Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Macchi MC.205 Veltro
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
|název = Macchi MC.205 Veltro | |název = Macchi MC.205 Veltro | ||
|typ = [[stíhací letoun]] | |typ = [[stíhací letoun]] | ||
- | |výrobce = | + | |výrobce = Aeronautica Macchi |
- | |image = | + | |image = [[Soubor:M.C.205V.jpg|250px]] |
- | |text = MC.205 Veltro | + | |text = MC.205 Veltro (1999) |
|konstruktér = [[Mario Castoldi]] | |konstruktér = [[Mario Castoldi]] | ||
|první let = [[19. duben|19. dubna]] [[1942]] | |první let = [[19. duben|19. dubna]] [[1942]] | ||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
'''Macchi MC.205 Veltro''' byl italský [[stíhací letoun]] používaný během [[Druhá světová válka|druhé světové války]]. | '''Macchi MC.205 Veltro''' byl italský [[stíhací letoun]] používaný během [[Druhá světová válka|druhé světové války]]. | ||
- | ==Vývoj a | + | == Vývoj a nasazení == |
- | + | ||
'''Macchi MC.205V „Veltro“''' byl pokračováním úspěšné série, kde měl být odstraněn největší nedostatek - slabá výzbroj. Stroj však měl slabou stoupavost, což z hlediska jeho plánovaného určení - napadání vysokoletících spojeneckých bombardérů - nebyla dobrá vizitka. Zcela nová delší křídla dostal typ '''MC.205 N Orione''', který dosahoval rychlosti 627 km/h. Přes jeho nepopiratelnou vysokou hodnotu byly vyrobeny jen dva prototypy, verze N-1 s výzbrojí dvou [[kanón]]ů ráže 20 mm a čtyř [[kulomet]]ů ráže 12,7 mm, resp. u verze N-2 s výzbrojí tří kanónů a dvou kulometů stejné ráže. Nedokončeny zůstaly i typy '''MC.206''' a '''MC.207'''. | '''Macchi MC.205V „Veltro“''' byl pokračováním úspěšné série, kde měl být odstraněn největší nedostatek - slabá výzbroj. Stroj však měl slabou stoupavost, což z hlediska jeho plánovaného určení - napadání vysokoletících spojeneckých bombardérů - nebyla dobrá vizitka. Zcela nová delší křídla dostal typ '''MC.205 N Orione''', který dosahoval rychlosti 627 km/h. Přes jeho nepopiratelnou vysokou hodnotu byly vyrobeny jen dva prototypy, verze N-1 s výzbrojí dvou [[kanón]]ů ráže 20 mm a čtyř [[kulomet]]ů ráže 12,7 mm, resp. u verze N-2 s výzbrojí tří kanónů a dvou kulometů stejné ráže. Nedokončeny zůstaly i typy '''MC.206''' a '''MC.207'''. | ||
==Technické údaje== | ==Technické údaje== | ||
+ | [[File:Macchi C.205 German.jpg|thumb|250px|Macchi MC.205V, Luftwaffe, 1943]] | ||
*Osádka: 1 | *Osádka: 1 | ||
*Motor: 1 × Fiat RA 1050 RC 58 | *Motor: 1 × Fiat RA 1050 RC 58 | ||
Řádka 26: | Řádka 26: | ||
*Délka: 8,85 m | *Délka: 8,85 m | ||
*Výška: 3,05 m | *Výška: 3,05 m | ||
- | *Nosná plocha: 16,80 | + | *Nosná plocha: 16,80 m<sup>2</sup> |
- | *Vlastní hmotnost: | + | *Vlastní hmotnost: 2 581 kg |
- | *Vzletová hmotnost: | + | *Vzletová hmotnost: 3 408 kg |
*Max. rychlost: 642 km/h | *Max. rychlost: 642 km/h | ||
*Dostup: 10 500 m | *Dostup: 10 500 m | ||
Řádka 39: | Řádka 39: | ||
== Externí odkazy== | == Externí odkazy== | ||
- | {{Italské vojenské letouny druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Macchi MC.205}}{{Italské vojenské letouny druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Italská stíhací letadla]] | [[Kategorie:Italská stíhací letadla]] |
Aktuální verze z 27. 8. 2015, 21:46
Macchi MC.205 Veltro | ||
MC.205 Veltro (1999) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Aeronautica Macchi | |
Konstruktér | Mario Castoldi | |
První let | 19. dubna 1942 | |
Zařazen | 1943 | |
Vyřazen | 1947 | |
Výroba | ||
Vyrobeno | 262 | |
Varianty | ||
Uživatel | Itálie | |
Luftwaffe |
Macchi MC.205 Veltro byl italský stíhací letoun používaný během druhé světové války.
Obsah |
Vývoj a nasazení
Macchi MC.205V „Veltro“ byl pokračováním úspěšné série, kde měl být odstraněn největší nedostatek - slabá výzbroj. Stroj však měl slabou stoupavost, což z hlediska jeho plánovaného určení - napadání vysokoletících spojeneckých bombardérů - nebyla dobrá vizitka. Zcela nová delší křídla dostal typ MC.205 N Orione, který dosahoval rychlosti 627 km/h. Přes jeho nepopiratelnou vysokou hodnotu byly vyrobeny jen dva prototypy, verze N-1 s výzbrojí dvou kanónů ráže 20 mm a čtyř kulometů ráže 12,7 mm, resp. u verze N-2 s výzbrojí tří kanónů a dvou kulometů stejné ráže. Nedokončeny zůstaly i typy MC.206 a MC.207.
Technické údaje
- Osádka: 1
- Motor: 1 × Fiat RA 1050 RC 58
- Výkon motoru: 1100 kW
- Rozpětí: 10,6 m
- Délka: 8,85 m
- Výška: 3,05 m
- Nosná plocha: 16,80 m2
- Vlastní hmotnost: 2 581 kg
- Vzletová hmotnost: 3 408 kg
- Max. rychlost: 642 km/h
- Dostup: 10 500 m
- Dolet: 985 km
- Výzbroj: 2 × kulomet Breda ráže 12,7 mm, 2 × kanón ráže 20 mm, bomby 320 kg
Literatura
- Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939 - 1945
Externí odkazy
|
Italské vojenské letouny druhé světové války |
---|
Stíhací letouny |
Fiat CR.32 • Fiat CR.42 • Fiat G.50 • Fiat G.55 • MC.200 • MC.202 • MC.205 • Re.2000 • Re.2001 • Re.2002 • Re.2005 • CVF.5 • Ro. 57 |
Bombardovací letouny |
SM. 79 • SM. 81 • SM. 82 • SM. 84 • Breda Ba.65 • Breda Ba.88 • CANT Z.1007 • Fiat BR.20 • Fiat CMASA RS. 14 • Piaggio P.108 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |