V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

OT-65 FÚG

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Masivní vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
{{Bojové vozidlo  
{{Bojové vozidlo  
-
|       Jméno= OT-65 FÚG
+
| Jméno= OT-65 FÚG
-
|       image= [[Image:FUG.JPG|250px]]
+
| image= [[Soubor:Muzeum-Lesany-2016XZ1-56.JPG|250px]]
-
|     titulek= OT-65 FÚG
+
| titulek= OT-65 FÚG<br />ve&nbsp;vojenském muzeu&nbsp;Lešany (2016)
-
|     posádka=  2 + 4
+
| posádka=  2 + 4
-
|       délka= 5,79 m
+
| délka= 5,79 m
-
|       výška= 1,91 m (verze OT-65A 2,25 m)
+
| výška= 1,91 m (verze OT-65A 2,25 m)
-
|       šířka= 2,5 m
+
| šířka= 2,5 m
-
|     hmotnost= 7 t
+
| hmotnost= 7 tun
-
|       pancíř= do 13 mm
+
| pancíř= do 13 mm
-
|   hl. zbraň=  žádná, čs. verze 1x kulomet vz. 59 T ráže 7,62 mm
+
| hl. zbraň=  žádná, československá verze:<br /> 1x kulomet vz.&nbsp;59&nbsp;T ráže 7,62 mm
-
|  sek. zbraně= žádná, čs. verze tarasnice T-21 r. 82 mm  
+
|  sek. zbraně= žádná, československá verze:<br /> tarasnice T-21 ráže 82 mm  
-
|       motor= 4V Csepel D.414.44
+
| motor= 4V Csepel D.414.44
|  síla motoru= 100 hp
|  síla motoru= 100 hp
-
|   suspension=  
+
| suspension=  
-
|max. rychlost= 87
+
| max. rychlost=  
-
|     pw_ratio=  15,9 hp/t
+
| pw_ratio=  15,9 hp/t
-
|       dojezd= 600 km
+
| dojezd= 600 km
}}
}}
 +
'''OT-65 FÚG 4x4''' byl maďarský kolový obrněný transportér, který byl od poloviny šedesátých let 20. století vyráběný v továrně Rába. Jeho konstrukce vychází ze sovětského obrněného transportéru [[BRDM-1]]. '''OT-65''' měl však motor v zadní části a bojový prostor v&nbsp;části přední. Vozidlo mělo pro lepší průchodnost terénem dva páry pomocných výsuvných kol, pohon na vodě zajišťují dva lodní šrouby.
-
'''OT-65 FÚG 4x4''' byl maďarský kolový obrněný transportér, který byl od poloviny šedesátých let 20. století vyráběný v továrně Rába. Jeho konstrukce vychází ze sovětského obrněného transportéru [[BRDM-1]]. '''OT-65''' měl však motor v zadní části a bojový prostor v části přední. Vozidlo mělo pro lepší průchodnost terénem dva páry pomocných výsuvných kol, pohon na vodě zajišťují dva lodní šrouby. Stroj byl ve výzbroji [[ČSLA|Československé lidové armády]]
+
Výroba v Maďarsku byla ukončena až v roce [[1969]]. Celkem bylo vyrobeno přes 3&nbsp;000 těchto transportérů.
 +
 
 +
Stroj byl ve výzbroji [[Československá lidová armáda|Československé lidové armády]] v různých modifikacích.
 +
 
