Sauber C19
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 22. 8. 2013, 07:27
Sauber C19 byl osmým vozem formule 1 týmu Sauber, který se účastnil mistrovství světa v roce 2000.
Obsah |
Popis
Konstruktéři Leo Ress a Sergio Rinland si kladli za cíl zvýšit celkovou efektivitu, v předchozí sezóně nebyl problém v efektivitě jednotlivých dílů, ale v jejich celkovém poskládání a především ve spolehlivosti. Bylo nutno zvýšit aerodynamickou efektivitu vozu, zredukovat váhu a zvýšit spolehlivost. Splnění těchto bodů se víceméně podařilo, ale stejně jako v minulé sezóně byl největší problém v hliníkové převodovce, kterou se nezcela podařilo sladit s motorem Ferrari, problém spočíval v tom, že Ferrari používá pro převodovku slitinu uhlíku s titanem. Tato převodovka byla pro Sauber příliš drahá a tak musel vyvinout vlastní.
Sauber tedy přepracoval vzhled vozu a hodně odlehčil převodovku, ačkoli se vůz zdál konkurence schopný, nebyl nastaven tak, aby to stačilo na lepší než osmé místo v poháru konstruktérů, které neznamenalo zlepšení oproti loňské sezóně, ačkoli bodový zisk a celkový dojem byly výrazně lepší.
Sauber C19 měl debut ve Formuli 1 při Grand Prix Austrálie 2000, která nedopadla z jeho pohledu dobře, nejhorším závodem sezóny pro ně však byl druhý závod - Grand Prix Brazílie 2000, kde byly nuceni stáhnout oba vozy pro poruchu na zadním blatníku.
Sauber přepracoval vzhled vozu a také značně odlehčil hliníkovou převodovku, která byla nejslabším článkem loňského roku.
Sauber
- Rok výroby: 2000
- Země původu: Švýcarsko
- Konstruktér: Leo Ress a Sergio Rinland
- Debut v F1: Grand Prix Austrálie 2000
Technická data
- Délka: 4 410 mm
- Šířka: 1 800 mm
- Výška: 1000 mm
- Váha: 600 Kg (včetně pilota, vody a oleje)
- Rozchod kol vpředu: 1 470 mm
- Rozchod kol vzadu: 1 410 mm
- Rozvor: 3 020 mm
- Převodovka: Sauber L 7 stupňová poloautomatická
- Tlumiče:
- Brzdy: Brembo
- Motor: Petronas SPE04A (Ferrari 048)
- V10 80°
- Objem: 2 997 cc
- Vstřikování Magneti Marelli
- Palivový systém: Magneti Marelli
- Palivo: Petronas
- Výkon: 820/18 000 otáček
- Pneumatiky: Bridgestone
Piloti
- Mika Salo 11. místo (6 bodů)
- Pedro Diniz 18. místo (0 bodů)
Statistika
- 17 Grand Prix
- 0 vítězství, nejlepší umístění 5. místo (GP Monako a GP Německa)
- 0 pole positions
- 6 bodů
- 0 x podium
Výsledky v sezoně 2000
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, kurzívou nejrychlejší kolo závodu))
Rok | Tým | Motor | Pneu | Jezdci | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Pořadí | Bodů |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2000 | Sauber | Petronas SPE 04A V10 | AUS | BRA | SMR | GBR | ESP | EUR | MON | CAN | FRA | AUT | GER | HUN | BEL | ITA | USA | JPN | MAL | 6 | 8 | ||
Pedro Diniz | Ret | WD | 8 | 11 | Ret | 7 | Ret | 10 | 11 | 9 | Ret | Ret | 11 | 8 | 8 | 11 | Ret | ||||||
Mika Salo | DSQ | WD | 6 | 8 | 7 | Ret | 5 | Ret | 10 | 6 | 5 | 10 | 9 | 7 | Ret | 10 | 8 |
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |