Železniční trať Praha - Benešov u Prahy

Z Multimediaexpo.cz

Trať 221 je číslo jízdního řádu souhrnné dopravy v úseku PrahaBenešov u Prahy, jehož výpis je zahrnut též do trati 220. Trať 221 je v celé své délce nejméně dvoukolejná a elektrifikovaná. Délka úseku je 49 km, doba jízdy běžných zastávkových vlaků je 70 minut. Provoz na trati byl zahájen roku 1871.

Obsah

Osobní doprava

Provoz pravidelných osobních vlaků na trati je integrován do systému Pražské integrované dopravy (PID), v úseku Praha – Čerčany jde o plnou integraci a v úseku Čerčany – Benešov u Prahy platí dlouhodobé předplatní jízdenky PID. Linka Praha hlavní nádraží – Benešov u Prahy měla od prosince 2002 v rámci Metropolitních linií neformálně přiděleno označení S2, které však na starých elektrických jednotkách nebylo využíváno. Od prosince 2007 v rámci systému Esko má linka Praha hlavní nádraží – Benešov u Prahy označení S9. Od prosince 2008 je zavedena na trati druhá linka systému Esko, S29 Praha-Vysočany – Strančice.

Provoz osobních vlaků ve všední dny na trati je zajišťován převážně jednotkami řady 451 a 452, o víkendech výhradně jednotkami řady 471. Interval příměstských vlaků na trati je 60 minut, ve špičkách pracovních dnů 30 minut, mezi Strančicemi a Prahou je ve špičkách interval poloviční.

Stanice a zastávky

V závorce jsou uvedeny tarifní pásma systému Pražské integrované dopravy.

Tarif

Kromě tarifu Českých drah je možné v úseku Praha – Senohraby (tzv. úsek s plnou integrací) využít v zastávkových vlacích vybrané druhy jednotlivých jízdenek Pražské integrované dopravy. Na nástupištích všech stanic tohoto úseku jsou umístěny žluté označovací automaty. Časové jízdenky (legitimace s kupónem) je možné použít od Prahy až po Čerčany (tzv. úsek s částečnou integrací). Zastávka Mrač a stanice Benešov u Prahy jsou mimo systém PID.

Rekonstrukce trati

Modernizovaná zastávka Praha-Horní Měcholupy

Od září 2005 probíhá kompletní rekonstrukce trati na IV. železniční koridor. Rekonstrukce začala za stanicí Praha-Hostivař a postupovala směrem k Říčanům, první etapa oprav skončila ve Strančicích. Od roku 2008 probíhá rekonstrukce za stanicí Strančice směrem k Benešovu. V průběhu roku 2009 se počítá i s opravou posledního úseku trati – mezi pražskou Hostivaří a hlavním nádražím.

Při kompletní rekonstrukci byly vyměněny koleje včetně pražců a podkladu, pod něhož byly umístěny antivibrační rohože, které by měly zmírnit hluk v okolí trati. Podél trati vznikly protihlukové zdi a valy. Zastávky a stanice byly kompletně opraveny, významnější stanice (Praha-Uhříněves, Říčany, Strančice) byly doplněny výtahy a upraveny pro bezbariérový přístup.

Související články

Externí odkazy