 +
== Technické údaje ==
 +
* Maximální rychlost — 80 km/h (na kvalitní cestě)
 +
* Maximální rychlost — 10 km/h (ve vodě)
==Verze==  
==Verze==  
-
*FÚG-US – verze radiačně chemického průzkumu  
+
* FÚG-US – verze radiačně chemického průzkumu  
-
*OT-65A Vydra – československá modernizovaná verze s věžičkou a vyzbrojená kulometem vz. 59T ráže 7,62 mm a tarasnicí T-21 r. 82 mm  
+
*OT-65A Vydra – československá modernizovaná verze s věžičkou, kulometem a tarasnicí T-21 (82&nbsp;mm)
*OT-65Ch – verze pro radiační a chemický průzkum  
*OT-65Ch – verze pro radiační a chemický průzkum  
*OT-65 DPP – dělostřelecká pozorovatelna  
*OT-65 DPP – dělostřelecká pozorovatelna  
Řádka 29: Řádka 36:
*OT-65 VS – verze velitelsko spojovacího vozidla   
*OT-65 VS – verze velitelsko spojovacího vozidla   
 +
=== Galerie ===
 +
<gallery>
 +
File:FUG.JPG|OT-65 FÚG
 +
File:POL OT-65 Otter (FUG) Scout Car.JPG|FUG D-442
 +
</gallery>
==Uživatelé==
==Uživatelé==
-
[[Image:POL OT-65 Otter (FUG) Scout Car.jpg|thumb]]
+
* {{flagicon|Československo}} [[Československo]]
-
* Československo
+
* {{flagicon|Bulharsko}} [[Bulharsko]]
-
* Bulharsko
+
* {{flagicon|Maďarsko}} [[Maďarsko]]
-
* Maďarsko
+
* {{flagicon|Polsko}} [[Polsko]]
-
* Polsko
+
== Externí odkazy ==
 +
* [http://www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/ot-65-fug-obrneny-transporter/ OT-65 FUG obrněný transportér]
 +
 
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|D-442+FUG}}{{Commonscat|FUG}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Obrněné automobily]]
[[Kategorie:Obrněné automobily]]
[[Kategorie:Obojživelné automobily]]
[[Kategorie:Obojživelné automobily]]
[[Kategorie:Obrněné transportéry]]
[[Kategorie:Obrněné transportéry]]
[[Kategorie:Sovětské a ruské obrněné transportéry]]
[[Kategorie:Sovětské a ruské obrněné transportéry]]

Aktuální verze z 24. 6. 2016, 14:57

OT-65 FÚG
Muzeum-Lesany-2016XZ1-56.JPG
OT-65 FÚG
ve vojenském muzeu Lešany (2016)
Základní charakteristika
Posádka 2 + 4
Délka 5,79 m
Výška 1,91 m (verze OT-65A 2,25 m)
Šířka 2,5 m
Hmotnost 7 tun
Pancéřování a výzbroj
Pancéřování do 13 mm
Hlavní zbraň žádná, československá verze:
1x kulomet vz. 59 T ráže 7,62 mm
Sekundární zbraň žádná, československá verze:
tarasnice T-21 ráže 82 mm
Pohon a pohyb
Pohon 4V Csepel D.414.44
100 hp
Odpružení
Poměr výkonu 15,9 hp/t
Dojezd 600 km

OT-65 FÚG 4x4 byl maďarský kolový obrněný transportér, který byl od poloviny šedesátých let 20. století vyráběný v továrně Rába. Jeho konstrukce vychází ze sovětského obrněného transportéru BRDM-1. OT-65 měl však motor v zadní části a bojový prostor v části přední. Vozidlo mělo pro lepší průchodnost terénem dva páry pomocných výsuvných kol, pohon na vodě zajišťují dva lodní šrouby.

Výroba v Maďarsku byla ukončena až v roce 1969. Celkem bylo vyrobeno přes 3 000 těchto transportérů.

Stroj byl ve výzbroji Československé lidové armády v různých modifikacích.

Obsah

Technické údaje

  • Maximální rychlost — 80 km/h (na kvalitní cestě)
  • Maximální rychlost — 10 km/h (ve vodě)

Verze

  • FÚG-US – verze radiačně chemického průzkumu
  • OT-65A Vydra – československá modernizovaná verze s věžičkou, kulometem a tarasnicí T-21 (82 mm)
  • OT-65Ch – verze pro radiační a chemický průzkum
  • OT-65 DPP – dělostřelecká pozorovatelna
  • OT-65 DPV – verze vozidla velitele průzkumu
  • OT-65 VS – verze velitelsko spojovacího vozidla

Galerie

Uživatelé

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
OT-65 FÚG
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
OT-65 FÚG