V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Mitsubishi Lancer Evolution

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 1. 11. 2018, 10:57; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
závodní EVO II

Lancer Evolution je hlavním konkurentem pro sportovní model Subaru Impreza WRX STi. Přesto byl v běžném provozu rychlejší než sportovní automobily. Tommi Mäkinen s ním 4x vyhrál titul mistra světa v rallye.

První Evolution se objevil v roce 1992. Měl výkon 205 koní. Až čtvrtá generace ale přišla s designem, který měl dravé sportovní prvky. Ten už dosahoval výkonu 280 koní. Další generace byla vybavena diferenciálem, který rozděloval výkon podle toho, jaké kolo je v záběru. Bylo použito i výkonější turbodmychadlo a sedmnáctipalcová kola. Šesté EVO dostalo nový chladič. Prodávaly se tři modely odvozené z EVO VI. Základní verze nesla označení GSR. Sportovnější variantou byl model RS, který byl už v základu schopen závodů ve skupině N. Pod ním byl typ RS2, který měl klimatizaci, ABS ale chyběly mu elektricky ovládaná okna. Na konci výroby se představila limitovaná edice Tommi Mäkinen s výkonějším turbem. V interiéru se dodávala sportovní anatomická sedadla Recaro a závodní volant Momo.

Technická data

  • Pohotovostní hmotnost: 1 360 kg
  • Motor: turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec
  • Zdvihový objem: 1 997 cm3
  • Výkon (kW/PS): 276 koní při 6 500 ot/min
  • Točivý moment (Nm): 373 Nm při 3 000 ot/min
  • Zrychlení: 0-100 km/h: 4,9 sekundy
  • Nejvyšší rychlost (km/h): 250
  • Spotřeba paliva: cca. 15-30 litrů / 100 km

Evolution VII WRC

EVO VII na japonské rallye 2006

Lancer EVO VII WRC byl prvním automobilem, který byl stavěn přímo pro tuto kategorii. Vůz se účastnil Mistrovství světa v rallye 2002 a tým Ralliart vybojoval páté místo, stejně jako Škoda Motorsport. Vůz byl poháněn motorem o objemu 1996 cm3, který dosahoval výkonu 221 kW a točivého momentu 540 Nm. Měl rozvod DOHC a turbodmychadlo vlastní konstrukce. Šestistupňová sekvenční převodovka byla typu Xtrac. Vůz měl elektronicky řízené diferenciály a spojku AP Racing. Tým používal pneumatiky Michelin. Na sfaltu jezdil na osmnactipalcových a na šotolině na patnáctipalcových kolech. První start proběhl na Rallye San Remo 2001.

Rozměry

  • Délka 4 360 mm
  • Šířka 1 770 mm
  • Rozvor 2 600 mm
  • Hmotnost 1 230 kg


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Mitsubishi Lancer Evolution
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Mitsubishi Lancer Evolution