Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Kladensko-nučická dráha
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
Verze z 29. 5. 2010, 16:22
Kladensko-nučická dráha (zkratka KND) byla železnicí určenou od počátku pro nákladní dopravu, a to železné rudy z Nučic, později také vápence z lomů Mořina a uhlí (odbočka na důl Max) do kladenských železáren. Do provozu byla uvedena 7. ledna 1858. Pozoruhodností této tratě bylo její úrovňové křížení na širé trati s Buštěhradskou dráhou poblíž obce Pletený Újezd, které bylo jedním ze dvou takových křížení v Evropě. Trať byla zrušena v roce 1968.
Vývoj Kladensko-nučické dráhy
- 20. října 1857 povolena stavba
- 7. ledna 1858 otevřen úsek Kladno - Nučice (22,7 km)
- 26. listopadu 1858 otevřena větev do Tachlovic (3,8 km)
- 14. srpna 1890 otevřena větev k dolu Max u Libušína (6,5 km)[1]
- 1. října 1891 tachlovická větev prodloužena k lomům Čížovec a Holý Vrch u Trněného Újezda
- 1900 napojení lomů Amerika u Mořiny [2]
- 1973 zrušena větev k dolu Max
Reference
Externí odkazy
- Kladensko-nučická dráha, hornictvi.info
- Trasa Kladensko-nučické dráhy v Atlasu drah ČR (celý atlas na serveru Želpage)
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |