Boo (programovací jazyk)

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 30. 11. 2013, 10:25; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Boo je objektově orientovaný, staticky typovaný programovací jazyk. Jeho vývoj začal v roce 2003 v souvislosti se vznikem Common Language Infrastructure. Snaží se o využití podpory Unicode, možností tvorby vícejazyčných aplikací (internationalization) a webových aplikací. Jeho syntaxe byla inspirována jazykem Python a zaměřuje se navíc na rozšiřitelnost jazyka a překladače.

Mezi základní rysy jazyka patří:

  • podpora .NET objektového modelu a typového systému (oproti C# je omezena především podpora generik)
  • výrazné funkcionální rysy (stručné uzávěry ala Smalltalk, seznamové komprehenze, metody jsou first-class hodnoty)
  • automatické odvození typů (u lokálních proměnných, datových členů a návratových hodnot)
  • přímá podpora dynamického typování (pseudotyp duck)
  • makroprogramování na vysoké úrovni abstrakce (souvisí s rozšiřitelností překladače)


Open source licence ve stylu MIT/BSD.

Boo může být použit na platformách Microsoft .NET nebo Mono.

Obsah

Ukázky zdrojového kódu

Hello world program

 print "Hello, world!"

Faktoriál

import System // pouzivame jmenny prostor System
 
a as int = int.Parse(gets()) // nacitame do a cislo
fak as int = a
 
for i in range(a-1, 1,-1 ): // prochazime zadany rozsah
   fak *= i 
print "${fak}" // zobrazime hodnotu promenne fak

Externí odkazy