Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Franck Montagny
Z Multimediaexpo.cz
Franck Montagny (* 5. ledna 1978, Feurs, Francie) je francouzský automobilový závodník. V současnosti žije v anglickém Oxfordu.
Obsah |
Kariéra před formulí 1
Motokáry, formule Renault
Na motokárách začal závodit v roce 1988, vyhrál francouzský kadetský šampionát v roce 1992 a následující rok se stal mistrem třídy National 1. V šestnácti letech debutoval v závodních autech, hned v roce 1994 vyhrál French Renault Campus championship. V následující dva roky strávil ve Formuli Renault, v roce 1995 skončil 4 a stal se tak nejlepším nováčkem sezony. O rok později v roce 1996 byl šestý, když skoro polovinu sezony musel vynechat z důvodu zlomené ruky.
Formule 3
V roce 1997 přestoupil do francouzské formule 3, kde skončil čtvrtý. Zúčastnil se také britského šampionátu. V roce 1998 skončil ve francouzské F3 druhý, když dokázal vyhrát 10 závodů a získat 12 pole positions z 22 závodů.
Formule 3000, Formule Nissan a sportovní vozy
Roku 1999 přestoupil do Formule 3000. V sezoně skončil desátý (spolu s českým závodníkem Tomášem Engem se 6 body a jeho největším úspěchem bylo pódiové umístění na Hungaroringu, v roce 2000 pokračoval ve stejné sérii, skončil patnáctý s 5 body. Roku 2001 přestoupil do Formule Nissan, kde dokázal již v prvním roce vyhrát, získal 8 výher z 16 závodů. V roce 2002 pokračoval ve World Series by Nissan, ale přestoupil do nového týmu. Skončil druhý za vítězem Ricardem Zontou a vyhrál 4 závody. I roku 2003 závodil s Formulí Nissan a dokázal opět vyhrát celé mistrovství s 9 výhrami ze 17 závodů. V letech 1998 - 2009 závodil také ve sportovních vozech, účastnil se závodu 24 hodin Le Mans, jeho nejlepším výsledkem je 2. místo z let 2006 a 2009.
Formule 1
V roce 2003 se stal oficiálním testovacím jezdcem týmu Renault F1, kde pokračoval i roku 2004, kdy si vyzkoušel i testování s týmem Jordan. Pro Renault testoval i v roce 2005. V roce 2006 se stal závodním pilotem týmu Super Aguri F1, když při Grand Prix Evropy 2006 nahradil japonského pilota Júdži Ideho, kterému byla odebrána superlicence. Odjel celkem 7 závodů a svého nejlepšího umístění (16.) dosáhl při Grand Prix Monaka 2006 a při domácí Grand Prix Francie 2006, která byla zatím jeho poslední velkou cenou F1. Pro zbytek sezony byl angažován další japonský pilot Sakon Jamamoto a Montagny se stal pouze třetím a testovacím pilotem. V pořadí jezdců skončil na 27. místě bez bodu. V roce 2007 byl testovacím a zároveň náhradním pilotem pro tým Toyota F1.
Kompletní výsledky ve Formuli 1
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
Rok | Tým | Šasi | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | Body | Umístění |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2003 | Mild Seven Renault F1 Team | Renault R23 | Renault RS23 3.0 V10 | AUS | MAL | BRA | SMR | ESP | AUT | MON | CAN | EUR | FRA TD | GBR | GER | HUN | ITA | USA | JPN | - | - | |||
2005 | Jordan Grand Prix | Jordan EJ15B | Toyota RVX/05 3.0 V10 | AUS | MAL | BHR | SMR | ESP | MON | EUR TD | CAN | USA | FRA | GBR | GER | HUN | TUR | ITA | BEL | BRA | JPN | CHN | - | - |
2006 | Super Aguri F1 | Super Aguri SA05 | Honda RA806E 2.4 V8 | BHR | MAL | AUS | SMR | EUR DNF | ESP DNF | MON 16 | GBR 18 | CAN DNF | USA DNF | FRA 16 | 0 | 27 | ||||||||
Super Aguri SA06 | GER | HUN | TUR TD | ITA TD | CHN TD | JPN TD | BRA TD |
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |