce: Státní letecký průmysl SSSR; závod č.1 Vnukovo
- Kategorie: jednoplošné stíhací letadlo
- Sériová výroba: prosinec 1939 až květen 1940
- Osádka: 1
- Motor: 1x M-88R o výkonu 1000 / 1100 koní
- Hmotnost prázdného stroje: 2 046 kg
- Hmotnost vzletová: 2 456 kg
- Max.vzletová hmotnost: 2 675 kg
- Rozpětí: 10,09 m
- Délka: 6,89 m
- Výška: 3,05 m
- Nosná plocha: 16,11 m2
- Max. rychlost: 585 km/h ve výčce 7150 m
- Stoupavost: 5 000 m 5 min
- Dostup: 11 000 m
- Dolet: 900 km
- Výzbroj : 2x synchronizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 2x kulomet UBS (synchron.) ráže 12,7 mm, až 200 kg pum
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |