Arado Ar 232
Z Multimediaexpo.cz
Arado Ar 232 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | transportní letoun | |
Výrobce | Arado | |
Konstruktér | ||
První let | červen 1941 | |
Zařazen | 1943 | |
Vyřazen | 1945 | |
Výroba | ||
Vyrobeno | asi 20 kusů | |
Varianty | ||
Uživatel | Luftwaffe | |
Arado Ar 232 Tausendfüssler (německy: Stonožka) byl první skutečně moderní transportní letoun navržený a vyrobený v malé sérii německou firmou Arado během druhé světové války. Design letounu byl navržen se skoro všemi konstrukčními prvky, které jsou dnes považovány za standardní u moderních transportních letadel, včetně nízko položeného krabicovitého trupu, zadní nákladové rampy, vysoko umístěné ocasní části pro snadný přístup k nákladu a podvozku pro operace na nezpevněných letištích. I když měla Luftwaffe zájem o náhradu či alespoň doplnění svých zastaralých Junkersů Ju 52/3 m, měly vzhledem k válečným událostem transportní letouny jen nízkou prioritu a Luftwaffe si jich objednala si jen malé množství.
Obsah |
Specifikace (Ar 232B)
Technické údaje
- Osádka: 4
- Rozpětí: 33,50 m
- Délka: 23,52 m
- Výška: 5,69 m
- Nosná plocha: 142,60 m²
- Plošné zatížení: kg/m²
- Hmotnost prázdného stroje: 12 780 kg
- Vzletová hmotnost : 21 150 kg
- Pohonná jednotka: 4x hvězdicový devítiválec BMW Bramo 323 R-2 Fafnir
- Výkon pohonné jednotky: 895 kW (1200 hp)
Výkony
- Maximální rychlost: 308 km/h ve výšce 4000 m
- Cestovní rychlost: 290 km/h ve výšce 2000 m
- Dolet: 1 062 km
- Dostup: 6 900 m
Výzbroj
- 1× kulomet MG 131 na přídi
- 1× kulomet MG 151 ve hřbetní střelecké věži EDL 151
- 1–2× kulomet MG 131 v zadním střelišti
- 8× kulomet MG 34 v bočních oknech při letu s pěchotou
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |