Spyker F8-VII
Z Multimediaexpo.cz
Spyker F8-VII byl vůz formule 1 týmu Spyker F1, který se účastnil mistrovství světa v roce 2007. Monopost by představen 5. února 2007 v Silverstone.
Obsah |
Popis
Vůz Spyker F8-VII je upravenou verzí vozu Midland M16. Změnila se aerodynamika monopostu. Upravil se podvozek, palivový systém a převodovka. Nos je poměrně úzký. Vůz má delší převodovku a výfukový a chladící systém uvolnil místo pro zavěšení zadních kol a proudění vzduchu. Spyker přešel na motory Ferrari. Osazení nového motoru bylo poněkud komplikovanější, neboť bylo nutno koncepci vozu více upravit. Hydraulický systém museli udělat kompletně, přitom u Toyoty byl součástí dodávky motorů.
Název vozu
Spyker na počátku 20.století automobily pojmenovával jako řadu C, pro rok 2008 plánovali řadu E, takže označení F zbylo pro monopost. Číslo 8 znamená, že se jedná o vidlicový osmiválec. VII upozorňuje na minulost, kdy Spyker ještě vyráběl letadla a označoval je římským číslem podle roku jejich vzniku. Takže VII znamená model roku 2007.
Spyker F8-VIIB
Od Grand Prix Itálie 2007 tým nahradil stávající vůz F8-VII vozem Spyker F8-VIIB. Původně měl vůz startovat již v Turecku, ale nesplnil crash testy. V japonské grand prix získal Spyker svůj první bod ve formuli 1. Adrian Sutil závod dokončil na devátém místě, ale Vitantonio Liuzzi s vozem týmu Toro Rosso, který dojel před ním na bodovaném osmém místě, byl po závodě penalizován přičtením 25 sekund k výslednému času za předjíždění při vyvěšených žlutých vlajkách.
Popis
U nového Spykeru konstruktéři upravili zadní nápravu, tlumiče rotační nahradily tlumiče lineární, převodovka je navržena podle předpisů pro rok 2008, kdy musí vydržet minimálně čtyři závody. Upravena byla i poloha motoru a systém chlazení. V aerodynamice vozu byly změny zásadní, přední a zadní spoiler, podlaha, bočnice, prvky usměrňující proudění vzduchu kolem vozu a zadní difuzér. Tým koupil starší aerodynamický tunel od Hondy v Brackley.
Force India VJM01
Spyker F1 na konci roku v říjnu 2007 koupil indický miliardář Vijay Mallya, kvůli finančním potížím. Tým se přejmenoval na Force India. Monopost Force India VJM01 vychází z vozu Spyker F8-VIIB.
Technická data
- Délka: 5 000 mm
- Šířka:
- Výška: 950 mm
- Váha: 605 Kg (včetně pilota, vody a oleje)
- Rozchod kol vpředu: 1 480 mm
- Rozchod kol vzadu: 1 418 mm
- Rozvor: >3 000 mm
- Převodovka: Spyker L 7 stupňová poloautomatická.
- Spojka: AP racing
- Brzdy:
- Motor: Ferrari 056
- V8 90°
- Zdvihový objem: 2 398 cm3
- Výkon: 700cv/19000 otáček
- Vrtání: 98 mm
- Zdvih:
- Ventily: 32
- Mazivo: Shell
- Palivo: Shell
- Váha: >95 kg
- Vstřikování Magneti Marelli
- Palivový systém Magneti Marelli
- Pneumatiky: Bridgestone
Výsledky v sezoně 2007
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, kurzívou nejrychlejší kolo závodu)
Rok | Šasi | Motor | Pneu | Jezdci | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Body | Pořadí |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Spyker F1 | Ferrari 056 2.4 V8 | AUS | MAL | BHR | ESP | MON | CAN | USA | FRA | GBR | EUR | HUN | TUR | ITA | BEL | JPN | CHN | BRA | 1 | 10. | |||
Sutil | 17 | Ret | 15 | 13 | Ret | Ret | 14 | 17 | Ret | Ret | 17 | 21 | 19B | 14B | 8B | RetB | RetB | ||||||
Albers | Ret | Ret | 14 | 14 | 19 | Ret | 15 | Ret | 15 | ||||||||||||||
Winkelhock | Ret | ||||||||||||||||||||||
Jamamoto | Ret | 20 | 20B | 17B | 12B | 17B | RetB |
B - vůz Spyker F8-VIIB
Externí odkazy
- anglická wikipedie (anglicky)
- f1technical.net (anglicky)
- manipef1.com (anglicky)
- f1-multimedia.com (anglicky)
- f1.sk (slovensky)
- F1news.cz - F8-VIIB
- Formule1.auto.cz - název vozu
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |