Železničná stanica Bratislava-Petržalka

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Image:Zstpetrzalka.jpg|right|thumb|Pohled na kompex celého nádraží]]
+
[[Soubor:PETRZALSKA ZELEZNICNA STANICA - POHLAD Z VYSKY - panoramio.jpg|thumb|240px|Letecký pohled na nádraží]]
-
[[Soubor:ZST Bratislava Petrzalka 1.jpg|right|thumb|Pohled na nástupiště]]
+
[[Soubor:14-05-06-bratislava-RalfR-04.jpg|thumb|240px|Interiér stanice (2014)]]
 +
[[File:Zstpetrzalka.jpg|thumb|240px|Pohled na kompex celého nádraží]]
'''Bratislava-Petržalka''' je [[Železniční stanice|nádraží]] v [[Petržalka|Petržalce]], jedné z částí [[Bratislava|Bratislavy]]. Nachází se mezi ''Kopčianskou ulicou'' a ''Panónskou cestou''. Postavena byla v r. 1897, v 90. letech 20. století byla radikálně přebudována.  
'''Bratislava-Petržalka''' je [[Železniční stanice|nádraží]] v [[Petržalka|Petržalce]], jedné z částí [[Bratislava|Bratislavy]]. Nachází se mezi ''Kopčianskou ulicou'' a ''Panónskou cestou''. Postavena byla v r. 1897, v 90. letech 20. století byla radikálně přebudována.  
-
S centrem města je spojené přes [[Petržalské korzo]]. Nádraží slouží hlavně pro spoje, které směřují do [[Maďarsko|Maďarska]], [[Polsko|Polska]] a [[Česko|Česka]] (některé spoje vedoucí k jižnímu sousedovi Slovenska však vyjíždějí také i z [[Bratislava hlavná stanica|hlavné stanice]]), ale zejména pro [[vlak]]y do [[Vídeň|Vídně]]. Též sem mají výhledově vést i spoje [[TGV]] z [[Paříž]]e a [[Mnichov]]a po větvi [[Transevropská dopravní síť|Transevropské dopravní sítě TEN-T]] 17.
+
S centrem města je spojené přes [[Petržalské korzo]]. Nádraží slouží hlavně pro spoje, které směřují do [[Maďarsko|Maďarska]], [[Polsko|Polska]] a [[Česká republika|Česka]] (některé spoje vedoucí k jižnímu sousedovi Slovenska však vyjíždějí také i z [[Bratislava hlavná stanica|hlavné stanice]]), ale zejména pro [[vlak]]y do [[Vídeň|Vídně]]. Též sem mají výhledově vést i spoje [[TGV]] z [[Paříž]]e a [[Mnichov]]a po větvi [[Transevropská dopravní síť|Transevropské dopravní sítě TEN-T]] 17.
Z technického hlediska je stanice zajímavá tím, že se zde střetávají dvě [[železniční napájecí soustava|soustavy trakčního napětí]] – [[Slovensko|jihoslovenská]] 25 kV 50 Hz a [[Rakousko|rakouská]] 15 kV 16,7 Hz.
Z technického hlediska je stanice zajímavá tím, že se zde střetávají dvě [[železniční napájecí soustava|soustavy trakčního napětí]] – [[Slovensko|jihoslovenská]] 25 kV 50 Hz a [[Rakousko|rakouská]] 15 kV 16,7 Hz.
-
==Sovisející odkazy==
+
== Nástupiště ==
 +
Nádraží má 1 ostrovní [[nástupiště]] s průjezdnými [[kolej]]emi (2 nástupištních hran) a jedno jednostranné nástupiště u výpravní budovy. Jednotlivá nástupiště jsou propojena [[podchod]]y.
 +
 
 +
== Související články ==
* [[Městská železniční doprava v Bratislavě]]  
* [[Městská železniční doprava v Bratislavě]]  
* [[Doprava v Bratislavě]]
* [[Doprava v Bratislavě]]
Řádka 15: Řádka 19:
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat|Bratislava-Petržalka Railway Station}}{{Článek z Wikipedie}}
{{DEFAULTSORT:Bratislava-Petržalka}}
{{DEFAULTSORT:Bratislava-Petržalka}}
[[Kategorie:Doprava v Bratislavě]]
[[Kategorie:Doprava v Bratislavě]]
[[Kategorie:Železniční stanice na Slovensku]]
[[Kategorie:Železniční stanice na Slovensku]]
[[Kategorie:Stavby v Bratislavě]]
[[Kategorie:Stavby v Bratislavě]]

Aktuální verze z 16. 1. 2019, 13:10

Letecký pohled na nádraží
Interiér stanice (2014)
Pohled na kompex celého nádraží

Bratislava-Petržalka je nádraží v Petržalce, jedné z částí Bratislavy. Nachází se mezi Kopčianskou ulicou a Panónskou cestou. Postavena byla v r. 1897, v 90. letech 20. století byla radikálně přebudována.

S centrem města je spojené přes Petržalské korzo. Nádraží slouží hlavně pro spoje, které směřují do Maďarska, Polska a Česka (některé spoje vedoucí k jižnímu sousedovi Slovenska však vyjíždějí také i z hlavné stanice), ale zejména pro vlaky do Vídně. Též sem mají výhledově vést i spoje TGV z Paříže a Mnichova po větvi Transevropské dopravní sítě TEN-T 17.

Z technického hlediska je stanice zajímavá tím, že se zde střetávají dvě soustavy trakčního napětíjihoslovenská 25 kV 50 Hz a rakouská 15 kV 16,7 Hz.

Nástupiště

Nádraží má 1 ostrovní nástupiště s průjezdnými kolejemi (2 nástupištních hran) a jedno jednostranné nástupiště u výpravní budovy. Jednotlivá nástupiště jsou propojena podchody.

Související články


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Železničná stanica Bratislava-Petržalka