SdKfz 250

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (+ Typo)
(+ šablona FLICKR)
 
Řádka 17: Řádka 17:
| pw_ratio=
| pw_ratio=
| dojezd= 300 km
| dojezd= 300 km
-
}}
+
}}'''SdKfz 250''' byl první široce používaný německý [[obrněný transportér]]. Byl postaven na pozvozku staršího typu [[SdKfz 10]]. Tento typ dostal dodatečnou pancéřovou ochranu, i přes tyto změny byl však ze shora stále otevřený. Uvezl 6 mužů a byl vyzbrojen 2 [[kulomet]]y MG. Po rozšíření větších verzí tohoto typu ([[SdKfz 251]]) používán hlavně u průzkumných jednotek.
-
'''SdKfz 250''' byl první široce používaný německý [[obrněný transportér]]. Byl postaven na pozvozku staršího typu [[SdKfz 10]]. Tento typ dostal dodatečnou pancéřovou ochranu, i přes tyto změny byl však ze shora stále otevřený. Uvezl 6 mužů a byl vyzbrojen 2 [[kulomet]]y MG. Po rozšíření větších verzí tohoto typu ([[SdKfz 251]]) používán hlavně u průzkumných jednotek.
+
Obrněné transportéry SdKfz 250, které zůstaly po ukončení [[Druhá světová válka|2. světové války]] na území Československa, byly v poválečném období užívány československou armádou pod označením '''D7p'''.
Obrněné transportéry SdKfz 250, které zůstaly po ukončení [[Druhá světová válka|2. světové války]] na území Československa, byly v poválečném období užívány československou armádou pod označením '''D7p'''.
Řádka 26: Řádka 25:
-
{{Commons|SdKfz 250}}{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|SdKfz+250}}{{Commons|SdKfz 250}}{{Článek z Wikipedie}}
{{Německá vozidla za druhé světové války}}
{{Německá vozidla za druhé světové války}}
[[Kategorie:Obrněné transportéry]]
[[Kategorie:Obrněné transportéry]]
[[Kategorie:Německé obrněné transportéry]]
[[Kategorie:Německé obrněné transportéry]]

Aktuální verze z 5. 7. 2018, 14:56

SdKfz 250
BBZV283.JPG
BBZV285.JPG
Banská Bystrica, Slovensko (2007)
Základní charakteristika
Posádka 4
Délka 4,77 m
Výška 2,15 m
Šířka 2 m
Hmotnost 5,5 t
Pancéřování a výzbroj
Pancéřování 8-15 mm
Hlavní zbraň různá
Sekundární zbraň různá
Pohon a pohyb
Pohon Benzínový šestiválec
Maybach HL 42
75 kW (100 hp)
Odpružení Polopás
Poměr výkonu
Dojezd 300 km

SdKfz 250 byl první široce používaný německý obrněný transportér. Byl postaven na pozvozku staršího typu SdKfz 10. Tento typ dostal dodatečnou pancéřovou ochranu, i přes tyto změny byl však ze shora stále otevřený. Uvezl 6 mužů a byl vyzbrojen 2 kulomety MG. Po rozšíření větších verzí tohoto typu (SdKfz 251) používán hlavně u průzkumných jednotek.

Obrněné transportéry SdKfz 250, které zůstaly po ukončení 2. světové války na území Československa, byly v poválečném období užívány československou armádou pod označením D7p.

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
SdKfz 250
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
SdKfz 250


Německá obrněná vozidla za druhé světové války
Tanky

Panzer I • Panzer II • Panzer III • Panzer IV • Panther • Tiger I • Tiger II • Panzer 35(t) • Panzer 38(t)

Samohybné houfnice

Sturmpanzer II • SIG 33 • Wespe • Hummel • Grille • Panzerwerfer • Wurfrahmen 40 • Karl-Gerät

Útočná děla

StuG III • StuG IV • StuH 42 • Brummbär • Sturmtiger

Stíhače tanků

Panzerjäger I • Marder I • Marder II • Marder III • Hetzer • Jagdpanzer IV • Jagdpanther • Nashorn • Jagdtiger • Ferdinand • RSO

Polopásy

SdKfz 2 • SdKfz 4SdKfz 6 • SdKfz 7 • SdKfz 8SdKfz 9SdKfz 10 • SdKfz 11 • SdKfz 250 • SdKfz 251 • SdKfz 252 • SdKfz 253 • SdKfz 254

Obrněné vozy

ADGZ • Kfz 13 • SdKfz 221/22/23 • SdKfz 231/32/34/63 • SdKfz 247

Protiletadlové tanky

Flakpanzer 38(t) • Flakpanzer IV – Möbelwagen • Wirbelwind • Ostwind • Kugelblitz

Prototypy

Maus • E-Serie • Waffenträger • Neubaufahrzeug • Sturer Emil • Dicker Max • Coelian