Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Mitsubishi Lancer Evolution
Z Multimediaexpo.cz
Lancer Evolution je hlavním konkurentem pro sportovní model Subaru Impreza WRX STi. Přesto byl v běžném provozu rychlejší než sportovní automobily. Tommi Mäkinen s ním 4x vyhrál titul mistra světa v rallye.
První Evolution se objevil v roce 1992. Měl výkon 205 koní. Až čtvrtá generace ale přišla s designem, který měl dravé sportovní prvky. Ten už dosahoval výkonu 280 koní. Další generace byla vybavena diferenciálem, který rozděloval výkon podle toho, jaké kolo je v záběru. Bylo použito i výkonější turbodmychadlo a sedmnáctipalcová kola. Šesté EVO dostalo nový chladič. Prodávaly se tři modely odvozené z EVO VI. Základní verze nesla označení GSR. Sportovnější variantou byl model RS, který byl už v základu schopen závodů ve skupině N. Pod ním byl typ RS2, který měl klimatizaci, ABS ale chyběly mu elektricky ovládaná okna. Na konci výroby se představila limitovaná edice Tommi Mäkinen s výkonějším turbem. V interiéru se dodávala sportovní anatomická sedadla Recaro a závodní volant Momo.
Technická data
- Pohotovostní hmotnost: 1 360 kg
- Motor: turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec
- Zdvihový objem: 1 997 cm3
- Výkon (kW/PS): 276 koní při 6 500 ot/min
- Točivý moment (Nm): 373 Nm při 3 000 ot/min
- Zrychlení: 0-100 km/h: 4,9 sekundy
- Nejvyšší rychlost (km/h): 250
- Spotřeba paliva: cca. 15-30 litrů / 100 km
Evolution VII WRC
Lancer EVO VII WRC byl prvním automobilem, který byl stavěn přímo pro tuto kategorii. Vůz se účastnil Mistrovství světa v rallye 2002 a tým Ralliart vybojoval páté místo, stejně jako Škoda Motorsport. Vůz byl poháněn motorem o objemu 1996 cm3, který dosahoval výkonu 221 kW a točivého momentu 540 Nm. Měl rozvod DOHC a turbodmychadlo vlastní konstrukce. Šestistupňová sekvenční převodovka byla typu Xtrac. Vůz měl elektronicky řízené diferenciály a spojku AP Racing. Tým používal pneumatiky Michelin. Na sfaltu jezdil na osmnactipalcových a na šotolině na patnáctipalcových kolech. První start proběhl na Rallye San Remo 2001.
Rozměry
- Délka 4 360 mm
- Šířka 1 770 mm
- Rozvor 2 600 mm
- Hmotnost 1 230 kg
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |