Mika Salo
Z Multimediaexpo.cz
Mika Salo | |
---|---|
| |
F1 Record | |
Národnost | Finsko |
Narozen | 30. listopad 1966 |
Team | Lotus, Tyrrell, Arrows, B.A.R, Ferrari, Sauber, Toyota |
Grand Prix | 111 |
Mistr světa | 0x nejlépe 10.1999, 2000 |
Vítězství | 0 |
Podium | 2 |
Pole position | 0 |
Nej. kolo | 0 |
Body | 33 |
První GP | Grand Prix Japonska 1994 |
První vítězství | - |
Poslední GP | Grand Prix Japonska 2002 |
Sezóny v F1 | 1994, 1995, 1996,1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002 |
Mika Juhani Salo (* 30. listopad 1966, Helsinky) je finský automobilový závodník a pilot Formule 1.
Mika Salo zahájil svou kariéru automobilového závodníka tradičním způsobem, na motokárách. Bylo mu 11 let a v zemi se silnými kořeny pro Rally, snil o formuli. V motokárách získal 4 tituly mistra Skandinávie a otevřel si cestu do formule Ford a hned v prvním roce svého působení v této třídě končí na druhém místě. Následující sezónu, tedy rok 1988, již získává titul mistra Finska, Skandinávie i Evropy.
Následující dva roky působí v britském mistrovství Formule 3, v roce 1989 získává pouhých 10 bodů a končí na 14. místě. V dalším roce již bojuje o titul se svým krajanem Mikou Häkkinenem a i když zvítězil v 6 závodech nakonec na Häkkinena ztrácí 23 bodů a končí na druhém místě. Zatímco britská formule 3 Häkkinena katapultuje přímo do Formule 1, Salo odchází do Japonska, kde se téměř 4 roky trápí ve Formuli 3000.
V roce 1994 konečně přišla vytoužená nabídka z Formule 1, v týmu Lotus nahradil na poslední dva závody Erica Bernarda. Pro sezónu 1995 Mika podepisuje Tyrrellu a získává první body v F1 a taky jediné pro celý tým. Následující dva roky u Tyrrellu je Mika Salo jediný, kdo získává body, ale je to jen paběrkování. Zatímco se mluví o tom, že by mohl nastoupit u Ferrari, koncem roku 1997 podepisuje kontrakt u Arrowsu, ale ani tady není situace lepší. Rok 1999 začíná katastrofálně Mika je bez místa, paradoxně je to ale jeho nejlepší sezóna v celé kariéře jezdce F1. Nejprve zaskočil za zraněného Zontu u B.A.R a posléze za Michaela Schumachera, který se zranil v Silverstone. Salo stanul poprvé na stupních vítězů a to mu zajistilo místo v týmu Petera Saubera pro rok 2000. V roce 2001 se věnuje vývoji nového týmu Toyota, aby v následující sezóně byl jejím jezdcem. Ale pouhé dva body jsou pro tým velkým rozčarováním a je reorganizován. Mika Salo mizí ze scény F1, aby se věnoval vytrvalostním závodům s vozem Audi R8 a závodům FIA GT s vozem Maserati MC12. V roce 2005 se dokonce objevuje v rally s vozem Mitsubishi Lancer Evo 7 a je 26. ve Vanajanlinna Rally.
Kariéra ve Formuli 1
- Žlutě - vítězství
- Modře - 2. místa
- Červeně - 3. místa
- Zeleně - bodoval
- Tučně - pole position
Rok | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | Pořadí | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1994 | BRA | PAC | SMA | MON | ŠPA | KAN | FRA | GB | NĚM | HUN | BEL | ITA | POR | EUR | JAP | AUS | * | * | * | 32. místo | 0 |
1995 | BRA | ARG | SMA | ŠPA | MON | KAN | FRA | GB | NĚM | HUN | BEL | ITA | POR | EUR | PAC | JAP | AUS | * | * | 15. místo | 5 |
1996 | AUS | BRA | ARG | EUR | SMA | MON | ŠPA | KAN | FRA | GB | NĚM | HUN | BEL | ITA | POR | JAP | * | * | * | 13. místo | 5 |
1997 | AUS | BRA | ARG | SMA | MON | ŠPA | KAN | FRA | GB | NĚM | HUN | BEL | ITA | RAK | LUX | JAP | EUR | * | * | 17. místo | 2 |
1998 | AUS | BRA | ARG | SMA | ŠPA | MON | KAN | FRA | GB | RAK | NĚM | HUN | BEL | ITA | LUX | JAP | * | * | * | 13. místo | 3 |
1999 | AUS] | BRA | SMA | MON | ŠPA | KAN | FRA | GB | RAK | NĚM | MAĎ | BEL | ITA | EUR | MAL | JAP | * | * | * | 10. místo | 10 |
2000 | AUS | BRA | SMA | GB | ŠPA | EUR | MON | KAN | FRA | RAK | NĚM | HUN | BEL | ITA | USA | JAP | MAL | * | * | 10. místo | 6 |
2002 | AUS | MAL | BRA | SMA | ŠPA | RAK | MON | KAN | EVR | GB | FRA | NĚM | HUN | BEL | ITA | USA | JAP | * | * | 17. místo | 2 |
Jeho vozy
- 1994 - Lotus
- 1995 - Tyrrell
- 1996 - Tyrrell
- 1997 - Tyrrell
- 1998 - Arrows
- 1999 - B.A.R, Ferrari
- 2000 - Sauber
- 2002 - Toyota
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |