Heinkel He 115
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nová fotografie) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 1. 6. 2014, 06:53
Heinkel He 115 | ||
Norský He 115N v letech 1939-1940 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | námořní víceúčelový letoun | |
Výrobce | Heinkel | |
Konstruktér | ||
První let | srpen 1937 | |
Zařazen | 1939 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 138 | |
Varianty | ||
Uživatel | Luftwaffe | |
Bulharsko, Finsko, Norsko, Švédsko, Spojené království |
Heinkel He 115 vznikl na základě požadavků RLM z roku 1935 na vývoj nového hydroplánu k nahrazení letounů Heinkel He 59, zaslaných firmám Heinkel a Blohm und Voss.
První prototyp He 115V1 (pozn. zn. D-AEHF) byl zalétán v srpnu 1937. Srovnávací zkoušky s konkurenčním Ha 140 proběhly v Travemünde počátkem roku 1938. He 115 zvítězil a společnost Heinkel získala zakázku na desetikusovou ověřovací sérii. Během následujících zkoušek byl první prototyp aerodynamicky zdokonalen. Poté dosáhl osmi mezinárodních rekordů na tratích 1000 a 2000 km s nákladem 500 až 2000 kg, při nichž bylo 20. března 1938 dosaženo nejvyšší rychlosti 330 km/h. Při těchto letech neměl He 115 původní prosklenou příď, která byla nahrazena vejčitým dřevěným krytem.
V listopadu 1937 následovala verze V2 a v březnu 1938 V3, který měl modernější vřetenovitě tvarovanou příď s kulovitým závěsem kulometu a představoval víceméně podobu sériových strojů. Prototyp V4 dostal modernější vzpěrový systém plováků, který se obešel bez výztužných drátů a měl přetvarovány i ocasní plochy a vyvážení kormidel. Koncem roku 1939, po vyrobení 62. kusu, byla výroba přeložena do závodu Weser Flugzeugbau.
Obsah |
Prototypy
- He 115 V1 srpen 1937
- He 115 V2 listopad 1937
- He 115 V3 březen 1938
- He 115 V4 květen 1938 (vyráběný prototyp)
- He 115 V5 1939
Varianty
- He 115A-0
- He 115A-1
- He 115A-2
- He 115A-3
- He 115B-0
- He 115B-1
- He 115B-1/R1
- He 115B-1/R2
- He 115B-1/R3.
- He 115B-2
- He 115C-1
- He 115C-1/R1
- He 115C-1/R2
- He 115C-1/R3
- He 115C-1/R4
- He 115C-2
- He 115C-3 - kladač min
- He 115C-4 - nosič torpéd
- He 115D
- He 115E
- He 115E-1
Specifikace (He 177 A-5)
Heinkel He 115 byl námořní víceúčelový letoun (průzkumný, bombardovací, torpédový), dvoumotorový samonosný středoplošník celokovové konstrukce s krytými prostory osádky a dvojicí kovových plováků. Pohon všech sériově vyráběných verzí zajišťovala dvojice vzduchem chlazených hvězdicových devítiválců BMW 132K (licenční kopie amerických motorů Pratt & Whitney Hornet). Používanou výzbroj tvořily kulomety MG 15, MG 151 a MG 17. Další výzbroj byla tvořena torpédy LTF 5 nebo LTF 6, pumami SC 250 a SD 500 nebo minami LMB III (920 kg) a LMA III (750 kg). Výzbroj se u různých verzí lišila, podrobný popis naleznete u jednotlivých verzí.
Technické údaje
- Osádka: 3
- Rozpětí: 22,2 m
- Délka: 17,3 m
- Výška: 6,6 m
- Nosná plocha: 87,5 m²
- Plošné zatížení: 103,8 m²
- Hmotnost prázdného stroje: 5 290 kg
- Vzletová hmotnost: 9 080 kg
- Pohonné jednotky: 2× 9 válcový hvězdicový motor BMW 132, každý o výkonu 630 kW
- Výkon/hmotnost: 139 W/kg
Výkony
- Maximální rychlost: 349 km/h
- Dostup: 6 520 m
- Bojový dolet: 2 100 km
Výzbroj
- 2× kulomet ráže 7,92 mm
- do 1000 kg bomb nebo torpéd
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |