Škoda Rapid

Z Multimediaexpo.cz

Škoda Garde/Rapid byl osobní automobil vyráběný československou firmou AZNP Škoda Mladá Boleslav v Kvasinách v letech 19811990.

Garde/Rapid byla upravená Škoda 120 / Škoda 130 (nebo 135/136). Celkem se vyrobilo 44 634 kusů.

Obsah

Historie

Škoda Garde

V říjnu 1981 proběhlo první oficiální představení nové Škody Garde. Ihned po premiéře v Kvasinách byla zahájena výroba. Škoda Garde měla motor o objemu 1174 s výkonem 55 koní a s čtyřrychlostní převodovkou ze a zadní vlečenou nápravou, která byl zcela rozdílná od Škody 120 GLS. Dále byly využity 4pístové brzdy. V roce 1982 se vyrobilo 2854 aut a o rok později 3856 aut. Výroba Garde skončila rok po zavedení modelu M to a to v roce 1984 a nahradila ji Škoda Rapid (120) a Škoda 130 Rapid.

Škoda 130 Rapid

Škoda 130 Rapid

V roce 1984 se Rapid přemístil z těla Garde změnou designu na typ M do Rapid a Rapid 130. Rapid měl 4 rychlostní převodovku a Rapid 130 pětirychlostní. Přibyl nový aerodynamycký tvar, mlhové světlomety a jiné. Vůz se přejmenoval na Škoda Rapid. Objem motoru u Rapid 130 se zvýšil na 1289 ccm, výkon byl 58 HP a vůz dostal pětirychlostní převodovku. Výroba Rapidu skončila v 7/86 a Rapidu 130 v roce 1988 a od 1987 se vyráběl Škoda 135 a 136 Rapid až do těsného začátku roku 1990.

Škoda 135 Rapid/Škoda 136 Rapid

V roce 1987 se na trhu objevil Rapid 135 a 136. Měl motor o objemu 1289 ccm a byl v zásadě shodný s motorem Škody Favorit - tzn osmikanálová hlava (ovšem bez karburátoru pierburg). V srpnu 1990 výroba skončila.

Výroba

Model Typ Doba výroby Vyrobených kusů
Škoda Garde / Coupé / Rapid 743 září 1981 - červenec 1984 11 179
Škoda 130 Rapid 743 červen 1984 - 1988 22 475
Škoda 135 Rapid 747 1987 - 1990 1 272
Škoda 136 Rapid 747 1987 - 1990 9 708
Celkem 44 634

Související články

Externí odkazy