Tatra 57 K
Z Multimediaexpo.cz
Tatra 57 K (K z německého Kübelwagen) byl vojenský osobní automobil vyráběný firmou Tatra v Kopřivnici v letech 1941 až 1947.
Automobil byl odvozen z vozu Tatra 57 B, čtyřdvéřová karoserie měla oproti T 57 B zvýšenou světlost pro průchod terénem a výkon při stejném objemu motoru o dvě koňské síly nižší. Podvozek byl stavěn podle tradiční koncepce Tatra; motor, převodová skříň, spojovací roura a skříň zadní nápravy tvořily nosnou část vozu, na které byla dvěma příčnými nosníky připevněna karoserie. Vpředu i vzadu měly vozy výkyvné polonápravy. Přední část karoserie se od typu 57 B odlišovala jen málo, zato od čelního pkna byl vůz velmi odlišný. Hranatá karoserie měla čtyři malá dvířka, skládací plátěnou střechu a provizorní boční okna. Na téměř kolmé zádi bylo zavěšeno rezervní kolo a dva dvacetilitrové kanystry. Některé vozy měly i sklápěcí přední okno.
Vůz byl konstruován a vyráběn v tehdejším závodě Ringhoffer Tatra Werke A.G. až do roku 1945 pro německý Wehrmacht. Během roku 1941 bylo vyrobeno 200 vozů T 57 K, v následujícím roce více než 2000 a v roce 1943 dokonce více než 3500 kusů.[1]
Po skončení druhé světové války s výrobou série T 57 K v počtu 500 kusů pokračovala Tatra, národní podnik. Automobily T 57 K byly používány v československé armádě a jednotkách ministerstva vnitra.
Technické údaje
- Motor: vzduchem chlazený zážehový čtyřválec - boxer, s rozvodem OHV
- Maximální rychlost: 90 km/h
- Spotřeba: 9,4 l/100 km
- Hmotnost: 870 kg
- Užitečná hmotnost: 420 kg
- Rozměry:
- Délka: 3 980 mm
- Výška: 1 690 mm
- Šířka: 1 520 mm
- Rozvor: 2 550 mm
- Světlost: 220 mm
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
Chybná citace Nalezena značka
<ref>
bez příslušné značky <references/>
.