Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Formule 1 v roce 2001
Z Multimediaexpo.cz
LII. Mistrovství Světa Formule 1 / 2001 | |
---|---|
Formule 1 v roce 2000****Formule 1 v roce 2002 | |
Mistr světa Rubens Barrichello 56 | |
Pohár konstruktérů Ferrari 179 McLaren 102 Williams 80 | |
Grand Prix | |
1. Evropa | 10. Japonsko |
Hned v úvodní Velké ceně Austrálie všech 11 týmu představilo nové vozy a na startu se objevili i čtyři nováčci: Enrique Bernoldi, Fernando Alonso, Juan Pablo Montoya a Kimi Räikkönen. V Melbourne sezóna začala tragicky. Hned v úvodu závodu, v místě, které se nazývá Sports Center, došlo ke kolizi Ralfa Schumachera s Jacquesem Villeneuvem a utržený závěs s pneumatikou zasáhl traťového komisaře a na místě ho usmrtil. První vítězství Michaela Schumachera v nové sezóně se proto obešlo bez bouřlivých oslav. Tým Ferrari si vše vynahradil o dva týdny později v Malajsii, kde Schumachera na stupně vítězů doprovodil stájový kolega Barrichello. Na trati v Sepangu došlo k hromadné kolizi čtyř vozů poté, co z vozu Oliviera Panise unikl olej. V brazilské grand prix našly rudé vozy přemožitele v podobě McLarenu pilotovaného Skotem Davidem Coulthardem. Podobná situace vznikla na okruhu Dina a Enza Ferrariho v Imole, kde na první vítězství v kariéře dosáhl Ralf Schumacher na voze Williams. Mika Häkkinen daroval v posledním kole vítězství svému pronásledovateli, Michaelu Schumacherovi, když motor Mercedes v jeho voze nevydržel pekelné tempo a zadřel se. Síla stříbrných šípů se naplno projevila v následujícím závodě v Rakousku. I když Häkkinen odstoupil hned ve třetím kole, Coulthard dokázal porazit zbytek startovního pole. Ferrari zcela ovládlo závod pořádaný v ulicích Monte Carla a na stupně vítězů je doprovodil i bývalý pilot Ferrari Eddie Irvine. Následující závody jsou rodinou záležitostí bratrů Schumacherů. Zatímco Michael zvítězil na Nürburgringu, ve Francii, Maďarsku a Belgii, mladší Ralf dominoval v Montrealu a doma v Německu. Jejich vítězné tažení přerušil pouze Häkkinen v Británii. Michael Schumacher a stáj Ferrari si titul zajistili již pět závodů před koncem sezóny. Luciano Burti, po hrůzostrašné nehodě při Grand Prix Německa, kdy jeho monopost létal vzduchem, znovu nezvládl vůz a havaroval v rychlosti přes 300 km/h při GP Belgie. Na poslední tři velké ceny ho v kokpitu nahradil Tomáš Enge a stal se tak prvním Čechem ve Formuli 1. Závod v Monze a i následující v Indianapolis je poznamenán událostmi v USA, kde došlo k teroristickým akcím v New Yorku. Další rána osudu zasáhla dvojnásobného mistra série Indycar a bývalého pilota Formule 1, Alessandra Zanardiho, který při havárii na okruhu Lawtzering přišel o obě nohy. Pod tíhou všech těchto událostí ze světa velkých cen mizí dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen a Indianapolis je místem jeho posledního vítězství.
Obsah |
Pravidla
Boduje prvních 6 jezdců podle klíče:
- První - 10 bodů
- Druhý - 6 bodů
- Třetí - 4 bodů
- Čtvrtý - 3 bodů
- Pátý - 2 body
- Šestý - 1 bod
- Maximálně 10 válcové nepřeplňované motory o objemu 3000 cc
- Minimální hmotnost vozů 600 kg
Složení týmů
- Ferrari (Scuderia Ferrari Marlboro)
- McLaren (West McLaren Mercedes)
- 3. Mika Häkkinen
- 4. David Coulthard
- Williams (BMW WilliamsF1 Team)
- Benetton (Mild Seven Benetton Renault)
- B.A.R (Lucky Strike BAR Honda)
- 9. Olivier Panis
- 10. Jacques Villeneuve
- Jordan (B&H Jordan Honda)
- Arrows (Orange Arrows Asiatech)
- 14. Jos Verstappen
- 15. Enrique Bernoldi
- Sauber (Red Bull Sauber Petronas)
- 16. Nick Heidfeld
- 17. Kimi Räikkönen
- Jaguar (Jaguar Racing)
- 18. Eddie Irvine
- 19. Pedro de la Rosa, Luciano Burti
- Minardi (European Minardi F1)
- 20. Alex Yoong, Tarso Marques
- 21. Fernando Alonso
- Prost (Prost Acer)
Velké ceny
Konečné hodnocení Mistrovství světa
Jezdci
- Michael Schumacher Ferrari 123
- David Coulthard McLaren 65
- Rubens Barrichello Ferrari 56
- Ralf Schumacher Williams 49
- Mika Häkkinen McLaren 37
- Juan Pablo Montoya Williams 31
