Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Druhý železniční koridor
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Masivní vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | + | [[File:20070513 Vate pisky.jpg|thumb|240px|Druhý železniční koridor v úseku [[Bzenec-Přívoz|Bzenec přívoz]] – [[Rohatec]], kde prochází národní přírodní památkou [[Váté písky]].]] | |
+ | '''II. tranzitní železniční koridor''' je název pro hlavní dálkový železniční tah mezi [[Břeclav|Břeclaví]] a [[Petrovice u Karviné|Petrovicemi u Karviné]]. Koridor prochází po následujících tratích [[Správa železniční dopravní cesty|SŽDC]]: | ||
+ | * ([[Hohenau an der March|Hohenau]] ÖBB –) [[Břeclav]] – [[Přerov]] (v jízdním řádu pro cestující [[Železniční trať Přerov - Břeclav|trať 330]]) | ||
+ | * Přerov – [[Ostrava]] – [[Bohumín]] (část [[Železniční trať Česká Třebová - Přerov - Bohumín|trati 270]]) | ||
+ | * Bohumín – [[Petrovice u Karviné]] (– [[Zebrzydowice (nádraží)|Zebrzydowice]] [[PKP Polskie Linie Kolejowe|PLK]]) (část [[Železniční trať Bohumín - Čadca|trati 320]]) | ||
+ | II. železniční koridor představuje kromě významného vnitrostátního spojení také tranzitní spojení mezi [[Vídeň|Vídní]], {{nowrap|popř. [[Bratislava|Bratislavou]] a [[Varšava|Varšavou]]}}. V tomto smyslu jde o část 6. [[panevropské koridory|panevropského koridoru]]. Celková délka koridorové trati je 213 km. | ||
+ | |||
+ | == Historie == | ||
+ | Tato trať byla původně páteřní tratí [[Severní dráha císaře Ferdinanda|Severní dráhy císaře Ferdinanda]]. | ||
+ | |||
+ | Mezi Břeclaví a Přerovem se začalo pravidelně jezdit v roce 1841, trať mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou byla uvedena do provozu o rok později. Poté byla stavba pozastavena a zahájení provozu z Lipníka do Bohumína se posunulo až do roku 1847. Od roku 1851 se začalo se zdvoukolejňováním v úseku Přerov – Lipník nad Bečvou. Zdvoukolejnění celé trati bylo dokončeno do roku [[1906]]. | ||
+ | |||
+ | 2. železniční koridor se začal stavět v září [[1997]] modernizací úseku [[Hodonín]] – [[Moravský Písek]]. | ||
+ | |||
+ | == Současnost == | ||
+ | V červnu [[2004]] byl 2. železniční koridor stavebně po 7 letech dokončen. K úplnému dokončení zbývá ještě přestavět velké železniční uzly Přerov (už jen 2. etapa, severní část nádraží) a Ostrava. | ||
+ | |||
+ | === Úseky koridoru postavené na rychlost 160 km/h === | ||
+ | ==== Pro běžné soupravy ==== | ||
+ | * [[Hrušky (okres Břeclav)|Hrušky]] – [[Napajedla]] mimo oblouku za stanicí [[Moravská Nová Ves]] (150 km/h) 64 km | ||
+ | * [[Otrokovice]] – [[Přerov]] 27 km | ||
+ | * [[Jeseník nad Odrou]] – [[Studénka]] mimo průjezdu stanicí [[Suchdol nad Odrou]] 13 km | ||
+ | * [[Jistebník]] – [[Ostrava]]-Svinov 9 km | ||
+ | |||
+ | ==== Pro vlaky s naklápěcími soupravami ==== | ||
+ | * [[Hrušky (okres Břeclav)|Hrušky]] – [[Napajedla]] mimo oblouku za stanicí [[Moravská Nová Ves]] (150 km/h) 64 km | ||
+ | * [[Otrokovice]] – [[Přerov]] 27 km | ||
+ | * [[Prosenice]] 1 km | ||
+ | * [[Lipník nad Bečvou]] – [[Jezernice]] 5 km | ||
+ | * [[Jeseník nad Odrou]] – [[Ostrava]]-Svinov mimo průjezdu stanicí [[Studénka]] 32 km | ||
+ | |||
+ | === Úseky s velmi sníženými rychlostmi === | ||
+ | * průjezd Ostravou 60 km/h | ||
+ | * průjezd Dětmarovicemi 60 km/h | ||
+ | * průjezd Petrovicemi u Karviné 65 km/h | ||
+ | |||
+ | === Přehled úseků === | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- style="text-align: center; background-color: #E0E0FF" | ||
+ | ! úsek | ||
+ | ! délka | ||
+ | ! zahájení<br />výstavby | ||
+ | ! uvedení<br />do provozu | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Břeclav st.hr. - Břeclav (mimo) | ||
+ | | 18,5 km | ||
+ | | rowspan= | [[1997]] | ||
+ | | rowspan= | [[1998]] | ||
+ | |- style="vertical-align: top; | ||
+ | | style="text-align: left;" | uzel Břeclav | ||
+ | | 4 km | ||
+ | | rowspan= | [[2007]] | ||
+ | | rowspan= | [[2014]] <ref>http://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/breclavske-nadrazi-v-novem-rychlejsi-a-bezpecnejsi-20141126.html</ref> | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Břeclav (mimo) – Hodonín (včetně) | ||
+ | | 18,5 km | ||
+ | | rowspan= | [[1999]] | ||
+ | | rowspan= | [[2000]] | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Hodonín (mimo) – Moravský Písek (včetně) | ||
+ | | 20,4 km | ||
+ | | rowspan= | 1997 | ||
+ | | rowspan= | 1999 | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Moravský Písek (mimo) – Huštěnovice (včetně) | ||
+ | | 18,5 km | ||
+ | | rowspan= | 1999 | ||
+ | | rowspan= | [[2001]] | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Huštěnovice (mimo) – Otrokovice (včetně) | ||
+ | | 11,9 km | ||
+ | | rowspan= | 1999 | ||
+ | | rowspan= | 2001 | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Otrokovice (mimo) – Přerov (mimo) | ||
+ | | 24,1 km | ||
+ | | rowspan= | 2000 | ||
+ | | rowspan= | [[2002]] | ||
+ | |- style="vertical-align: top; background-color: #E0E0FF" | ||
+ | | style="text-align: left;" | uzel Přerov | ||
+ | | 4,5 km | ||
+ | | rowspan= | [[2009]] | ||
+ | | rowspan= | plánováno 2021 | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Přerov (mimo) – Hranice na Moravě (včetně) | ||
+ | | 28,4 km | ||
+ | | rowspan= | 1999 | ||
+ | | rowspan= | 2002 | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Hranice na Moravě (mimo) – Studénka (včetně) | ||
+ | | 33,5 km | ||
+ | | rowspan= | 2001 | ||
+ | | rowspan= | [[2004]] | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Studénka (mimo) – Ostrava hl.n. (mimo) | ||
+ | | 17,1 km | ||
+ | | rowspan= | 2001 | ||
+ | | rowspan= | [[2003]] | ||
+ | |- style="vertical-align: top; background-color: #FFE0E0" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Ostrava hl.n. (část) | ||
+ | | 4,5 km | ||
+ | | rowspan= |— | ||
+ | | rowspan= |— | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Ostrava hl.n. (část) – Ostrava-Hrušov | ||
+ | | 1,5 km | ||
+ | | rowspan= | 2001 | ||
+ | | rowspan= | 2003 | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Ostrava-Hrušov – Bohumín-Vrbice (mimo) | ||
+ | | 2,6 km | ||
+ | | rowspan= | 2008 | ||
+ | | rowspan= | 2009 | ||
+ | |- style="vertical-align: top; background-color: | ||
+ | | style="text-align: left;" | Bohumín-Vrbice (včetně) – Bohumín (mimo) | ||
+ | | 2,6 km | ||
+ | | rowspan= | 2001 | ||
+ | | rowspan= | 2002 | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" |uzel Bohumín | ||
+ | | 2,9 km | ||
+ | | rowspan= | 2003 | ||
+ | | rowspan= | [[2005]] | ||
+ | |- style="vertical-align: top;" | ||
+ | | style="text-align: left;" | Bohumín (mimo) – Petrovice u Karviné st.hr. | ||
+ | | 15,5 km | ||
+ | | rowspan= | 2001 | ||
+ | | rowspan= | 2002 | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | === Související články === | ||
+ | * [[Železniční koridor]] | ||
+ | * [[Panevropské koridory]] | ||
+ | * [[Pendolino]] | ||
+ | == Reference == | ||
+ | <references /> | ||
+ | == Externí odkazy == | ||
+ | * [http://www.k-report.net/koridory/rychlosti2k.htm Podrobná stránka s rychlostmi na II. koridoru] | ||
+ | * [http://www.szdc.cz/o-nas/zeleznicni-mapy-cr.html Mapa koridorů v síti ČD] | ||
+ | |||
+ | {{České železniční koridory}}{{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Železniční tratě v Česku]] | [[Kategorie:Železniční tratě v Česku]] | ||
[[Kategorie:Železniční koridory]] | [[Kategorie:Železniční koridory]] |
Aktuální verze z 30. 7. 2016, 13:21
II. tranzitní železniční koridor je název pro hlavní dálkový železniční tah mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné. Koridor prochází po následujících tratích SŽDC:
- (Hohenau ÖBB –) Břeclav – Přerov (v jízdním řádu pro cestující trať 330)
- Přerov – Ostrava – Bohumín (část trati 270)
- Bohumín – Petrovice u Karviné (– Zebrzydowice PLK) (část trati 320)
II. železniční koridor představuje kromě významného vnitrostátního spojení také tranzitní spojení mezi Vídní, popř. Bratislavou a Varšavou. V tomto smyslu jde o část 6. panevropského koridoru. Celková délka koridorové trati je 213 km.
Obsah |
Historie
Tato trať byla původně páteřní tratí Severní dráhy císaře Ferdinanda.
Mezi Břeclaví a Přerovem se začalo pravidelně jezdit v roce 1841, trať mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou byla uvedena do provozu o rok později. Poté byla stavba pozastavena a zahájení provozu z Lipníka do Bohumína se posunulo až do roku 1847. Od roku 1851 se začalo se zdvoukolejňováním v úseku Přerov – Lipník nad Bečvou. Zdvoukolejnění celé trati bylo dokončeno do roku 1906.
2. železniční koridor se začal stavět v září 1997 modernizací úseku Hodonín – Moravský Písek.
Současnost
V červnu 2004 byl 2. železniční koridor stavebně po 7 letech dokončen. K úplnému dokončení zbývá ještě přestavět velké železniční uzly Přerov (už jen 2. etapa, severní část nádraží) a Ostrava.
Úseky koridoru postavené na rychlost 160 km/h
Pro běžné soupravy
- Hrušky – Napajedla mimo oblouku za stanicí Moravská Nová Ves (150 km/h) 64 km
- Otrokovice – Přerov 27 km
- Jeseník nad Odrou – Studénka mimo průjezdu stanicí Suchdol nad Odrou 13 km
- Jistebník – Ostrava-Svinov 9 km
Pro vlaky s naklápěcími soupravami
- Hrušky – Napajedla mimo oblouku za stanicí Moravská Nová Ves (150 km/h) 64 km
- Otrokovice – Přerov 27 km
- Prosenice 1 km
- Lipník nad Bečvou – Jezernice 5 km
- Jeseník nad Odrou – Ostrava-Svinov mimo průjezdu stanicí Studénka 32 km
Úseky s velmi sníženými rychlostmi
- průjezd Ostravou 60 km/h
- průjezd Dětmarovicemi 60 km/h
- průjezd Petrovicemi u Karviné 65 km/h
Přehled úseků
úsek | délka | zahájení výstavby | uvedení do provozu |
---|---|---|---|
Břeclav st.hr. - Břeclav (mimo) | 18,5 km | 1997 | 1998 |
uzel Břeclav | 4 km | 2007 | 2014 [1] |
Břeclav (mimo) – Hodonín (včetně) | 18,5 km | 1999 | 2000 |
Hodonín (mimo) – Moravský Písek (včetně) | 20,4 km | 1997 | 1999 |
Moravský Písek (mimo) – Huštěnovice (včetně) | 18,5 km | 1999 | 2001 |
Huštěnovice (mimo) – Otrokovice (včetně) | 11,9 km | 1999 | 2001 |
Otrokovice (mimo) – Přerov (mimo) | 24,1 km | 2000 | 2002 |
uzel Přerov | 4,5 km | 2009 | plánováno 2021 |
Přerov (mimo) – Hranice na Moravě (včetně) | 28,4 km | 1999 | 2002 |
Hranice na Moravě (mimo) – Studénka (včetně) | 33,5 km | 2001 | 2004 |
Studénka (mimo) – Ostrava hl.n. (mimo) | 17,1 km | 2001 | 2003 |
Ostrava hl.n. (část) | 4,5 km | — | — |
Ostrava hl.n. (část) – Ostrava-Hrušov | 1,5 km | 2001 | 2003 |
Ostrava-Hrušov – Bohumín-Vrbice (mimo) | 2,6 km | 2008 | 2009 |
Bohumín-Vrbice (včetně) – Bohumín (mimo) | 2,6 km | 2001 | 2002 |
uzel Bohumín | 2,9 km | 2003 | 2005 |
Bohumín (mimo) – Petrovice u Karviné st.hr. | 15,5 km | 2001 | 2002 |
Související články
Reference
- ↑ http://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/breclavske-nadrazi-v-novem-rychlejsi-a-bezpecnejsi-20141126.html
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |