Železniční trať Praha - Benešov u Prahy
Z Multimediaexpo.cz
Trať 221 je číslo jízdního řádu souhrnné dopravy v úseku Praha – Benešov u Prahy, jehož výpis je zahrnut též do trati 220. Trať 221 je v celé své délce nejméně dvoukolejná a elektrifikovaná. Délka úseku je 49 km, doba jízdy běžných zastávkových vlaků je 70 minut. Provoz na trati byl zahájen roku 1871.
Obsah |
Osobní doprava
Provoz pravidelných osobních vlaků na trati je integrován do systému Pražské integrované dopravy (PID), v úseku Praha – Čerčany jde o plnou integraci a v úseku Čerčany – Benešov u Prahy platí dlouhodobé předplatní jízdenky PID. Linka Praha hlavní nádraží – Benešov u Prahy měla od prosince 2002 v rámci Metropolitních linií neformálně přiděleno označení S2, které však na starých elektrických jednotkách nebylo využíváno. Od prosince 2007 v rámci systému Esko má linka Praha hlavní nádraží – Benešov u Prahy označení S9. Od prosince 2008 je zavedena na trati druhá linka systému Esko, S29 Praha-Vysočany – Strančice.
Provoz osobních vlaků ve všední dny na trati je zajišťován převážně jednotkami řady 451 a 452, o víkendech výhradně jednotkami řady 471. Interval příměstských vlaků na trati je 60 minut, ve špičkách pracovních dnů 30 minut, mezi Strančicemi a Prahou je ve špičkách interval poloviční.
Stanice a zastávky
V závorce jsou uvedeny tarifní pásma systému Pražské integrované dopravy.
- Praha hlavní nádraží (pásmo P)
- Praha-Vršovice (pásmo P)
- Praha-Strašnice zastávka zastávka, (pásmo 0)
- Praha-Hostivař (pásmo 0)
- Praha-Horní Měcholupy (pásmo B)
- Praha-Uhříněves (pásmo B)
- Praha-Kolovraty zastávka, (pásmo B)
- Říčany (pásmo 1)
- Světice zastávka, (pásmo 1)
- Strančice (pásmo 1)
- Mnichovice (pásmo 2)
- Mirošovice u Prahy (pásmo 2)
- Senohraby (pásmo 3)
- Čtyřkoly zastávka, (pásmo 3)
- Pyšely (pásmo 4)
- Čerčany (pásmo 4)
- Mrač zastávka, (mimo PID)
- Benešov u Prahy (mimo PID)
Tarif
Kromě tarifu Českých drah je možné v úseku Praha – Senohraby (tzv. úsek s plnou integrací) využít v zastávkových vlacích vybrané druhy jednotlivých jízdenek Pražské integrované dopravy. Na nástupištích všech stanic tohoto úseku jsou umístěny žluté označovací automaty. Časové jízdenky (legitimace s kupónem) je možné použít od Prahy až po Čerčany (tzv. úsek s částečnou integrací). Zastávka Mrač a stanice Benešov u Prahy jsou mimo systém PID.
Rekonstrukce trati
Od září 2005 probíhá kompletní rekonstrukce trati na IV. železniční koridor. Rekonstrukce začala za stanicí Praha-Hostivař a postupovala směrem k Říčanům, první etapa oprav skončila ve Strančicích. Od roku 2008 probíhá rekonstrukce za stanicí Strančice směrem k Benešovu. V průběhu roku 2009 se počítá i s opravou posledního úseku trati – mezi pražskou Hostivaří a hlavním nádražím.
Při kompletní rekonstrukci byly vyměněny koleje včetně pražců a podkladu, pod něhož byly umístěny antivibrační rohože, které by měly zmírnit hluk v okolí trati. Podél trati vznikly protihlukové zdi a valy. Zastávky a stanice byly kompletně opraveny, významnější stanice (Praha-Uhříněves, Říčany, Strančice) byly doplněny výtahy a upraveny pro bezbariérový přístup.
Související články
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |