Opel Frontera

Z Multimediaexpo.cz

Opel Frontera Limited

Opel Frontera byl terénním automobilem německé automobilky Opel. Na trh přišla v roce 1991, jako pětidvéřový off-road. Jejím základem byl vůz Isuzu Rodeo. O rok později se objevila i třidvéřová varianta Sport. Od roku 1998 byla prodávána druhá generace.

Obsah

Popis

Konstrukce ja klasická, na rámovém podvozku je osazena karoserie. Přesto vůz nebyl původně do terénu určen a provoz v něm mu nesvědčí.[1] Až do roku 1995 byl v nabídce jen jeden turbodieselový motor. Ostatní vznětové jednotky pocházejí od Isuzu. Od roku 1995 byl v nabídce další turbodiesel o objemu 2,8 l, ale ten byl už o rok později nahrazen jednotkou 2,5l od VM Motori z vozu Alfa Romeo 164 a Jeep Grand Cherokee. Nabídka benzínových motorů také nebyla bohatá. Do roku 1995 používala Frontera k odpružení listová pera, po modernizaci pak vinuté pružiny. Vůz měl řaditelný pohon všech kol.

Motory

Frontera Sport

Záže­hové řadové čtyřválce

  • 2,0i (85 kW)
  • 2,4i (85 kW)
  • 2,2i 16V (100 kW)

Zážehové vidlicové šestiválce

  • 3,2i V6 24V (151 kW)

Vznětové řadové čtyřválce

  • 2,3 TD (73 kW)
  • 2,5 TDS (85 kW)
  • 2,8 TDI (84 kW)
  • 2,2 DTI (85 kW)

Rozměry

  • 4192x1780x1721 (3D Sport)
  • 4692x1764x1753 (5D) mm
  • Rozvor: 2330 (3D), 2760 (50) mm
  • Zavazadlový prostor: 300 (3D Sport) a 540 (5D) litrů
  • Palivová nádrž: 80 litrů

Historie

  • 1991: Pětidveřová varianta s motory 2,4i a 2,3 TD přeplňovaný mechanickým kompresorem
  • 1992: Třídveřová varianta Sport s moto­rem 2,0i
  • 1995: Modernizace modelu. Vinuté pružiny vzadu a výkonnější brzdy, nový design interiéru. Motor 2,4i nahrazen novým 2,2i 16V, 2,3 TD nahra­zen 2,8 TDI
  • 1996: Motor 2,8 TDI nahrazen italským 2,5 TD
  • 1998: Druhá generace modelu. Nový turbodiesel 2,2 DTI 16V o výkonu 85 kW, zážehový šestiválec 3,2i V6 24V - ten jen pro pětidveřové provedení
  • 2000: Zážehový šestiválec také pro třídveřo­vou verzi.

Externí odkazy



Chybná citace Nalezena značka <ref> bez příslušné značky <references/>.