- Jacques Villeneuve B.A.R 12
- Nick Heidfeld Sauber 12
- Jarno Trulli Renault 12
- Kimi Raikkonen McLaren 9
- Giancarlo Fisichella Jordan 8
- Eddie Irvine Jaguar 6
- Heinz Harald Frentzen Jordan 6
- Olivier Panis B.A.R 5
- Jean Alesi Prost 5
- Pedro de la Rosa Jaguar 3
- Jenson Button Benetton 2
- Jos Verstappen Arrows 1
Pohár konstruktérů
- Ferrari 179
- McLaren 102
- Williams 80
- Sauber 21
- Jordan 19
- B.A.R 17
- Renault 10
- Jaguar 9
- Prost 4
- Arrows 1
Národy
- Německo 190
- Velká Británie 73
- Brazílie 56
- Finsko 46
- Kolumbie 31
- Itálie 20
- Kanada 12
- Francie 10
- Španělsko 3
- Nizozemí 1
Roční statistiky
Vítězství | Vůz | Motor | Národ |
---|---|---|---|
Michael Schumacher 9x | Ferrari 9x | Ferrari 9x | Německo 12x |
Ralf Schumacher 3x | Williams 4x | BMW 4x | Velká Británie 2x |
David Coulthard 2x | McLaren 4x | Mercedes 4x | Finsko 2x |
Mika Hakkinen 2x | - | - | Kolumbie 1x |
Juan Pablo Montoya 1x | - | - | - |
Pole positions | Vůz | Motor | Národ |
---|---|---|---|
Michael Schumacher 11x | Ferrari 11x | Ferrari 11x | Německo 12x |
Juan Pablo Montoya 3x | Williams 4x | BMW 4x | Kolumbie 3x |
David Coulthard 2x | McLaren 2x | Mercedes 2x | Velká Británie 2x |
Ralf Schumacher 1x | - | - | - |
Nejrychlejší kolo | Vůz | Motor | Národ |
---|---|---|---|
Ralf Schumacher 5x | Williams 8x | BMW 8x | Německo 8x |
David Coulthard 3x | McLaren 6x | Mercedes 6x | Velká Británie 3x |
Miki Hakkinen 3x | Ferrari 3x | Ferrari 3x | Finsko 3x |
Michael Schumacher 3x | - | - | - |
Juan Pablo Montoya 3x | - | - | - |
Podium | Vůz | Motor | Národ |
---|---|---|---|
Michael Schumacher 14x | Ferrari 24x | Ferrari 24x | Německo 20x |
Rubens Barrichello 10x | McLaren 13x | Mercedes 13x | Velká Británie11x |
David Coulthard 10x | Williams 9x | BMW 9x | Brazílie 10x |
Ralf Schumacher 5x | BAR 2x | Honda 2x | Kolumbie 2 x |
Juan Pablo Montoya 4x | Sauber 1x | Petronas 1x | Finsko 3x |
Mika Hakkinen 3x | Jaguar 1x | Ford Cosworth 1x | Kanada 2x |
Jacques Villeneuve 2x | Benetton 1x | Renault 1x | Itálie 1x |
Nick Heidfeld 1x | - | - | - |
Eddie Irvine 1x | - | - | - |
Giancarlo Fisichella 1x | - | - | - |
Nejrychlejší GP | Jezdec | Vůz | Rychlost |
---|---|---|---|
Itálie | Montoya | Williams | 239,280 km/h |
Německo | R.Schumacher | Williams | 235,351 km/h |
Belgie | M.Schumacher | Ferrari | 221,065 km/h |
Velká Británie | Hakkinen | McLaren | 216,262 km/h |
Japonsko | M.Schumaher | Ferrari | 212,981 km/h |
Rakousko | Coulthard | McLaren | 209,638 km/h |
Evropa | M.Schumacher | Ferrari | 204,154 km/h |
Španělsko | M.Schumacher | Ferrari | 202,592 km/h |
San Marino | R.Schumacher | Williams | 202,219 km/h |
USA | Hakkinen | McLaren | 198,039 km/h |
Francie | M.Schumacher | Ferrari | 196,167 km/h |
Kanada | R.Schumacher | Williams | 193,630 km/h |
Austrálie | M.Shumacher | Ferrari | 187,465 km/h |
Brazílie | Coulthard | McLaren | 185,392 km/h |
Maďarsko | M.Schumacher | Ferrari | 181,238 km/h |
Malajsie | M.Schumacher | Ferrari | 170,031 km/h |
Monako | M.Shumacher | Ferrari | 149,882 km/h |
Nejtěsnější vítězství | Vítěz | Druhý | Rozdíl |
---|---|---|---|
Monako | M.Schumacher | Barrichello | 0:00.431s |
Austrálie | M.Schumacher | Coulthard | 0:01.718 |
Rakousko | Coulthard | M.Schumacher | 0:02.191s |
Japonsko | M.Schumacher | Montoya | 0:03.154 |
Evropa | M.Schumacher | Montoya | 0:04.217 |
San Marino | R.Schumacher | Coulthard | 0:04.352s |
Itálie | Montoya | Barrichello | 0:05.175 |
Belgie | M.Schumacher | Coulthard | 0:10.098s |
Francie | M.Schumacher | R.Schumacher | 0:10.399 |
USA | Hakkinen | M.Shumacher | 0:11.046 |
Brazílie | Coulthard | M.Schumacher | 0:16.164s |
Kanada | R.Schumacher | M.Schumacher | 0:20.235s |
Malajsie | M.Schumacher | Barrichello | 0:23.660 |
Maďarsko | M.Schumacher | Barrichello | 0:33.363 |
Velká Británie | Hakkinen | M.Schumacher | 0:33.646 |
Španělsko | M.Schumacher | Montoya | 0:40.738 |
Německo | R.Schumacher | Barrichello | 0:46.117 |
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |