Daimler-Benz DB 600
Z Multimediaexpo.cz
Daimler-Benz DB 600 byl německý letecký motor. Šlo o kapalinou chlazený, vidlicový dvanáctiválec. Montoval se do hlavně do předválečných typů letounů Messerschmitt Bf 110, Heinkel He 111 a dalších. Jako další stupně jeho vývoje vznikly motory DB 601 (místo karburátoru vstřikování) a DB 603 (s přímým vstřikováním a větším vrtáním).
Obsah |
Varianty
- DB 600A
- Do 810 kW (1000 hp) na úrovni mořské hladiny
Specifikace (DB 600C)
Technické údaje
- Typ: Kapalinou chlazený, přeplňovaný, pístový, invertní, letadlový dvanáctiválec do V (60°)
- Vrtání: 150 mm
- Zdvih: 160 mm
- Objem válců: 33,9 l
- Délka: 1 727 mm
- Suchá hmotnost: 560 kg
Součásti
- Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
- Kompresor: Jednostupňový, jednorychlostní odstředivý kompresor, poháněný přes ozubená kola
- Palivová soustava: karburátor
- Palivo: 87-oktanový benzín
- Mazací soustava: Suchá kliková skříň s jedním tlakovým a dvěma odsávacími čerpadly
- Chladicí soustava: Chlazení kapalinou
Výkony
- Výkon:
- 670 kW při 2 400 ot./min. (vzletový výkon)
- 575 kW při 2 200 ot./min. (nepřetržitý výkon)
- Měrný výkon: 18,8 kW/l
- Kompresní poměr: 6,8:1
- Měrná spotřeba paliva: 0,27 kg/(kW·h)
- Poměr výkon/hmotnost: 1,2 kW/kg
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |