V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Bugatti T57

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 28. 11. 2013, 21:37; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Bugatti Typo 57
Bugatti Type 57 Atalante 1936.jpg
Základní charakteristika
Výrobce
Koncern
Produkce
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka
Šířka
Výška
Rozvor 3 302 mm
Hmotnost 950 kg
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor řadový osmiválec 3257 cm³ DOHC
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka manuální

Bugatti Typo 57 (anglicky Bugatti Type 57) a jeho pozdější varianty (včetně Atlantic a Atalante) byl automobil třídy Gran Tourisme, jehož autorem byl syn Ettore Bugattiho Jean. Továrna Bugatti jej vyráběla v letech 19341940 a celkem vyrobila 710 kusů.

Vozy Typo 57 měly všechny jednotný podvozek, na nějž se montovala celá řada karoserií od externích dodavatelů. Sama automobilka však nabízela jen čtyři, převážně s hladkými, zaoblenými tvary, jejichž tvůrcem byl sám Jean Bugatti. Tři z nich byly pojmenovány po alpských vrcholech, a sice dvoudveřová čtyřmístná Ventoux, čtyřdveřová Galabier a dvoudveřová Stelvio se stahovací střechou (tu však vyráběl karosář Gangloff). Čtvrtá dvoumístná karoserie dostala jméno Atalante.

Motor, řadový osmiválec 3257 cm³ DOHC, byl přepracovaným agregátem z předcházejících modelů. Od modelu 57C z roku 1936 byl doplněn kompresorem a vozy s ním dosahovaly rychlosti až 200 km/h. Téhož roku byl na trh uveden i kratší a nižší Typo 57S, který byl v roce 1951 inovován jako model T101.

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Bugatti T57