Fiat Seicento
Z Multimediaexpo.cz
Fiat Seicento je malý městský automobil vyráběný italskou automobilkou Fiat. Představen byl roku 1997 jako náhrada Fiatu Cinquecento, od kterého se lišil jen pár detaily, například větším rozvorem náprav a pozměněným designem. Podvozek a motor zůstaly zachovány, stejně jako výrobní továrna Fiatu v Bielsko-Białe, Polsko, ze které vyjížděl již Fiat 126 a Fiat Cinquecento. V letech 1998 - 2004 zde bylo vyrobeno 1,1 milionů těchto vozů.
Název Seicento byl vybrán při příležitosti oslav 50. výročí zahájení výroby Fiatu 600 (Seicento znamená česky 600).
Obsah |
Výsledek v testu Euro NCAP
V nárazových testech Euro NCAP bylo Fiatu Seicento uděleno pouze 1,5 hvězdičky,[1] což z něj činilo nejméně bezpečný automobil na tehdejším trhu. Nebylo to překvapující, protože Seicento vycházelo z Cinquecenta koncipovaného roku 1991, kdy se ještě žádné nárazové testy neprováděly.
Pro srovnání: Rozměrově ještě menší automobil Smart ForTwo získal tři hvězdičky.
Popis
Výbava
Při zahájení prodeje bylo Seicento dostupné ve třech úrovních výbavy; základní 'S' s černými nárazníky, spartánským interiérem a italským motorem o objemu 899 ccm, dále verze SX, která byla vybavena barevnými nárazníky, centrálním zamykáním, elektrickými okny a posuvnou střechou a nakonec verze Sporting vybavená silnějším FIRE motorem, ochranným rámem, 14" hliníkovými koly, sportovními sedadly a bodykitem.
Roku 1999 vznikly nové edice 'Suite' (vybavena klimatizací) a 'Soleil' (vybavena elektricky stahovanou střechou).
Roku 2001 dostala verze Sporting přepracovaný bodykit. Nově byly všechny veze standardně vybaveny systémem ABS. Vznikla nová edice 'Michael Schumacher' se sportovním designem na oslavu vítězství Michaela Schumachera ve Formuli 1.
Roku 2004 byla ukončena výroba modelů s řízením napravo. Výroba modelů s řízením nalevo dále pokračovala a prošla drobným faceliftem - vznikl nový design ráfků.
Roku 2005 byl název Seicento změněn na 500 a byly provedeny drobné změny na přídi a v interiéru.
Motory
Seicento bylo nabízeno se dvěma motory: se starým agregátem 899 ccm OHV (29 kW / 40 kW) - motor používaný prvně v modelech S a SX (stažen z prodeje na západoevropských trzích v důsledku emisních předpisů) a 1108 ccm FIRE (40 kW / 54 kW použit u veze Sporting). Dále byla nabízena verze s elektrickým motorem (30 kW / 41 k).
Tuning
Německy tuner Novitec vylepšil Fiat Seicento - Přidáním turbodmychadla a šestirychlostní převodovky dokázal vydolovat 101 k (74 kW) ze 1242 ccm FIRE motoru.
Následník
Fiat Seicento byl v červenci 2007 nahrazen modelem Fiat 500.
Reference
Externí odkazy
- Srovnání s Hyundaiem Atos Prime
- Přehled spolehlivosti
- Podrobný popis crashtestu
- Podrobné technické údaje
- Test verze Sporting
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |