Ivčenko AI-20
Z Multimediaexpo.cz
Ivčenko AI-20 je turbovrtulový motor, který poháněl letouny Il-18, An-10, An-12, An-26 a An-32. Konstrukce motoru AI-20 vznikla pod vedením A. G. Ivčenka. Vyráběl se od roku 1955.
Motor byl navrhován pro provoz při okolních teplotách v rozmezí od -60 do +55 °C. Vyráběl se ve verzích AI-20 o výkonu 4000 k (2942 kW), AI-20K o výkonu 4 180 k (3075 kW) a AI-20M, s výkonem 4 250 k (3125 kW).
AI-20
- Jednohřídelový turbovrtulový motor s desetistupňovým axiálním (osovým) kompresorem, prstencovou spalovací komorou s deseti plamenci a třístupňovou axiální turbínou. První dva stupně turbíny mají chlazené lopatky. Motor pohání stavitelnou levotočivou vrtuli přes planetový reduktor.
- Převod reduktoru: 1÷0,0873 (poměr otáček hnací÷hnaný hřídel)
- Délka: 3096 mm
- Šířka: 842 mm
- Výška: 1180 mm
- Hmotnost motoru: 1 030 kg
- Max. vzletový výkon: 4000 k (2942 kW) při 12 300 ot/min
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |