Antonov An-30

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 1. 3. 2011, 17:00; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Antonov An-30
Soubor:An30.jpg
Antonov An-30
Základní charakteristika
Určení letoun pro plnění fotogrammetrických úkolů
Výrobce Antonov
Konstruktér
První let 1974
Zařazen
Vyřazen
Výroba 1975-1980
Vyrobeno 123 ks
Varianty
Uživatel SSSR
Česká armáda

Antonov An-30 (ukrajinsky a rusky: Антонов Ан-30; v kódu NATO: Clank) je sovětský dvoumotorový turbovrtulový letoun pro plnění úkolů letecké kartografie.

Obsah

Vývoj

An-30 konstrukčně vychází z typu Antonov An-24T. Oproti svému předchůdci má změněnou přední část trupu, která je bohatě prosklená a zvýšenou letovou palubu. Poprvé vzlétl v roce 1974 a celkem bylo vyrobeno 123 kusů.[1]

Použití

Mimo své původní určení kartografického letadla je An-30 také využíván (Bulharskem, Českem[2], Ruskem a Ukrajinou) při kontrolních letech v rámci smlouvy Open Skies.

An-30 je ve verzi An-30M používán jako letoun pro kontrolu počasí.[3]

Specifikace (An-30)

Podle Jane's All The World's Aircraft 1988-89[4] a AČR[2]

Technické údaje

  • Posádka: 7
  • Délka: 24,26 m
  • Rozpětí: 29,20 m
  • Výška: 8,32 m
  • Nosná plocha: 75 m²
  • Prázdná hmotnost: 15 590 kg
  • Max. vzletová hmotnost : 23 000 kg
  • Pohonná jednotka: 2x turbovrtulový motor ZMDB Progress (Ivčenko) AI-24T a 1x proudový motor Sojuz (Tumanskij) RU-19A-300
  • Výkon pohonné jednotky: 2x 2103 kW a 1x 7,85 kN

Výkony

  • Cestovní rychlost: 430 km/h ve výšce 6000 m
  • Maximální rychlost: 540 km/h
  • Dolet s max. množstvím paliva: 2630 km
  • Dostup: 7300 m
  • Max. stoupavost: 450 m/min

Externí odkazy



Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.