V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

OT-65 FÚG

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
Řádka 9: Řádka 9:
|    hmotnost= 7 t
|    hmotnost= 7 t
|      pancíř= do 13 mm
|      pancíř= do 13 mm
-
|    hl. zbraň=  žádná, čs. verze 1x kulomet vz. 59 T ráže 7,62 mm
+
|    hl. zbraň=  žádná, československá verze:<br /> 1x kulomet vz.&nbsp;59&nbsp;T ráže 7,62 mm
-
|  sek. zbraně= žádná, čs. verze tarasnice T-21 r. 82 mm  
+
|  sek. zbraně= žádná, československá verze:<br /> tarasnice T-21 ráže 82 mm  
|        motor= 4V Csepel D.414.44
|        motor= 4V Csepel D.414.44
|  síla motoru= 100 hp
|  síla motoru= 100 hp
Řádka 18: Řádka 18:
|      dojezd= 600 km
|      dojezd= 600 km
}}
}}
-
 
'''OT-65 FÚG 4x4''' byl maďarský kolový obrněný transportér, který byl od poloviny šedesátých let 20. století vyráběný v továrně Rába. Jeho konstrukce vychází ze sovětského obrněného transportéru [[BRDM-1]]. '''OT-65''' měl však motor v zadní části a bojový prostor v části přední. Vozidlo mělo pro lepší průchodnost terénem dva páry pomocných výsuvných kol, pohon na vodě zajišťují dva lodní šrouby. Stroj byl ve výzbroji [[ČSLA|Československé lidové armády]]
'''OT-65 FÚG 4x4''' byl maďarský kolový obrněný transportér, který byl od poloviny šedesátých let 20. století vyráběný v továrně Rába. Jeho konstrukce vychází ze sovětského obrněného transportéru [[BRDM-1]]. '''OT-65''' měl však motor v zadní části a bojový prostor v části přední. Vozidlo mělo pro lepší průchodnost terénem dva páry pomocných výsuvných kol, pohon na vodě zajišťují dva lodní šrouby. Stroj byl ve výzbroji [[ČSLA|Československé lidové armády]]
==Verze==  
==Verze==  
*FÚG-US – verze radiačně chemického průzkumu  
*FÚG-US – verze radiačně chemického průzkumu  
-
*OT-65A Vydra – československá modernizovaná verze s věžičkou a vyzbrojená kulometem vz. 59T ráže 7,62 mm a tarasnicí T-21 r. 82 mm  
+
*OT-65A Vydra – československá modernizovaná verze s věžičkou, kulometem a tarasnicí T-21 (82&nbsp;mm)
*OT-65Ch – verze pro radiační a chemický průzkum  
*OT-65Ch – verze pro radiační a chemický průzkum  
*OT-65 DPP – dělostřelecká pozorovatelna  
*OT-65 DPP – dělostřelecká pozorovatelna  
Řádka 30: Řádka 29:
==Uživatelé==
==Uživatelé==
-
[[Image:POL OT-65 Otter (FUG) Scout Car.jpg|thumb]]
+
* {{flagicon|Československo}} [[Československo]]
-
* Československo
+
* {{flagicon|Bulharsko}} [[Bulharsko]]
-
* Bulharsko
+
* {{flagicon|Maďarsko}} [[Maďarsko]]
-
* Maďarsko
+
* {{flagicon|Polsko}} [[Polsko]]
-
* Polsko
+
[[Image:POL OT-65 Otter (FUG) Scout Car.JPG|thumb|left|200px]]
 +
 
{{Článek z Wikipedie}}
{{Článek z Wikipedie}}

Verze z 16. 7. 2013, 11:02

OT-65 FÚG
FUG.JPG
OT-65 FÚG
Základní charakteristika
Posádka 2 + 4
Délka 5,79 m
Výška 1,91 m (verze OT-65A 2,25 m)
Šířka 2,5 m
Hmotnost 7 t
Pancéřování a výzbroj
Pancéřování do 13 mm
Hlavní zbraň žádná, československá verze:
1x kulomet vz. 59 T ráže 7,62 mm
Sekundární zbraň žádná, československá verze:
tarasnice T-21 ráže 82 mm
Pohon a pohyb
Pohon 4V Csepel D.414.44
100 hp
Odpružení
Poměr výkonu 15,9 hp/t
Dojezd 600 km

OT-65 FÚG 4x4 byl maďarský kolový obrněný transportér, který byl od poloviny šedesátých let 20. století vyráběný v továrně Rába. Jeho konstrukce vychází ze sovětského obrněného transportéru BRDM-1. OT-65 měl však motor v zadní části a bojový prostor v části přední. Vozidlo mělo pro lepší průchodnost terénem dva páry pomocných výsuvných kol, pohon na vodě zajišťují dva lodní šrouby. Stroj byl ve výzbroji Československé lidové armády

Verze

  • FÚG-US – verze radiačně chemického průzkumu
  • OT-65A Vydra – československá modernizovaná verze s věžičkou, kulometem a tarasnicí T-21 (82 mm)
  • OT-65Ch – verze pro radiační a chemický průzkum
  • OT-65 DPP – dělostřelecká pozorovatelna
  • OT-65 DPV – verze vozidla velitele průzkumu
  • OT-65 VS – verze velitelsko spojovacího vozidla

Uživatelé

POL OT-65 Otter (FUG) Scout Car.JPG