Polikarpov I-180

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 27. 5. 2012, 20:35; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Polikarpov I-180
Polikarpov I-180-2.jpg
Polikarpov I-180 (1939)
Základní charakteristika
Určení stíhací letoun
Výrobce Státní letecký průmysl SSSR
Konstruktér Nikolaj Nikolajevič Polikarpov
První let 15. prosince 1938
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 10 kusů + 3 prototypy
Varianty
Uživatel SSSR

Polikarpov I-180 byl sovětský stíhací letoun, který byl produkován pouze v omezeném množství. Jeho historie sahá do roku 1937, kdy se sovětský konstruktér Nikolaj Nikolajevič Polikarpov snažil vylepšovat a modernizovat předchozí poměrně úspěšný typ I-16. Letoun I-180 nebyl rozhodně špatný, ovšem problémem bylo, že při zalétávání prototypů zahynuli dva zkušební letci, přičemž jedním z nich byl legendární Valerij Pavlovič Čkalov. Proto dostali přednost jiní konstruktéři.

Technické údaje

  • Výrobce: Státní letecký průmysl SSSR; závod č.1 Vnukovo
  • Kategorie: jednoplošné stíhací letadlo
  • Sériová výroba: prosinec 1939 až květen 1940
  • Osádka: 1
  • Motor: 1x M-88R o výkonu 1000 / 1100 koní
  • Hmotnost prázdného stroje: 2 046 kg
  • Hmotnost vzletová: 2 456 kg
  • Max.vzletová hmotnost: 2 675 kg
  • Rozpětí: 10,09 m
  • Délka: 6,89 m
  • Výška: 3,05 m
  • Nosná plocha: 16,11 m2
  • Max. rychlost: 585 km/h ve výčce 7150 m
  • Stoupavost: 5 000 m 5 min
  • Dostup: 11 000 m
  • Dolet: 900 km
  • Výzbroj : 2x synchronizovaný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 2x kulomet UBS (synchron.) ráže 12,7 mm, až 200 kg pum