Železniční trať Plzeň - Žatec
Z Multimediaexpo.cz
Železniční trať Plzeň - Žatec, označovaná též č. 160, je celostátní dráha na západě České republiky spojující města Plzeň a Žatec. Trať je dlouhá 107 km a její převážná část vede okresem Plzeň-sever a okresem Louny. Koncese na stavbu trati byla udělena 21. dubna 1870.[1] Následně byla vybudována hlaví trať Plzeň - Březno u Chomutova, ze které ve stanici Žabokliky odbočovala trať do Žatce. 1. července 1879 však byl provoz v úseku Žabokliky - Březno u Chomutova zastaven a koleje v roce 1882 sneseny.[2]
Obsah |
Seznam stanic
(odkazována jsou příslušná sídla)
- Plzeň hl.n.
- Plzeň-Bílá Hora
- Plzeň-Bolevec
- Třemošná u Plzně zastávka
- Třemošná u Plzně
- Horní Bříza zastávka
- Horní Bříza
- Obora u Kaznějova
- Kaznějov
- Plasy
- Horní Hradiště
- Mladotice zastávka
- Mladotice (začátek tratě Rakovník - Mladotice)
- Potvorov
- Žihle
- Pastuchovice
- Blatno u Jesenice (křížení s tratí Rakovník - Bečov nad Teplou)
- Stebno
- Petrohrad
- Kryry
- Vroutek
- Podbořany
- Kaštice (začátek tratě Rakovník - Bečov nad Teplou)
- Kněžice
- Čejkovice
- Žabokliky
- Libočany
- Žatec západ
- Žatec
Zabezpečovací zařízení
Úsek Blatno u Jesenice - Kryry je od 1. června 2006 zapojen do dálkově ovládaného zabezpečovacího zařízení s dispečerským pracovištěm v Blatně u Jesenice. Z tohoto pracoviště se tedy ovládají tyto železniční stanice: Třemošná u Plzně, Horní Bříza, Kaznějov, Plasy, Mladotice, Žihle, Blatno u Jesenice, Petrohrad, Kryry, Vroutek, Podbořany, Kaštice a Žabokliky.
Reference
- ↑ text koncese (německy)
- ↑ JELEN, Miroslav. Zrušené železniční tratě v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. [s.l.] : Dokořán, 2009. ISBN 978-80-7363-129-1. S. 34.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |