V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Škoda Felicia

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 7. 11. 2011, 21:18; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Škoda Felicia 1.6 GLXi

Škoda Felicia je osobní automobil, který v letech 19942001 vyráběla automobilka Škoda Auto.

Jednalo se o první model na kterém se projevilo začlenění automobilky do koncernu Volkswagen, mimo jiné použitím koncernové podvozkové platformy A02 a zavedením výrobních specifikací, definovaných bázovým modelem a systémem indexů mimořádných výbav. Koncepčně vůz vycházel z předchozího modelu Škoda Favorit, jeho design byl však pokročilejší, vůz byl osazován různými typy motorů a byl výrazně spolehlivější. Oproti modelu Favorit byly zavedeny do vybraných verzí některé nové prvky jako ABS, posilovač řízení aj.

Jméno Felicia továrna převzala od předchozího sportovního modelu Felicia vyráběného v 60. letech 20. století ve verzích s pevnou nebo skládací střechou.

Vozy se vyráběly také ve verzích Combi a Pickup, varianty byly dle vybavení označovány zkratkami LX, LXi, GLX, GLXi, přičemž písmeno „i“ označovalo motor bez karburátoru, vybavený nepřímým vstřikováním paliva. V závodě Vrchlabí byla vyráběna i verze pro volný čas s označením výrobní specifikace Fun. Také existuje luxusní varianta Laurin & Klement, první model značky Škoda sériově osazovaný airbagy.

Představení veřejnosti proběhlo v říjnu 1994 v Praze, v červnu 1995 na autosalonu v Brně se představila kombi verze. Od roku 1995 se vyráběl Pickup. V roce 1998 proběhl facelift, změnil se např. tvar masky chladiče, barva a tvar nárazníků (z černé na barvu konkrétního auta, později se takto změnila barva klik a zrcátek), nápis Felicia a tvar předních světel a mlhovek.

Motory

Motor Objem Výkon Max. rychlost Max. rychlost-Combi Max. rychlost-Vanplus Max. rychlost-Pickup Zrychlení 0-100 km/h Zrychlení 0-100 km/h-Combi Zrychlení 0-100 km/h-Vanplus Zrychlení 0-100 km/h-Pickup Poznámka
Zážehové
1,3 MPI 1289 cm³ 40 kW (54 PS) 151 km/h 151 km/h 138 km/h 146 km/h 15,5 s 16,5 s 17 s 16 s BMM (Bosch Mono Motronic), později MPI (Multi Point Injection)
Š 781.135 B 1289 cm³ 43 kW (58 PS) 145 km/h 145 km/h 130 km/h 135 km/h 15 s 18 s 18 s 15 s Motor s karburátorem na olovnatý benzín
Š 781.136 B 1289 cm³ 50 kW (68 PS) 162 km/h 162 km/h 149 km/h 155 km/h 13 s 14 s 15 s 14 s BMM, později MPI
AEE 1,6 MPI 1598 cm³ 55 kW (75 PS) 170 km/h 170 km/h 154 km/h 161 km/h 12 s 13 s 13,5 s 12,5 s
Vznětové
AEF 1,9 D 1896 cm³ 47 kW (62 PS) 156 km/h 156 km/h 140 km/h 150 km/h 16,5 s 17,5 s 17,5 s 16,5 s vznětový motor

Výroba byla ukončena 20. června 2001 vozem s číslem karosérie 7 367 379, následníkem modelu se stala Škoda Fabia. Celkem bylo vyrobeno 1 420 441 vozů.

Externí odkazy