Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Ferrari Testarossa
Z Multimediaexpo.cz
(+ Výrazné vylepšení -- Flickr Show, Flickr !) |
(-- Flickr Show) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
[[Soubor:Ferrari 512 TR 1.jpg|thumb|240px|Ferarri 512 TR]] | [[Soubor:Ferrari 512 TR 1.jpg|thumb|240px|Ferarri 512 TR]] | ||
- | '''Ferrari Testarossa''' se představilo v roce [[1984]] na pařížském autosalonu. Název '''Testarossa''', který byl používán pro exkluzivní vysokovýkonné vozy pro nejbohatší zájemce, byl použit proto, že hlavy [[válec|válců]] jsou lakovány červeně. Výroba probíhala až do roku [[1996]] a zahrnovala i modely 512 TR a 512 M. Celkem bylo vyrobeno asi 5 648 kusů. Design je dílem [[Pininfarina|Pininfariny]]. Vychází ze studie Wing-Car (Křídlo vůz), která má svůj původ ve [[Formule 1|Formuli 1]], kde byl tento prvek později zakázán. Šířka auta je téměř 2 [[metr|metry]]. Chladiče jsou umístěny vzadu na bocích auta. Obrovské chladicí otvory jsou opatřeny žebry, které tento vůz proslavily. Vůz si také v bílé barvě zahrál v seriálu Miami Vice. | + | '''Ferrari Testarossa''' se představilo v roce [[1984]] na pařížském autosalonu. Název '''Testarossa''', který byl používán pro exkluzivní vysokovýkonné vozy pro nejbohatší zájemce, byl použit proto, že hlavy [[válec|válců]] jsou lakovány červeně. Výroba probíhala až do roku [[1996]] a zahrnovala i modely 512 TR a 512 M. Celkem bylo vyrobeno asi 5 648 kusů. Design je dílem [[Pininfarina|Pininfariny]]. Vychází ze studie Wing-Car (Křídlo vůz), která má svůj původ ve [[Formule 1|Formuli 1]], kde byl tento prvek později zakázán. Šířka auta je téměř 2 [[metr|metry]]. Chladiče jsou umístěny vzadu na bocích auta. Obrovské chladicí otvory jsou opatřeny žebry, které tento vůz proslavily. Vůz si také v bílé barvě zahrál v seriálu Miami Vice. |
== Technická data == | == Technická data == | ||
- | K pohonu sloužil čtyřdobý vidlicový dvanáctiválec o [[objem|objemu]] 4 942 ccm o výkonu 287 kW. Rozvod byl 2×2 OHC umístěný před zadní nápravou. Pětistupňová převodovka přenášela pohon na zadní nápravu. [[kolo|Kola]] nezávisle zavěšená na příčných ramenech. Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči (vzadu zdvojenými). Maximální rychlost 290 [[km/h]], spotřeba 16 litrů na 100 [[km]] | + | K pohonu sloužil čtyřdobý vidlicový dvanáctiválec o [[objem|objemu]] 4 942 ccm o výkonu 287 kW. Rozvod byl 2×2 OHC umístěný před zadní nápravou. Pětistupňová převodovka přenášela pohon na zadní nápravu. [[kolo|Kola]] nezávisle zavěšená na příčných ramenech. Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči (vzadu zdvojenými). Maximální rychlost 290 [[km/h]], spotřeba 16 litrů na 100 [[km]] |
== model 512 TR == | == model 512 TR == | ||
- | Objevil se v roce [[1991]]. TR znamená Testa Rossa. Design prošel modernizací, křivky vozu se mírně zakulatily a vozidlo získalo zpětné zrcátko i na straně spolujezdce. Byl zde použit výkonnější [[motor]] a maximální [[rychlost]] se vyšplhala na 307 km/h. Bylo vyrobeno 2 | + | Objevil se v roce [[1991]]. TR znamená Testa Rossa. Design prošel modernizací, křivky vozu se mírně zakulatily a vozidlo získalo zpětné zrcátko i na straně spolujezdce. Byl zde použit výkonnější [[motor]] a maximální [[rychlost]] se vyšplhala na 307 km/h. |
+ | |||
+ | Bylo vyrobeno 2 295 kusů. | ||
== model 512 M == | == model 512 M == | ||
Představil se v roce [[1994]]. Maximální rychlost byla 315 km/h. [[Karoserie]] byla kompletně přepracována. Přední [[světlomet|světlomety]] se přesunuly na přední kapotu, vzadu se objevily kulaté. Bylo vyrobeno pouze 500 kusů. | Představil se v roce [[1994]]. Maximální rychlost byla 315 km/h. [[Karoserie]] byla kompletně přepracována. Přední [[světlomet|světlomety]] se přesunuly na přední kapotu, vzadu se objevily kulaté. Bylo vyrobeno pouze 500 kusů. | ||
- | |||
- | |||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | |||
Aktuální verze z 31. 5. 2024, 21:45
Ferrari Testarossa se představilo v roce 1984 na pařížském autosalonu. Název Testarossa, který byl používán pro exkluzivní vysokovýkonné vozy pro nejbohatší zájemce, byl použit proto, že hlavy válců jsou lakovány červeně. Výroba probíhala až do roku 1996 a zahrnovala i modely 512 TR a 512 M. Celkem bylo vyrobeno asi 5 648 kusů. Design je dílem Pininfariny. Vychází ze studie Wing-Car (Křídlo vůz), která má svůj původ ve Formuli 1, kde byl tento prvek později zakázán. Šířka auta je téměř 2 metry. Chladiče jsou umístěny vzadu na bocích auta. Obrovské chladicí otvory jsou opatřeny žebry, které tento vůz proslavily. Vůz si také v bílé barvě zahrál v seriálu Miami Vice.
Obsah |
Technická data
K pohonu sloužil čtyřdobý vidlicový dvanáctiválec o objemu 4 942 ccm o výkonu 287 kW. Rozvod byl 2×2 OHC umístěný před zadní nápravou. Pětistupňová převodovka přenášela pohon na zadní nápravu. Kola nezávisle zavěšená na příčných ramenech. Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči (vzadu zdvojenými). Maximální rychlost 290 km/h, spotřeba 16 litrů na 100 km
model 512 TR
Objevil se v roce 1991. TR znamená Testa Rossa. Design prošel modernizací, křivky vozu se mírně zakulatily a vozidlo získalo zpětné zrcátko i na straně spolujezdce. Byl zde použit výkonnější motor a maximální rychlost se vyšplhala na 307 km/h.
Bylo vyrobeno 2 295 kusů.
model 512 M
Představil se v roce 1994. Maximální rychlost byla 315 km/h. Karoserie byla kompletně přepracována. Přední světlomety se přesunuly na přední kapotu, vzadu se objevily kulaté. Bylo vyrobeno pouze 500 kusů.
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |