Tony Rolt

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 18. 10. 2013, 12:15; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Tony Rolt (* 16. října 1918, Bordon, † 6. února 2008) byl britský pilot Formule 1.

Armádní důstojník Tony Rolt se proslavil za druhé světové války pokusem o útěk ze zámku Colditz, německého vojenského vězení. Jinak již před válkou patřil k největším talentům amatérského automobilového sportu na britských ostrovech. To potvrdil na British Empire Trophy v roce 1938, kde triumfálně zvítězil.

Hned po skončení válečného konfliktu se vrátil na tratě s vozy Alfa Romeo, Delage a Nash-Healey. V roce 1950 se zúčastnil premiérového závodu Formule 1 v rámci Mistrovství světa, i když jen jako náhradník Petera Walkera. Následující rok se dal dohromady s Robem Walkerem a společně se soustředili pouze na závody pořádané ve Spojeném království a snažili se vyladit zastaralý vůz Delage. Pro rok 1952 pořídili nový vůz HWM a tato investice se opravdu vyplatila, Tony Rolt obsadil druhou příčku na International Trophy.

V letech 19531955 závodil Tony Rolt v tmavě modrém voze Connaught Roba Walkera a sbíral jeden úspěch za druhým především v závodech Formule 2. V závodech sportovních vozů úspěšně reprezentoval Jaguar a spolu s extrovertním Ducanem Hamiltonem zvítězil v Le Mans 1953. Následující rok byli druzí jak v Le Mans tak v závodě 12 hodin v Remeši.

Následně založil vývojářskou firmu FF, která se specializovala na vývoj systému Ferguson pro použití v cestovních vozech.

Vítězství

  • 1938 British Empire Trophy (ERA)
  • 1953 24 h Le Mans (Jaguar)

Formule 1

  • 1950 bez bodů ERA E
  • 1953 bez bodů Connaught A
  • 1955 bez bodů Connaught B
  • 3 Grand Prix
  • 0 vítězství
  • 0 Pole positions
  • 0 nejrychlejšých kol
  • 0 podium
  • 0 bodů

Nejlepší umístění v mistrovství světa

  • neumístil se