Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Dornier Do 217
Z Multimediaexpo.cz
Dornier Do 217 | ||
Do 217E-2 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | střední bombardér, noční stíhač | |
Výrobce | Dornier Flugzeugwerke | |
Konstruktér | ||
První let | srpen 1938 | |
Zařazen | 1940 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 1 925 | |
Varianty | ||
Uživatel | Luftwaffe | |
Itálie |
Dornier Do 217 byl německý druhoválečný bombardér, následník typu Do 17. První verze A-0 a C-0 byly podobné typu Do 215, dostaly i stejné motory, ale měli mít větší nosnost, větší dolet, plnit širší řadu úkolů (i střemhlavé bombardování) a schopnost nést různé vybavení (závěsy pro kamery, řízené i neřízené pumy apod.)
První Do 217 E sloužily od konce roku 1940; stroje dostaly hvězdicové motory BMW 801A/B, neměly hřbetní střeleckou věž a dlouhý trup byl zakončen zvláštní brzdou, která měla sloužit během střemhlavého letu, později však byla odmontována. Verze E-2 už měla hřbetní střeleckou věž a byla určená ke střemhlavému bombardování, verze E-4 měla lepší motory BMW 801C a verze Do 217 E-5 nesla protilodní rádiem řízenou pumu Henschel Hs 293.
V roce 1942 se objevila verze Do 217 K určená pro noční bombardování. Stroje dostaly motory BMW 801D o výkonu až 1 250 kW, odlišnou a více prosklenou kabinu, na konci trupu čtyři kulomety a novější verze i jiné křídlo. Jako protilodní sloužila verze K-2, která nesla řízené pumy Fritz X nebo Hs 293; těmito pumami také potopily italskou bitevní loď Roma. Verze M-1 měla také prosklenou kabinu a řadové motory DB 603A.
Kvůli tomu, že bylo málo nočních stíhačů, začaly přestavby typu E-2 na stíhací verzi Do 217 J. Z verze M vycházel Do 217 N s řadovým motorem. Obě varianty neměly prosklenou příď; verze J byla poháněna lepším motorem BMW 801ML a verze N navíc měla v trupu za kabinou čtyři šikmo vzhůru mířící kanóny (tzv. Schräge Musik), které byly účinné proti britským bombardérům. Noční stíhačky byly také vybaveny radarem Fug 202 Lichtenstein BC a zařízením FuG 227 Flensburg, které zaměřovalo britské výstražné ocasní radary Monica. Během roku 1944 byly noční stíhačky Do 217 nahrazeny jinými typy.
Průzkumná verze P-0 z roku 1943 se do výroby nedostala, stejně jako nový typ Do 317. Výroba skončila roku 1944 a celkem vzniklo přes 1 500 bombardérů a 350 nočních stíhačů.
Obsah |
Specifikace (Do 217 J-2)
Technické údaje
- Osádka: 4
- Rozpětí: 19 m
- Délka: 17,680 m (18,1 s anténami)
- Výška: 5 m
- Nosná plocha: 56,60 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 9 400 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 13 200 kg
- Pohonné jednotky: 2× 14-ti válcový dvouhvězdicový motor BMW 801ML,
každý o výkonu 1 161 kW
Výkony
- Maximální rychlost: 557 km/h (347 mph) ve výšce 5 700 m
- Cestovní rychlost: 400 km/h (248 mph) ve výšce 5 700 m
- Dostup: 7 370 m
- Bojový dolet: 2 145 km (1,332 mi)
Výzbroj
- 4× kanón MG FF ráže 20 mm
- 4× kulomet MG 17 ráže 7,92 mm
- 2× kulomet MG 131 ráže 13 mm
- Až 4 000 kg pum
- Až 3 000 kg pum, uložených ve vnitřní pumovnici
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |