Elektrická tramvaj
Z Multimediaexpo.cz
Elektrická tramvaj je nejrozšířenější druh tramvaje. Pro svůj pohon používá elektrickou energii. Obvyklé napětí v napájecí síti běžných elektrických tramvají v Česku je 600 V stejnosměrně. První elektrické tramvaje nepoužívaly trolej, ale třetí napájecí kolejnici. Po zavedení trolejového vedení se nejdříve používal lyrový a tyčový sběrač (tzv. kladka). Dnešní elektrické tramvaje přivádí do vozidla elektrickou energii pantografovým sběračem z troleje, který se objevil až později. Pro regulaci rychlosti, respektive výkonu, a kroutícího momentu trakčních elektromotorů se obvykle používá tyristorová regulace výkonu, jejím předchůdcem byla odporová regulace.
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |