V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Tatra 810

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)

Verze z 30. 3. 2009, 16:33

Soubor:Tatra T-810.jpg
Tatra T-810 v terénu

Tatra 810 je třínápravové vojenské nákladní vozidlo z dílen kopřivnické Tatry, které nahradilo v Armádě České republiky legendární Pragu V3S, jenž byla zavedena do armády v 50. letech minulého století a sloužila v hojném počtu až do roku 2008. Automobil je především určen pro přepravu osob, materiálu a vlečení přívěsů jak na silnici tak i v obtížných terénních podmínkách.

Nová Tatra 810 se od svých předchůdců liší v mnoha aspektech, především nemá klasický tatrovácký vzduchem chlazený motor a ani jiné charakteristické prvky. Oproti stařičké "vejtřasce" dosahuje Tatra 810 téměř dvojnásobně vyšší rychlosti, jízda je pohodlnější, dojezdová vzdálenost je delší o 200 kilometrů, snížila se i spotřeba o 3,5 l/100km a nechybí pochopitelně ani klimatizace, což oceňují především vojáci v zahraničních misích, kde je klimatické podnebí často velmi nehostinné. Vozidlo disponuje poměrně dobrou pasivní ochranou proti účinkům střepin ručních granátů, protipěchotních min a střelby až do ráže 7,62 mm, dále také možností montáže dodatečných pancéřových prvků, centrálním huštěním všech pneumatik, ochranným rámem, ochranou proti prostředkům elektromagnetického průzkumu a speciální povrchovou úpravou pro dezaktivaci a odmoření. Mezi prostředky aktivní ochrany patří možnost instalace lafety lehkého kulometu UK vz.59 v pevně zabudovaném otočném střelišti ve stropě kabiny.

Armáda původně chtěla ve druhé polovině devadesátých let obměnit vozový park vozidly ROSS R210 6x6. Společnost Roudnické strojírny a slévárny vyrábějící tato vozidla však roku 1998 zkrachovala a licenci s veškerou dokumentací roku 2002 odkoupila Tatra. Vozidlo prošlo velmi významnou modernizaci a o tři roky později bylo představeno veřejnosti. První Tatrovky z celkového počtu 556 kusů armáda převzala 28. března 2008 ve vojenském zásobovacím středisku v Novém Jičíně. Hodnota kontraktu byla 2,6 mld Kč.

Uživatelé

Technické údaje

  • Délka: 7490 mm
  • Šířka: 2550 mm
  • Výška: 3320 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 7300 kg
  • Užitečná hmotnost: 5700 kg
  • Celková hmotnost: 13 000 kg
  • Dojezd: 800 km
  • Objem nádrže: 320
  • Spotřeba paliva na 100 km: 28,5 l
  • Maximální rychlost: 106 km/h
  • Hloubka brodu: 1200 mm
  • Převodovka: ZF 6S 1000 T0
  • Motor: Renault Dxi7
  • Počet válců: 6 v řadě
  • Maximální výkon: 177 kW

Externí odkazy