Daimler-Benz DB 600

Z Multimediaexpo.cz

Daimler-Benz DB 600A v Heinkelu He 111

Daimler-Benz DB 600 byl německý letecký motor. Šlo o kapalinou chlazený, vidlicový dvanáctiválec. Montoval se do hlavně do předválečných typů letounů Messerschmitt Bf 110, Heinkel He 111 a dalších. Jako další stupně jeho vývoje vznikly motory DB 601 (místo karburátoru vstřikování) a DB 603 (s přímým vstřikováním a větším vrtáním).

Obsah

Varianty

  • DB 600A
Do 810 kW (1000 hp) na úrovni mořské hladiny

Specifikace (DB 600C)

Technické údaje

  • Typ: Kapalinou chlazený, přeplňovaný, pístový, invertní, letadlový dvanáctiválec do V (60°)
  • Vrtání: 150 mm
  • Zdvih: 160 mm
  • Objem válců: 33,9 l
  • Délka: 1 727 mm
  • Suchá hmotnost: 560 kg

Součásti

  • Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
  • Kompresor: Jednostupňový, jednorychlostní odstředivý kompresor, poháněný přes ozubená kola
  • Palivová soustava: karburátor
  • Palivo: 87-oktanový benzín
  • Mazací soustava: Suchá kliková skříň s jedním tlakovým a dvěma odsávacími čerpadly
  • Chladicí soustava: Chlazení kapalinou

Výkony