Peugeot 405

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 28. 2. 2024, 10:17; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Peugeot 405 (2015)

Peugeot 405 byl automobilem střední třídy, který v letech 19871997 vyráběla francouzská automobilka Peugeot. Jeho předchůdcem byl Peugeot 404 a nástupcem se stal Peugeot 406. Vyráběl se jako sedan nebo kombi.

Obsah

Popis

405 Break

Peugeot 405 výhrál titul Auto roku 1988. Design vytvořil Pininfarina. Celkem bylo prodáno kolem 2,5 milionu vozů. Byl posledním typem Peugeot, který se prodával ve Spojených státech. Kromě francouzského Sochaux a britského Rytonu se montoval i v Zimbabwe, Egyptě, Íránu, Argentině a Polsku. Iránská verze určená pro místní trh se lišila pohonem zadních kol. Kombi bylo představeno v roce 1988. V roce 1993 prošel model malou modernizací. Byly použity nové světlomety a objevily se nové motory. Výroba sedanu skončila v roce 1995. Kombi se přestalo vyrábět o dva roky později.

Rozměry (sedan/kombi)

  • Rozvor – 2670 mm
  • Délka – 4410 mm
  • Šířka – 1690 mm, 1714 mm
  • Výška – 1390 mm, 1450 mm
  • Váha – 1020 kg, 1430 kg

405 T16

Peugeot 405 Turbo 16

Závodní verze Turbo 16 se od civilního provedení velmi lišila. Měla karoserii kupé s motorem umístěním uprostřed. Měla stálý pohon všech kol. Technický základ speciálu byl převzat a vylepšen z typu 205 T16. Byly vyrobeny pouze 2 vozy pro rallye Dakar a další pouštní maratony. V roce 1988 vyhrál Peugeot 405 T16 populární americký závod do vrchu Pikes Peak. Ve stejném roce se Peugeot zúčastnil i Dakaru se dvěma vozy 205 a dvěmy vozy 405. Jedna čtyřistapětka bohužel měla technické potíže a vedoucí vůz Ari Vatanena byl po odcizení a následném nalezení penalizován za promeškání časovéhu limitu nástupu na start etapy. V letech 1989 a 1990 však již tyto vozy vyhrály.

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Peugeot 405
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Peugeot 405